Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du är för rolig. Tre ynka fall och du drar på stora trumman och tror att alla kvinnliga målsäganden är likadana.

Finns betydligt fler kända fall än så. Och med tanke på att det finns kända fall är mörkertalet stort eftersom det bör vara i princip omöjligt att veta om kvinnan ljuger såvida hon inte erkänner det eller på något vis klantat sig med digitala meddelanden eller dylikt.
Citera
2025-04-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litensmet
Finns inga kvinnor som ljuger om våldtäkt.

Jaså inte?

(FB) Gävle: Tjej fälldes för att ha ljugit om våldtäkt (2022-06-09)

Och detta är bara ett av flera kända fall. Tänk då hur stort mörkertalet är.
Citera
2025-04-29, 01:09
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu är det ju ett faktum, att den nya samtyckeslagen - och inte minst bristen på beviskrav - har orsakat att många oskyldiga unga män har hamnat i fängelse och fått sina liv förstörda. Och det är inte klokt. Tidigare när ord stod mot ord, så valde domstolen att hellre fria än fälla - och så är det än idag när det gäller alla andra brott. Men idag räcker det med s.k. "stödbevisning" för att en man ska bli fälld om ord står mot ord. Och "stödbevisningen" kan då komma ifrån målsäganden själv!!! T.ex. att hon har SMS:at till någon annan att hon har blivit våldtagen, eller skrivit om det i sin dagbok. Det är ju inte klokt.

Expressen har haft en artikelserie om detta, den finns fortfarande att läsa om man har Premium.

Det är kvinnorörelsen som har kämpat för detta. Kvinnorörelsen har arbetat för att män inte ska ha rättssäkerhet.

Kvinnorörelsen har varit elaka mot män. Denna elakhet kommer att slå tillbaka mot kvinnorna. Jag har inte mycket sympati när det drabbar kvinnor som har deltagit i kriget mot män.

Kvinnorörelsen har varit framgångsrik i sin strävan att sänka beviskraven för att fälla män för våldtäkt. Naturligtvis medför det att män i större utsträckning börjar misstro kvinnor som anmäler våldtäkt. Det kan inte bli på något annat sätt. Skulden ligger inte på dom män som har blivit misstänksamma mot kvinnor som anmäler våldtäkt. Skulden ligger på kvinnorörelsen, och dess deltagare.
Citera
2025-04-29, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu är det ju ett faktum, att den nya samtyckeslagen - och inte minst bristen på beviskrav - har orsakat att många oskyldiga unga män har hamnat i fängelse och fått sina liv förstörda. Och det är inte klokt. Tidigare när ord stod mot ord, så valde domstolen att hellre fria än fälla - och så är det än idag när det gäller alla andra brott. Men idag räcker det med s.k. "stödbevisning" för att en man ska bli fälld om ord står mot ord. Och "stödbevisningen" kan då komma ifrån målsäganden själv!!! T.ex. att hon har SMS:at till någon annan att hon har blivit våldtagen, eller skrivit om det i sin dagbok. Det är ju inte klokt.

Expressen har haft en artikelserie om detta, den finns fortfarande att läsa om man har Premium.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det är kvinnorörelsen som har kämpat för detta. Kvinnorörelsen har arbetat för att män inte ska ha rättssäkerhet.

Kvinnorörelsen har varit elaka mot män. Denna elakhet kommer att slå tillbaka mot kvinnorna. Jag har inte mycket sympati när det drabbar kvinnor som har deltagit i kriget mot män.

Kvinnorörelsen har varit framgångsrik i sin strävan att sänka beviskraven för att fälla män för våldtäkt. Naturligtvis medför det att män i större utsträckning börjar misstro kvinnor som anmäler våldtäkt. Det kan inte bli på något annat sätt. Skulden ligger inte på dom män som har blivit misstänksamma mot kvinnor som anmäler våldtäkt. Skulden ligger på kvinnorörelsen, och dess deltagare.

Bra och sanna inlägg! Trist att detta land blivit ett stort skämt. Skulle även säga att skulden ligger på Polisen och åklagare som njuter av detta orättssäkra system eftersom de får sätta fler i fängelse och bättra på statistiken och deras personliga yrkeskarriärer. Skyldig eller oskyldig? Det skiter dessa inkompetenta svin i.
Senast redigerad av Anonym555 2025-04-29 kl. 01:16.
Citera
2025-04-29, 01:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ditt kvinnohat är som sagt var: mycket tydligt
.

