2025-06-26, 12:24
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Precis och att han redan hade bilden klar i huvudet tycker jag tyder på att hon gjort såhär tidigare emot honom.

Annars tycker jag hoppet är ganska stort från att ens flickvän ska gå på toaletten till att man börjar ana det värsta och får otäcka bilder att hon blir påsatt av en främmande karl.

Att då med den intuitionen gå till toan och kanske redan utanför höra deras röster, måste kunna få den bästa att tappa kontrollen.

Undra hur länge hon hann vara borta innan tanken började smyga sig på?
BO är lite oklar med detta i förhör. Men det verkar ha gått ganska snabbt.

Om man tittar på SMS (sid 77/aktb 44) som gått mellan Elin och hennes väninna så är det ett uppehåll på ca 10 minuter från sista SMS tills Elin skriver att Victor kom på dom på toa. Och under dessa 10 minuter bör hon ringt 112 ochså (tror jag, har ej tid att leta nu).
Citera
2025-06-26, 12:25
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har varit i den situationen. Alltså, sett en partner vara otrogen. Min reaktion var att gå därifrån och inte ha någon mer kontakt. Som om personen inte fanns. Helt enkelt. Detta var i mina tonår.

Hade jag däremot kommit in och se någon våldta min partner, då hade jag vevat loss för glatta livet, i nödvärn å min partners vägar.

Så 21-åringens plan om falsk angivelse är logisk ur den aspekten. Hade ju låtit mycket troligt med misshandel, om sambon bevittnar att 21-åringen blir våldtagen. Så en jädra tur att de är såpass klumpiga att de skriver om det via sms. Smsen sätter dit 21-åringen och hennes sambo.
Det är inte bara smsen som avgör här, vad tycker du om elins googlingar efteråt tex, plus det finns ju vittnen till något inte står rätt till det är ju därför han sambon går ner dit överhuvudtaget, nej mer stödbevisning än ett sms behövs för en fällande dom och det finns.
Citera
2025-06-26, 12:27
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasolini69
Jo, jag hade känt mig - kränkt, lurad, arg, ledsen och mycket annat. Men det är inte samma sak som kärlek som förklaring/ orsak.
Jag tror konstigt nog han ryssen älskade sin sambo elin, därför han har sådant tålamod med henne, hon har troligtvis borderline eller liknande, och är nog inte så lätt leva med, skulle inte förvåna mig om det här gör de dras till varandra mera, helt ologiskt men så är det ibland.
Citera
2025-06-26, 12:30
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Nej. Fel.

21-åringens otrohet blir inte förminskad genom att skriva om målsägandes otrohet.

Men om tex en man och en kvinna kör rattfulla och det bara fokuseras på mannens rattfylla, så vill man ju säga "hallå, båda var rattfulla, kvinnan värre, hon hade högre promille och körde fortare!". Om så var fallet. Liksom: rätt ska vara rätt. Mannens rattfylla blur inte förminskad av att informera om att även kvinnan var rattfull. Men rätt ska vara rätt.

Det är därav jag skriver om målsägandes otrohet om det skrivs om 21-åringens otrohet och hon klankas ner på för den. Rätt ska vara rätt. Båda var otrogna. Och målsägandes otrohet är värre.
Det känns som du vill att alla här ska rikta sitt agg emot målsägande, och det grundar jag på du skrivit 50+ inlägg med bara skit om honom.

Dina teorier är inte så kassaskåpssäkra som du säger heller.

Hur orkar du lägga så mycket tid på bygga egna teorier och påhitt? Vad vill du uppnå kan du svara på det?
Senast redigerad av Inspirit81 2025-06-26 kl. 12:52.
Citera
2025-06-26, 13:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Det känns som du vill att alla här ska rikta sin agg emot målsägande, och det grundar jag på du skrivit 50+ inlägg med bara skit om honom.

Dina teorier är inte så kassaskåpssäkra som du säger heller.

Hur orkar du lägga så mycket tid på bygga egna teorier och påhitt? Vad vill du uppnå kan du svara på det?

Ditt inlägg är riktat till tomatpurén men sanningen är nog att tomatpurén tar varje chans som finns att misstänkliggöra män, det går faktiskt inte att tolka tomatpuréns många inlägg på annat sätt än att hon försöker solka ner BO för att han är en man som har varit otrogen. Det hela handlar alltså om ett illa dolt manshat i alla dessa inlägg.

21-åringens otrohet verkar däremot inte vara lika intressant att diskutera eftersom hon är kvinna.

Förhoppningsvis kommer 21-åringen att dömas till fängelse och först då kommer troligtvis denna smutskastning av det manliga brottsoffret att upphöra.
Citera
2025-06-26, 13:04
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
BO är lite oklar med detta i förhör. Men det verkar ha gått ganska snabbt.

Om man tittar på SMS (sid 77/aktb 44) som gått mellan Elin och hennes väninna så är det ett uppehåll på ca 10 minuter från sista SMS tills Elin skriver att Victor kom på dom på toa. Och under dessa 10 minuter bör hon ringt 112 ochså (tror jag, har ej tid att leta nu).

Ah tack för inblick.

Så hon jonglera alltså med två bollar samtidigt, eller tre beroende på hur man ser det. Men framförallt med BO och en löpande kontakt med sin väninna som alltså hejar på 21 åringen att löpa linan ut? Där sista smset innan uppehållet alltså måste skett strax innan byxorna åker av.

Antar att sambon dessutom haft väninna hemma i sitt eget boende några gånger. Äckligt svek av personer han borde kunna förvänta sig mer av.
Citera
2025-06-26, 13:16
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ditt inlägg är riktat till tomatpurén men sanningen är nog att tomatpurén tar varje chans som finns att misstänkliggöra män, det går faktiskt inte att tolka tomatpuréns många inlägg på annat sätt än att hon försöker solka ner BO för att han är en man som har varit otrogen. Det hela handlar alltså om ett illa dolt manshat i alla dessa inlägg.

