Citat:
Ursprungligen postat av
polsek
Man undrar lite om hur användaren TomatKungens liv ser ut, med tanke på den fantastiska mängd tid och ork vederbörande lägger på sitt korståg.
Blir något mörkrädd.
Men on topic: jag är bra nyfiken på hur GM lyckats avslöjas på bara några timmar efter sin anmälan.
Det är inte så mycket tid jag är här. Cirka en timme per dag sammanlagt och i snitt. Vissa dygn är jag inte alls här, någon annan dag två timmar osv. I övrigt lägger jag ganska lite tid på skärmar. Skriver snabbt. Läser snabbt. Hinner med både jobb, familjeliv, träning osv. Tackar som frågar.
Jag tror inte ens de har haft sex eller ens varit I närheten av varandra vid den påstådda "våldtäkten ". Hade de haft sex, så skulle det tagit längre tid än 8 timmar att utreda vad som hänt/inte hänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Det är kvinnorörelsen som har kämpat för detta. Kvinnorörelsen har arbetat för att män inte ska ha rättssäkerhet.
Kvinnorörelsen har varit elaka mot män. Denna elakhet kommer att slå tillbaka mot kvinnorna. Jag har inte mycket sympati när det drabbar kvinnor som har deltagit i kriget mot män.
Kvinnorörelsen har varit framgångsrik i sin strävan att sänka beviskraven för att fälla män för våldtäkt. Naturligtvis medför det att män i större utsträckning börjar misstro kvinnor som anmäler våldtäkt. Det kan inte bli på något annat sätt. Skulden ligger inte på dom män som har blivit misstänksamma mot kvinnor som anmäler våldtäkt. Skulden ligger på kvinnorörelsen, och dess deltagare.
Vad har lagen om oaktsam våldtäkt att göra med detta fall? Detta fall som tråden handlar om, handlar om
falsk angivelse. Ett helt annat brott alltså.
Att lagen om oaktsam våldtäkt kom till var för att man såg flera
uppenbara våldtäkter där förövare gick fria, för att de I princip påstod "jag trodde hen ville". Och man även upptäckte att 70% av alla våldtagna blev paralyserade av skräck vid våldtäkt och inte vågade säga emot. Det var inte enbart kvinnorörelsen som ville se en lagändring.
I övrigt är det cirka 300-400
män per år som anmäler våldtäkt. Det är inte enbart kvinnor som blir våldtagna. Märk väl. Och det finns troligtvis ett stort mörkertal med män som inte anmäler.
Och det finns kvinnor som våldtagit och dömts för det.
Så att tro att våldtäkt är en fråga om män vs. Kvinnor är att inte ha riktig koll. Med tanke på de förnedringsvåldtäkter som sker mot heterosexuella män, så är detta ett brott som i allra högsta grad kan hända
alla. Inte bara kvinnor och homosexuella män.
Men nu handlar detta fall som sagt inte om våldtäkt, utan om falsk angivelse. Och jag tror inte ens att den häktade 21-åringen och målsägande har haft sex. Det tog bara 8 timmar från våldtäktsanmälan till häktning. Hade 21-åringen och målsägande haft sex med varandra, hade det tagit längre tid än så att utreda vad som hänt/inte hänt. Så de har förmodligen varken haft sex eller ens varit i närheten av varandra vid den påstådda "våldtäkten".