2025-07-08, 12:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det var tre brott som åtalet gällde.
1. Misshandel - sambons ansvar och detta dömdes han också för, vilket du givetvis sållar bort.
2. Grov falsk angivelse - 21-åringens ansvar och vilket hon dömdes för.
3. Medhjälp till falsk angivelse - sambons ansvar, men han friades för det i Tingsrätten. Och vi är några här i tråden som nog är av åsikten att åklagaren bör överklaga den friande domen.

Sedan när blev en person (chalmeristen) flera? Du skriver "de". Även i det fallet, precis som i detta fall, fanns det gott om bevis. Men inte tillräckligt för Hovrätten.

Jag utgår nämligen från bevisning, forskning, statistik när jag ser på brottsmål. Du däremot går efter: dina känslor och de involverades könstillhörighet.

Och nej. Jag har inte försvarat 21-åringens brottslighet. Vad jag har gjort, och läs nu noga, är:
1. Visa den röda tråden i 21-åringens handlande. För den finns.
2. Ryta till när sexister äcklar ner 21-åringen med hennes otrohet utan att äckla ner målsägande med hans otrohet. Antingen får man väl äckla ner båda med deras respektive otroheter eller så låter man bli Vad gäller båda.
Detta är alltså inget försvar över hennes brottsliga handling. Utan mer en näsknäpp åt er sexister som kör en regel för män och en annan regel för kvinnor.

Det var fortfarande den 21-åriga kvinnans otrohet som satte igång händelseförloppet eftersom hon blev tagen på bar gärning av sambon och det är också hon som har dömts för grov falsk angivelse.

Sambon friades däremot för medhjälp till grov falsk angivelse, sambon är alltså oskyldig vad gäller detta.

Du tomatpurén misslyckas som vanligt när du skriver inlägg.Vill påminna dig om dina sanslösa inlägg tidigare i tråden, du borde faktiskt kunna erkänna nu att du hade käpprätt åt helvete fel 😁

Citat:
Jag menar precis det jag skriver: jag tror inte 21-åringen och målsägande har haft sex med varandra. Hade de haft sex så hade det tagit längre tid än bara 8 timmar att finna bevis som gör att de sedan häktar henne för falsk angivelse.

Hade de haft sex, hade ju en ord står mot ord situation uppstått. Och då hade polis och åklagare fått vända på fler stenar innan de fått en bild av vad som verkar ha hänt. Det tar längre tid än 8 timmar.

Så jag tror att 21-åringen och målsägande inte har haft sex. De var förmodligen inte ens i närheten av varandra. Kanske rentav i olika städer vid den påstådda "våldtäkten". Och det kunde åklagare och polis se bevis för. Och därmed snabbt inse att detta med stor sannolikhet rör sig om falsk anklagelse. Och häktar 21-åringen för detta.

Alternativt att 21-åringen har påstått att målsägande har våldtagit 21-åringens kompis tex. Vilket kompisen dementerar och åklagare och polis ser att våldtäkt inte kan vara fallet. Och att det därmed troligen rör sig om falsk angivelse. Och 21-åringen häktas för detta.

Just tidsaspekten på 8 timmar mellan anklagelse till häktning, gör att jag tror att inget sex har förekommit. Hade 21-åringen och målsägande haft sex hade det helt enkelt tagit längre tid än så att utreda om det var våldtäkt eller falsk angivelse.
Citera
2025-07-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Ett slag lämnar ju mycket mer över till slumpen. Dvs fler tänkbara scenarier. Och såklart ska man döma det ännu hårdare om det går bevisa hans avsikt att döda.

En våldtäkt kan inte resultera i så särskilt mycket mer än just en våldtäkt.

21 åringen hade ju för avsikt att sätta dit honom för det brottet, våldtäkt, ingenting annat, det uttalar hon ju till och med i sms, då tycker jag inte man ska döma det skonsammare bara för att ingen trodde på hennes teater/s.k våldtäkt.

Rätten borde utgå ifrån hennes intentioner och hur det hade kunnat drabba BO ifall hon lyckats, när man formulerar domen.

Kan hon så lätt se någon annan sitta för en våldtäkt som hon hitta på då borde hon även kunna ta samma straff fast tvärtom.

Dont do the crime..

Nej, hon hade inte för avsikt att sätta dit målsägande för våldtäkt. Hennes avsikt med lögnen var att hennes sambo skulle slippa fängelse för misshandel.
Citera
2025-07-08, 12:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Den välutrustade killen som El*n sög av tidigare samma dag som hon längtade att få i sig under kommande helg.

Vet du om hon träffade denna Er*c under den kommande helgen eller kom det något hinder i vägen som omöjliggjorde ännu en otrohet mot dåvarande sambon? ☺️
Citera
2025-07-08, 13:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej, hon hade inte för avsikt att sätta dit målsägande för våldtäkt. Hennes avsikt med lögnen var att hennes sambo skulle slippa fängelse för misshandel.

Ja du ser nu att kvinnor kan ljuga om våldtäkt vad motivet än är.

Hennes lögn hade kunnat sätta en oskyldig man i fängelse men som vi vet så gick det hela inte som hon hade tänkt sig och nu får istället hon sitta i fängelse.
Citera
2025-07-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det var fortfarande den 21-åriga kvinnans otrohet som satte igång händelseförloppet eftersom hon blev tagen på bar gärning av sambon och det är också hon som har dömts för grov falsk angivelse.

Sambon friades däremot för medhjälp till grov falsk angivelse, sambon är alltså oskyldig vad gäller detta.

