Citat:
Ingenting då TR syftar på att MÄ ljugit om att han inte visste att Elin och Victor var ett par. Svaret på din fråga hittar du i stycket direkt efter det du citerat.
Citat:
Uppgifterna som Axel Schörling lämnat får dock ett klart stöd av utredningen i
övrigt.
övrigt.
Jag tycker nog att TR är ganska tydlig med att dom tror att alla tre ljuger för att skydda sig själva och sina handlingar av olika orsaker.
Varför tro du att Elin ev skulle få ett lägre straff i HR? Detta handlar inte om mord, dråp eller vållande med ett luddigt vittnesmål ifrån en rättsläkare som inte kan utesluta X eller Y som variabler i dödsorsaken. Tvärtom, allt finns i hennes telefon och talar sitt tydliga språk.
Ur fup
Citat:
Ur domen
Elin uppfattades mycket motvillig till att svara på frågor under förhöret. Hon upplevdes
undanhålla information och höll sig inte till samma historia genom förhöret. Mycket av det hon sade uppfattades som efterhandskonstruktioner.
undanhålla information och höll sig inte till samma historia genom förhöret. Mycket av det hon sade uppfattades som efterhandskonstruktioner.
Citat:
Elin Jönssons egna uppgifter om sexualakten är vidare enligt tingsrätten
mycket sparsamma och har inte lämnats på ett sådant sätt som kan anses trovärdigt.
mycket sparsamma och har inte lämnats på ett sådant sätt som kan anses trovärdigt.
Elin har ljugit från början till slut. Och även om tråden är oense om vissa saker tror jag alla är överens om att hennes brott är mycket allvarligt.
Hon kommer att sitta drygt fem månader om hon håller sig i schack. Jag vill nog påstå att det är ok för det hon gjort. Hade jag varit i hennes kläder skulle jag inte chansat med HR.