Det är nog få människor som gillar kvinnor som ljuger om såna här saker som vi diskuterar. Det är dock inte ett uttryck för kvinnohat.

Gillar du själv kvinnor anmäler påhittade våldtäkter?

Du verkar ha enorma problem med att såna här fall existerar så att det räcker och blir över.

Citat:
I detta fallet som tråden handlar om verkar det starkt troligt att det rör sig om falsk angivelse. Iom. Att åklagare tom. Valde att häkta 21-åringen. Och med tanke på den snabba häktningen efter att qnmälan kommit in, så tror jag inte att 21-åringen och målsägande har haft sex. Eller ens varit I närheten av varandra vid den påstådda "våldtäkten ".

Nu har du upprepat din teori minst 100 gånger, du verkar ha gått i baklås helt och hållet.

Vad exakt menar du pekar på att de inte ens varit i närheten av varandra vid den påstådda våldtäkten?

Du vet väl inte heller om de har träffats tidigare?
Citera
2025-04-29, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Man undrar lite om hur användaren TomatKungens liv ser ut, med tanke på den fantastiska mängd tid och ork vederbörande lägger på sitt korståg.

Blir något mörkrädd.

Men on topic: jag är bra nyfiken på hur GM lyckats avslöjas på bara några timmar efter sin anmälan.

Det är inte så mycket tid jag är här. Cirka en timme per dag sammanlagt och i snitt. Vissa dygn är jag inte alls här, någon annan dag två timmar osv. I övrigt lägger jag ganska lite tid på skärmar. Skriver snabbt. Läser snabbt. Hinner med både jobb, familjeliv, träning osv. Tackar som frågar.

Jag tror inte ens de har haft sex eller ens varit I närheten av varandra vid den påstådda "våldtäkten ". Hade de haft sex, så skulle det tagit längre tid än 8 timmar att utreda vad som hänt/inte hänt.

Citat:

Vad har lagen om oaktsam våldtäkt att göra med detta fall? Detta fall som tråden handlar om, handlar om falsk angivelse. Ett helt annat brott alltså.

Att lagen om oaktsam våldtäkt kom till var för att man såg flera uppenbara våldtäkter där förövare gick fria, för att de I princip påstod "jag trodde hen ville". Och man även upptäckte att 70% av alla våldtagna blev paralyserade av skräck vid våldtäkt och inte vågade säga emot. Det var inte enbart kvinnorörelsen som ville se en lagändring.

I övrigt är det cirka 300-400 män per år som anmäler våldtäkt. Det är inte enbart kvinnor som blir våldtagna. Märk väl. Och det finns troligtvis ett stort mörkertal med män som inte anmäler.

Och det finns kvinnor som våldtagit och dömts för det.

Så att tro att våldtäkt är en fråga om män vs. Kvinnor är att inte ha riktig koll. Med tanke på de förnedringsvåldtäkter som sker mot heterosexuella män, så är detta ett brott som i allra högsta grad kan hända alla. Inte bara kvinnor och homosexuella män.

Men nu handlar detta fall som sagt inte om våldtäkt, utan om falsk angivelse. Och jag tror inte ens att den häktade 21-åringen och målsägande har haft sex. Det tog bara 8 timmar från våldtäktsanmälan till häktning. Hade 21-åringen och målsägande haft sex med varandra, hade det tagit längre tid än så att utreda vad som hänt/inte hänt. Så de har förmodligen varken haft sex eller ens varit i närheten av varandra vid den påstådda "våldtäkten".
Senast redigerad av TomatKungen 2025-04-29 kl. 02:48.
Citera
2025-04-29, 03:16
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Så de har förmodligen varken haft sex eller ens varit i närheten av varandra vid den påstådda "våldtäkten".

Om det har gått att bevisa, borde hon inte erkänna brott då istället för att förneka det?

Men jag vet inte hur ett tänkbart scenario har gått till ifall det har haft sex men samtidigt kunnat utesluta våldtäkt och häkta henne inom loppet av åtta timmar.

För det är ju inte rimligt att hon frivilligt gått med på att bli filmad under sexet men sen gått och hävdat våldtäkt.

