Du är för rolig. Tre ynka fall och du drar på stora trumman och tror att alla kvinnliga målsäganden är likadana. Jojo. Kvinnohatet hos dig finner inga gränser.
I detta fallet vet vi inget ännu. Får se om det blir åtal och vi får chans att läsa FUP.
Du är för rolig. Tre ynka fall och du drar på stora trumman och tror att alla kvinnliga målsäganden är likadana. Jojo. Kvinnohatet hos dig finner inga gränser.
I detta fallet vet vi inget ännu. Får se om det blir åtal och vi får chans att läsa FUP.
man kan få chansen läsa fup ändå oavsett om det leder till åtal eller inte, hur vore det om du baserade dina inlägg på fakta istället för egna teorier och åsikter?
Du är för rolig. Tre ynka fall och du drar på stora trumman och tror att alla kvinnliga målsäganden är likadana.
Problemet för dig är att det finns väldigt många fall till med falska anmälningar. Det stannar verkligen inte bara vid tre fall vilket du tyvärr verkar inbilla dig. Säg bara till så kan jag länka till helt andra fall 👍
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jojo. Kvinnohatet hos dig finner inga gränser
Ditt påstående är ett utryck för mundiarre helt utan koppling till verkligheten. Bättre än så kan du tomatpuren
.
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo vi vet att kvinnan är häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt.
Såna här fall verkar dessutom orsaka syntax error i skallen på personer som dig eftersom du ofta vill lyfta fram att kvinnor ej kan ljuga om sånt här.
man kan få chansen läsa fup ändå oavsett om det leder till åtal eller inte, hur vore det om du baserade dina inlägg på fakta istället för egna teorier och åsikter?
Är uppgifterna känsliga, såsom i detta fallet är det inte alls säkert att det går att få ut något förundersökningsprotokoll om åtal inte väcks.
Bra av Åklagaren att häkta initialt. Vad blir domen? Ja ett liknande fall i Västmanland för ca 5år sedan när 2 tjejer anmälde en kille för våldtäkt blev villkorlig dom.
Så förvänta er inte något fängelse straff för den blonda tjejen!!
Jaså det är inte värre än så. Lite konstiga proportioner om man ser till straffet den oskyldiga mannen riskerar att få.
Samt den skada det gör på det kvinnor som faktiskt blivit utsatt för en regelrätt våldtäkt.
Dom blir lättare att ifrågasätta ju vanligare det blir med dessa fall.
Därför jag tycker det borde regleras med rejäla straff för att skrämma kvinnor som tänker anmäla våldtäkt.
Problemet för dig är att det finns väldigt många fall till med falska anmälningar. Det stannar verkligen inte bara vid tre fall vilket du tyvärr verkar inbilla dig. Säg bara till så kan jag länka till helt andra fall 👍
Ditt påstående är ett utryck för mundiarre helt utan koppling till verkligheten. Bättre än så kan du tomatpuren
.
Jo vi vet att kvinnan är häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt.
Såna här fall verkar dessutom orsaka syntax error i skallen på personer som dig eftersom du ofta vill lyfta fram att kvinnor ej kan ljuga om sånt här.
Du verkar ha väldigt svårt att hålla flera saker i huvudet samtidigt. Och även svårt att ha en nyanserad bild på saker.
Såhär ser jag på saker:
1. Kvinnor kan bli våldtagna. Och våldta.
2. Män kan bli våldtagna. Och våldta.
3. Kvinnor kan ljuga om våldtäkt.
4. Män kan ljuga om våldtäkt.
5. Enligt statistik är det dock ovanligt med falsk angivelse gällande våldtäkt.
6. Anmäler en kvinna/man att denna har blivit våldtagen, så misstror jag i regel inte målsägande.
Och du tycks snarare se såhär på saker och ting, utifrån dina inlägg i olika trådar:
1. Kvinnor kan våldta.
2. Män kan bli våldtagna.
3. Kvinnor ljuger i regel om våldtäkt.
4. Män ljuger aldrig om våldtäkt.
5. Anmäler en kvinna våldtäkt är den i regel falsk. Iaf om den misstänkte är en man.
6. Anmäler en man våldtäkt är den i regel sann, iaf om den misstänkte är en kvinna.
Ditt kvinnohat är som sagt var: mycket tydligt.
I detta fallet som tråden handlar om verkar det starkt troligt att det rör sig om falsk angivelse. Iom. Att åklagare tom. Valde att häkta 21-åringen. Och med tanke på den snabba häktningen efter att qnmälan kommit in, så tror jag inte att 21-åringen och målsägande har haft sex. Eller ens varit I närheten av varandra vid den påstådda "våldtäkten ".
Jag har kanske blandat ihop ditt användarnamn, osäkert.
Nix, ditt påhopp mot hennes utseende med falska påståenden om att det skulle kunna säga något. Det retade upp mig samt avlägset minne kring ditt användarnamn (som kanske är fel men annars så är det dig personligen jag ifrågasätter).
du måste ha blandat ihop mig med en annan användare!
Jag tycker denna subba är sjuk i huvudet som anmäler en påhittad våldtäkt, punkt slut!
Om det handlar om en otrohet så får hon väl för fan stå för vad hon har gjort!
Ett hån mot de kvinnor som har blivit våldtagna på riktigt!
Du kanske även borde se vad som postades om häktningsskälen hon kunde störa utredningen därför är hon häktad.
Oaktat häktningsskälen så skall det också göras en rimlighetsbedömning, i den ingår att om brottet antas endast föranleda böter så får personen inte häktas. Det framgår av Rättegångsbalken 24 kap 1 paragrafen, fjärde stycket.
Alltså har både åklagare och tingsrätt redan bedömt att straffvärdet överstiger böter, annars hade hon inte varit häktad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!