2025-07-10, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hade 21-åringen inte anmält målsägande falskt för våldtäkt, så hade hon inte ställt till det för målsägande.

Så har ser ansvarsfördelningen och skuldfördelningen ut:

1. 21-åringen är ansvarig för otrohet mot sin sambo och för grov falsk angivelse mot målsägande.
2. Målsägande är ansvarig för otrohet mot sin fru.
3. Sambon är ansvarig för misshandeln av målsägande samt att hålla 21-åringen bakom ryggen i hennes lögn om målsägande.

Så. Hade 21-åringen inte ljugit om våldtäk. Så hade ansvarsfördelningen och skuldfördelningen sett ut såhär:

1. 21- är ansvarig för otrohet mot sin sambo.
2. Målsägande är ansvarig för otrohet mot sin fru.
3. Sambon är ansvarig för misshandel av målsägande.

Och den enda som då gjort något olagligt och hamnat i fängelse hade varit Sambon. Och den handlingen är han ensam ansvarig för.

Ja, jag håller med om de faktiska omständigheterna.

Det jag egentligen ville få fram var väl att en rad mycket dåliga beslut av samtliga 3 inblandade slutade i en soppa som gjorde att det slutade mer eller mindre dåligt för alla.
Citera
2025-07-10, 08:19
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Någon fup och bild på denna "Elin"?

Jadå, finns i tråden så du får leta lite.
Citera
2025-07-10, 08:20
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Malmö TR B 4391-25 Aktbil 43 s, 247 och 248:
https://ibb.co/xr93ytW
https://ibb.co/TxMdGhTk

Hon är väldigt vardagligt klädd. Skulle jag varit otrogen på en krogtoalett skulle bruden helst bära en snäv svart klänning eller blus och kjol, svarta strumpor och högklackade skor eller boots!

Äh, nu ställer du lite för höga krav. En random torsdag, du är 38 och hon är söt, kåt och 21. Då duger det med alldaglig klädsel.
Citera
2025-07-10, 09:19
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Ja, jag håller med om de faktiska omständigheterna.

Det jag egentligen ville få fram var väl att en rad mycket dåliga beslut av samtliga 3 inblandade slutade i en soppa som gjorde att det slutade mer eller mindre dåligt för alla.
Skulle precis skriva samma sak igår. Det är verkligen ett pärlband med beslut och omständigheter som lett till detta.

Hoppas tjejen kan ordna upp sitt liv, gissningsvis kan hon komma igång med studier under voltan för att sedan komma bort från vardagen i Skåne ett tag med studier på annan ort.

Ryssen och börs-VDn har också sin skuld i det hela, även om inte VD är dömd till brott är han stor bidragande orsak till vad som hände.
Han skulle stannat vid att visa ringen och säga han var "lyckligt" gift.
Senast redigerad av Aakke 2025-07-10 kl. 09:24.
Citera
2025-07-10, 09:41
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke

Ryssen och börs-VDn har också sin skuld i det hela, även om inte VD är dömd till brott är han stor bidragande orsak till vad som hände.
Han skulle stannat vid att visa ringen och säga han var "lyckligt" gift.

Vi vet väl inte riktigt om han faktiskt visade ringde och sade så. Han kan ju även ha haft siktet inställt på Elin från första stund, vem vet.
Citera
2025-07-10, 09:53
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Jadå, finns i tråden så du får leta lite.
Vilken sida? Jag har tyvärr följt i stort sett hela tråden och har nu mardrömmar om tomatkungens dravel men tror inte jag sett någon länka en bild på gm.
Citera
2025-07-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Vilken sida? Jag har tyvärr följt i stort sett hela tråden och har nu mardrömmar om tomatkungens dravel men tror inte jag sett någon länka en bild på gm.

Inlägg #1531
Citera
2025-07-10, 11:20
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Malmö TR B 4391-25 Aktbil 43 s, 247 och 248:
https://ibb.co/xr93ytW
https://ibb.co/TxMdGhTk

Hon är väldigt vardagligt klädd. Skulle jag varit otrogen på en krogtoalett skulle bruden helst bära en snäv svart klänning eller blus och kjol, svarta strumpor och högklackade skor eller boots!

Är dessa bilder tagna av polisen från samma kväll som hela händelsen utspelade sig?

Sen inte riktat till dig Orgelnisten. Men som jag förstått det så gjorde 21 åringen hela otroheten möjlig att avslöja ganska lätt genom att sambons kompis kunde höra hennes röst på andra sidan av dörren till toaletten där hon blev påsatt.

Är det inte lite konstigt hon inte kunde kväva inne dom värsta ljuden och uppträtt på ett mer diskret sätt?
Än att hon låtsades vara huvudrollsinnehavaren i en porrfilm och således röjde sin egen identitet genom att göra sig hörbar till personerna utanför området vid toaletten. Hon borde varit medveten och mer försiktig då hon visste hennes pojkvän eller kompis kunde befinna sig på andra sidan.

Ibland får jag känslan av att hon ville bli påkommen.
Citera
2025-07-10, 11:26
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Är dessa bilder tagna av polisen från samma kväll som hela händelsen utspelade sig?

Sen inte riktat till dig Orgelnisten. Men som jag förstått det så gjorde 21 åringen hela otroheten möjlig att avslöja ganska lätt genom att sambons kompis kunde höra hennes röst på andra sidan av dörren till toaletten där hon blev påsatt.

Är det inte lite konstigt hon inte kunde kväva inne dom värsta ljuden och uppträtt på ett mer diskret sätt?
Än att hon låtsades vara huvudrollsinnehavaren i en porrfilm och således röjde sin egen identitet genom att göra sig hörbar till personerna utanför området vid toaletten. Hon borde varit medveten och mer försiktig då hon visste hennes pojkvän eller kompis kunde befinna sig på andra sidan.

Ibland får jag känslan av att hon ville bli påkommen.

Bilderna är tagna samma kväll av Polisen.

Övrig porrnovel du harvat fram är bara önsketänkande från dig. Slagskämpen beskrev det som att det lät som hon var i fara. Vilket också kan vara en efterhandskonstruktion.
Citera
2025-07-10, 12:03
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Bilderna är tagna samma kväll av Polisen.

Övrig porrnovel du harvat fram är bara önsketänkande från dig. Slagskämpen beskrev det som att det lät som hon var i fara. Vilket också kan vara en efterhandskonstruktion.

Okej tack.

Oavsett hur det lät, så lät det tillräckligt för att omgivningen skulle reagera.

Är väl snarare det jag reagerar på, hennes oförsiktighet, än att jag behöver önska mig någon porr ur det här. Den finns väl redan där, ocensurerad och öppen för allmän beskådning.

Att hon skrek pgr av fara är ju redan bevisat vara en osanning.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-07-10 kl. 12:07.
Citera
2025-07-10, 12:16
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Okej tack.

Oavsett hur det lät, så lät det tillräckligt för att omgivningen skulle reagera.

Är väl snarare det jag reagerar på, hennes oförsiktighet, än att jag behöver önska mig någon porr ur det här. Den finns väl redan där, ocensurerad och öppen för allmän beskådning.

Att hon skrek pgr av fara är ju redan bevisat vara en osanning.

Det var ju Viktors kompis som hämtade honom. Kan ju ha varit så att han sett dem gå in på toaletten ihop. Men visst, man får ju ändå anta att någon form av ljud har hörts genom toalettdörren.
Citera
2025-07-10, 12:19
Medlem
Don.Cs avatar
Är det någon som har koll på hur länge Elin respektive Viktor satt häktade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in