21-åringens otrohet verkar däremot inte vara lika intressant att diskutera eftersom hon är kvinna.

Förhoppningsvis kommer 21-åringen att dömas till fängelse och först då kommer troligtvis denna smutskastning av det manliga brottsoffret att upphöra.

Det går inte att ta tomat seriöst, han har suttit och upprepat sig själv i en vecka nu om hur hemsk bo är som är otrogen med fru och barn hemma, precis som att alla inte redan är medvetna om att det var fel honom.

Vi normalt funtade människor fokuserar istället på det faktum att Elin har försökt förstöra en annan människas liv genom att ljuga om en våldtäkt.

När lär dom meddelas? Rättegången avslutades väl igår.
Citera
2025-06-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Det går inte att ta tomat seriöst, han har suttit och upprepat sig själv i en vecka nu om hur hemsk bo är som är otrogen med fru och barn hemma, precis som att alla inte redan är medvetna om att det var fel honom.

Vi normalt funtade människor fokuserar istället på det faktum att Elin har försökt förstöra en annan människas liv genom att ljuga om en våldtäkt.

När lär dom meddelas? Rättegången avslutades väl igår.

Om det skrivs om 21-åringens otrohet. Så skriver jag om målsägandes otrohet, som i sak drabbar hans fru värre än 21-åringens sambo, då målsägande och hans fru har två små barn tillsammans.

Skrivs det om 21-åringens grova falska angivelsen, behöver motivet nämnas. Och motivet är ju uppenbart att hon vill rädda sin sambo från rättslig påföljd pga misshandeln mot målsägande. Och men behöver även nämna att sambon är skyldig till medhjälp till grov falsk angivelse.

Vad gäller otroheten, går inte den ena otroheten att särskilja från den andra. Båda är ju otrogna. Både 21-åringen och målsägande.

Och vad gäller lagbrotten, så hänger de ju ihop:
1. Sambon misshandlar målsägande.
2. 21-åringen blir rejält orolig att sambon ska få fängelse och ljuger om att målsägande våldtagit henne, så att sambon ska slippa rättslig påföljd. Och gör sig då skyldig till grov falsk angivelse.
3. Sambon bekräftar 21-åringens lögn och säger att han såg målsägande våldta 21-åringen. Och gör sig då skyldig till medhjälp till grov falsk angivelse.
Citera
2025-06-26, 15:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Om det skrivs om 21-åringens otrohet. Så skriver jag om målsägandes otrohet, som i sak drabbar hans fru värre än 21-åringens sambo, då målsägande och hans fru har två små barn tillsammans.

21-åringens otrohet kommer med stor sannolikhet att drabba henne ännu värre än målsägandens otrohet eftersom den påhittade våldtäkten kommer att ge stora efterverkningar för hennes del.

Du fortsätter dock med ditt sedvanliga tjat om målsägandens otrohet trots att det inte är ett brott att vara otrogen.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-06-26 kl. 15:08. Anledning: Tillägg
Citera
2025-06-26, 15:31
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:

Skrivs det om 21-åringens grova falska angivelsen, behöver motivet nämnas. Och motivet är ju uppenbart att hon vill rädda sin sambo från rättslig påföljd pga misshandeln mot målsägande. Och men behöver även nämna att sambon är skyldig till medhjälp till grov falsk angivelse.

Vad gäller otroheten, går inte den ena otroheten att särskilja från den andra. Båda är ju otrogna. Både 21-åringen och målsägande.

Och vad gäller lagbrotten, så hänger de ju ihop:
1. Sambon misshandlar målsägande.
2. 21-åringen blir rejält orolig att sambon ska få fängelse och ljuger om att målsägande våldtagit henne, så att sambon ska slippa rättslig påföljd. Och gör sig då skyldig till grov falsk angivelse.
3. Sambon bekräftar 21-åringens lögn och säger att han såg målsägande våldta 21-åringen. Och gör sig då skyldig till medhjälp till grov falsk angivelse.
Nu är vi där igen, du hittar på det här är inte faställt, utan bara av dig, och jag tror det är tionde inlägget minst, du skriver såhär utan förtydliga det är din åsikt.

Har min herre möjligtvis asperger eller autism? Ingen normalt funtad kan vara såhär korkad så han gör sammma fel 10+ gånger.
Citera
2025-06-26, 15:33
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
21-åringens otrohet kommer med stor sannolikhet att drabba henne ännu värre än målsägandens otrohet eftersom den påhittade våldtäkten kommer att ge stora efterverkningar för hennes del.

Du fortsätter dock med ditt sedvanliga tjat om målsägandens otrohet trots att det inte är ett brott att vara otrogen.
j du skrev till tomatpuren, men är inte hans inlägg här ett erkännande för han försvarar elin till varje pris, och samtidigt smutskastar målsägande på hennes vägnar?
Citera
2025-06-26, 15:39
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
j du skrev till tomatpuren, men är inte hans inlägg här ett erkännande för han försvarar elin till varje pris, och samtidigt smutskastar målsägande på hennes vägnar?
Vill tilläga med du har fulständigt rätt i att elins otrohet kommer drabba henne värre än målsägande, elin kommer ju bli av med jobbet hemmet allt.

För målsägande är konsekvenserna inte kända, då han valt inte tala om sitt privat liv, på det sättet, vem vet de kanske redan hade bestämt gå isär, det här är något som ingen vet något om, även om en viss skribent här tror sig veta det.
Senast redigerad av Inspirit81 2025-06-26 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in