Du tomatpurén misslyckas som vanligt när du skriver inlägg.Vill påminna dig om dina sanslösa inlägg tidigare i tråden, du borde faktiskt kunna erkänna nu att du hade käpprätt åt helvete fel 😁

Det är sambons aggressionsproblem som ligger till grund för att han misshandlade målsägande. Han är tidigare dömd för misshandel och för våldsamt motstånd. En man med aggressionsproblem. De allra flesta människor hade inte misshandlat någon om de kom på sin partner med att vara otrogen. Jag har varit i den situationen. Såg min dåvarande ha sex med en annan. Inte fan misshandlade jag någon av dem för det! Jag gick därifrån och sedan hade jag noll kontakt med min dåvarande. Ringde hon, så la jag på. Hon fick böna och be bäst hon ville, i mina ögon var det klippt.

Får se om åklagaren överklagar det. Hade jag varit målsägande, så hade jag velat se en överklagan. Sambon är ju med och ljuger om att målsägande är en våldtäktsförövare. Tycker du att det är ett ok beteende? Förtal borde han iaf kunna bli dömd för.

Jag har inte haft mer "sanslöst fel" i tråden än någon annan, sluta upp med din falska ryktesspridning. Men jag förstår att du vill baktala oss som ser din kvinnofientliga sida i varenda jädra tråd. Du anklagar ju tom kvinnliga mordoffer för att i princip vara skyldiga till att de blivit mördade. Och i dessa trådar om tex Beata och Saga så är det du som har haft sanslöst fel.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-07-08 kl. 13:12.
Citera
2025-07-08, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja du ser nu att kvinnor kan ljuga om våldtäkt vad motivet än är.

Hennes lögn hade kunnat sätta en oskyldig man i fängelse men som vi vet så gick det hela inte som hon hade tänkt sig och nu får istället hon sitta i fängelse.

Ja, det visste jag väl att folk kan ljuga, så även kvinnor. Vad jag har påstått är att forskning visar att det endast är 2% av alla våldtäktsanmälningar som är falsk angivelse. Dvs: det är troligare vid en våldtäktsanmälan att våldtäkt har skett, än att det är falsk angivelse. Tugga i dig det någon gång.

21-åringens intention med lögnen var inte att sätta en oskyldig i fängelse för våldtäkt.

21-åringens intention ned lögnen var att hennes för misshandel skyldiga sambo skulle få slippa fängelse.

Längre än så hade nog inte 21-åringen tänkt.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-07-08 kl. 13:13.
Citera
2025-07-08, 13:38
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Vet inte helt vad jag tycker om straffen.

Elin verkar vara en person som verkligen inte har i fängelse att göra. Jag hade nog hellre sett att hon fick samhällstjänst och betala skadestånd. Känns väl rimligt med runt 70 000kr med, det tar ändå ett tag att betala av om man får in 7k netto i månaden efter skatt.

Hon lär ej vara återfallsförbrytare och om det är första gången hon döms bör hon få ett mindre straff, men kännbart med prick i register, dryga böter och att slita på någon samhällstjänst gratis.

Man får väl ha överseende med situationen att killen misshandlade, han var full med, men troligare killen misshandlar någon igen och enligt FUP tar han nog droger med. Där hade jag hellre sett ett längre straff än för Elin i fängelse och med böterna. Misshandla någon för 15k är inget som svider, många har detta på banken redan.
Hon ska sitta inne, 1 år va för lite minst 2 år hade vart ok
Citera
2025-07-08, 13:45
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Och för att det skulle vara möjligt var hon ju tvungen att sätta dit målsägande för våldtäkt..

Allt byggde ju på att den lögnen skulle passera obemärkt, så då anser jag ändå att avsikten var att sätta dit målsägande så att sambon till följd av det skulle avskrivas från misshandeln.
Citera
2025-07-08, 13:49
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Det är sambons aggressionsproblem som ligger till grund för att han misshandlade målsägande.

Det gör ju inte saken bättre att du hittar din partner i full färd med någon annan.

En trigger som kan få den mest tålmodiga människan att tappa det.
Citera
2025-07-08, 13:55
Medlem
Citat:
Och för att det skulle vara möjligt var hon ju tvungen att sätta dit målsägande för våldtäkt..

Allt byggde ju på att den lögnen skulle passera obemärkt, så då anser jag ändå att avsikten var att sätta dit målsägande så att sambon till följd av det skulle avskrivas från misshandeln.

Så långt tror jag inte att 21-åringen hade kapacitet till att tänka. Hon hade ångest att hennes sambo skulle kunna hamna i fängelse och denna ångesten drev henne att göra en falsk anmälan om våldtäkt, så att han skulle kunna hävda nödvärn å hennes vägnar.
Citera
2025-07-08, 13:56
Medlem
Citat:
Det gör ju inte saken bättre att du hittar din partner i full färd med någon annan.

En trigger som kan få den mest tålmodiga människan att tappa det.

Fortsatt: det är hans aggressionsproblem som gör att han misshandlar målsägande.
Citera
2025-07-08, 14:09
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Fortsatt: det är hans aggressionsproblem som gör att han misshandlar målsägande.

Äh, vi är väl människor med känslor. Behövs inga aggressionsproblem för att vi ska slå någon annan på käften som så grovt kränker dig. Nästan mer konstigt att bara använda ord. "Hoppsansa det här var inget roligt alls, fy på er, skäms!"

Även om det är 21 åringen som egentligen har ännu större anledning att bry sig om sin partner än målsägande. Hon som särskilt sviker honom.

Men kvinnor slår vi ju inte så då blev det som det blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in