Och finns det inte på film så är det ju en ord mot ord.

Men det är ju nånting i hennes historia som måste helt sakna verklighetsförankring.
Citera
2025-04-29, 03:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
.
Men nu handlar detta fall som sagt inte om våldtäkt, utan om falsk angivelse. Och jag tror inte ens att den häktade 21-åringen och målsägande har haft sex. Det tog bara 8 timmar från våldtäktsanmälan till häktning. Hade 21-åringen och målsägande haft sex med varandra, hade det tagit längre tid än så att utreda vad som hänt/inte hänt. Så de har förmodligen varken haft sex eller ens varit i närheten av varandra vid den påstådda "våldtäkten".

Det här fallet handlar om en påhittad våldtäkt. Inget annat.

Lite märkligt också att du av alla skribenter pratar om en påstådd våldtäkt.

I vanliga fall brukar du inte ha några problem med att fästa stor tilltro till kvinnornas berättelser men helt plötsligt låter annorlunda ☺️
Citera
2025-04-29, 07:17
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Actionable
Oaktat häktningsskälen så skall det också göras en rimlighetsbedömning, i den ingår att om brottet antas endast föranleda böter så får personen inte häktas. Det framgår av Rättegångsbalken 24 kap 1 paragrafen, fjärde stycket.

Alltså har både åklagare och tingsrätt redan bedömt att straffvärdet överstiger böter, annars hade hon inte varit häktad.
Nej för att fängelse finns i straffskalan här så klart, men det kommer inte sluta i något annat än böter.
Citera
2025-04-29, 07:29
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:

Du har helt rätt, men det hade aldrig gått få igenom utan hjälp ifrån kuvade män som tex tomatpuren, och vi ska nog vara väldigt glada för inte han sitter på någon viktig yrkesroll i samhället då hade det här kunnat bli betydligt värre.
Citera
2025-04-29, 07:36
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Det är inte så mycket tid jag är här. Cirka en timme per dag sammanlagt och i snitt. Vissa dygn är jag inte alls här, någon annan dag två timmar osv. I övrigt lägger jag ganska lite tid på skärmar. Skriver snabbt. Läser snabbt. Hinner med både jobb, familjeliv, träning osv. Tackar som frågar.

Jag tror inte ens de har haft sex eller ens varit I närheten av varandra vid den påstådda "våldtäkten ". Hade de haft sex, så skulle det tagit längre tid än 8 timmar att utreda vad som hänt/inte hänt.

Vad har lagen om oaktsam våldtäkt att göra med detta fall? Detta fall som tråden handlar om, handlar om falsk angivelse. Ett helt annat brott alltså.

Att lagen om oaktsam våldtäkt kom till var för att man såg flera uppenbara våldtäkter där förövare gick fria, för att de I princip påstod "jag trodde hen ville". Och man även upptäckte att 70% av alla våldtagna blev paralyserade av skräck vid våldtäkt och inte vågade säga emot. Det var inte enbart kvinnorörelsen som ville se en lagändring.

I övrigt är det cirka 300-400 män per år som anmäler våldtäkt. Det är inte enbart kvinnor som blir våldtagna. Märk väl. Och det finns troligtvis ett stort mörkertal med män som inte anmäler.

Och det finns kvinnor som våldtagit och dömts för det.

Så att tro att våldtäkt är en fråga om män vs. Kvinnor är att inte ha riktig koll. Med tanke på de förnedringsvåldtäkter som sker mot heterosexuella män, så är detta ett brott som i allra högsta grad kan hända alla. Inte bara kvinnor och homosexuella män.

Jo och du har som vanligt fel tråden handlar om falsk angivelse av vad jo om våldtäkt, är det verkligen så svårt förstå? Tror ingen annan i tråden missat det förutom du då.
Citera
2025-04-29, 07:54
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litensmet
Hört talas om falska och framtvingade erkännanden? Polisen har såklart tvingat henne att säga att hon ljög.
Tror du det fungerar som i kina här eller? tror du polisen har torterat henne med eller? Nej man kan inte tvinga någon erkänna något, man kan inte ens tvinga någon ens ytrra sig i förhör, kunskapen om polisiära utredningar här på forumet är förbbluffande låg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in