2025-04-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyggekaster
Navn på discord servere?
True Crime Norge
Citera
2025-04-22, 22:34
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MystiskMann
Det blir mye spekulasjoner, rykter og teorier i en slik tråd.

Jeg synes det er merkelig at OlaNordmann har trukket seg helt ut. Han har inside om saken og vet MYE! Hvorfor ikke dele?
Fordi slike som deg stadig er på ham, presser og krever.
Selv etter at han forklarte at slik pågang var ubehagelig.
Hadde det vært meg, hadde jeg også trukket meg unna.

For å bekrefte mitt poeng, forventer jeg at du nå kaster deg over meg med krav, fordømmelse, nedvurdering el lign.

Dersom du er mottakelig for feedback, reagerer du annerledes.

# krysserfingrene
Citera
2025-04-22, 22:48
Medlem
I sult-saken forklarte politi at de overvåket betew fra det øyeblikket han kom ut av fengsel, grunnet han var aktiv kriminell og de var sikker på at han kom til å finne på nye sprell. Jeg vi anta at SM også var spanet på da han var ute.
Dette var jo ikke første gangen.
Klarer ikke riste av meg følelsen av at politet visste at noe var på gang.
Gjerne ikke spesifikt, men de lot møtene pågå mellom de og ville garantert se om de skulle "plotte" noe nytt.
Jeg er alt for skrå sikker på at de var spanet på begge 2 og derfor ble også SM tatt så kjapt.
Politiet forventet nok ikke dette, men at noe var på gang forventet de.
Citera
2025-04-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk-Madde
I sult-saken forklarte politi at de overvåket betew fra det øyeblikket han kom ut av fengsel, grunnet han var aktiv kriminell og de var sikker på at han kom til å finne på nye sprell. Jeg vi anta at SM også var spanet på da han var ute.
Gjerne ikke spesifikt, men de lot møtene pågå mellom de og ville garantert se om de skulle "plotte" noe nytt.
Jeg er alt for skrå sikker på at de var spanet på begge 2 og derfor ble også SM tatt så kjapt.

Tviler de får innvilget ressurser til å spane på alle kriminelle til enhver tid.
Så de hadde nok ikke mulighet til å forutse dette.
Citera
2025-04-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Tviler de får innvilget ressurser til å spane på alle kriminelle til enhver tid.
Så de hadde nok ikke mulighet til å forutse dette.

Nå er hverken SM eller MB hvemsomhelst
Citera
2025-04-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hadde SM vært en fri mann, ville jeg si meg enig i den logikken. Men han er ikke fri. Da blir det vrient å forstå at han skulle risikere så mye for penger han mest sannsynlig ikke får nytte av. Med mindre han da er så tilbakestående at han trodde han bare trengte å reise til Horten og vente til saken blåste over?

Hadde forøvrig vært greit å kjenne litt fakta, bl.a. hvilket tidspunkt SM slapp ut på perm, og hvor lenge den skulle vare. Når og hvor lenge satt han sammen med denne albaneren på Berg? Hadde han noen grunn til å ta et slikt oppdrag fra ham, annet enn å tjene penger?

Og ikke minst - var det SM som først tok kontakt med MB, eller omvendt? Og hvis SM hadde til hensikt å drepe MB, hvorfor møttes de flere ganger i forkant? Det øker jo definitivt sjansen for å bli observert og tatt. Hvorfor drepte han ikke MB ved første og beste anledning?

Det er enklere å se for seg et scenario der albaneren har kontaktet SM og bedt ham oppsøke MB for å "megle". Så har det blitt gjort møter på forhånd kun de to imellom, før det kanskje torsdag ble avtalt et møte mellom MB og representanter for albaneren, som da altså hele tiden hadde til hensikt å drepe. Under dekke av å møtes til "megling".

Citat:
Ursprungligen postat av Norsk-Madde

Kan SM ha observert noe, for så å miste besinnelsen fordi han trodde MB var informant?
Citera
2025-04-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalldirV2
Nå er hverken SM eller MB hvemsomhelst

Sant nok men tviler på at de blir spanet på hele tiden uansett! Er nok av andre kriminelle å ta av som sikkert er interessante for politiet.
Citera
2025-04-22, 23:40
Medlem
Er det noen som vet med sikkerhet navnet på denne Kus*trim
Føler at etternavnet ikke kommer tydelig frem noe sted. Verserer rykter om to eller tre med samme fornavn.
Og finnes det noe face,insta profil på denne fyren?

*=h
Citera
2025-04-22, 23:43
Medlem
Kommentator i VG, Astrid Meland, i dag. 22. april 2025
Hvorfor var han ute i det fri?
Millehaugen har sittet inne siden Berlinmuren falt, i 1989. Han soner nå på det 35. året.
Det står i dommen fra 2024, at han ikke hadde hatt hatt permisjoner med overnatting etter forvaringsdommen.
Millehaugen ble dømt i april 2011 til 21 års forvaring med minstetid på 10 år.

Jeg synes egentlig at Stig Millehaugen har sonet lenge nok i fengsel.

Om man sammenligner soningstiden hans med feks Jan Helge Andersen, som voldtok og drepte to små jenter i Baneheia i mai 2000, så ble han prøveløslatt i 2016.

Eller avdøde Kjell Alrich Schumann, som drepte politimannen under NOKAS-ranet i april 2004. Dømt til 16 års forvaring, og ble prøveløslatt i okt 2014.

Også Metkel Betew ble dømt til 16 års forvaring med minstetid på 10 år, i 2005, for NOKAS-ranet. Prøveløslatt i okt 2014, pågrepet på nytt i aug 2015 og dømt for narkotikakriminalitet, og endelig løslatt i april 2024. Etter å ha tilbrakt nærmere 20 år sammenhengende i fengsel.

Jeg tenker at man egentlig ikke kan sammenligne drap, men, det er jo nettopp det retten gjør, under straffeutmålingen. Det skal være tilnærmet lik straff for tilnærmede like forbrytelser.

For meg synes det som om straffeutmålingen for Stig Millehaugen har vært strengere enn for andre drapshandlinger

Og så det underlige, at både statsadvokaten og lagmannsretten har forutsett at Stig Millehaugen skulle begå nye voldsforbrytelser om han ble løslatt fra fengsel.

Nå rakk han ikke det engang. Men ble pågrepet og siktet for drap eller medvirkning til drap, mens han var på permisjon fra åpen soning.

Jeg håper at Stig Millehaugen er så uskyldig i drapet på Metkel Betew som han selv hevder å være.
Citera
2025-04-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Er det noen som vet med sikkerhet navnet på denne Kus*trim
Føler at etternavnet ikke kommer tydelig frem noe sted. Verserer rykter om to eller tre med samme fornavn.
Og finnes det noe face,insta profil på denne fyren?

*=h

Etternavnet er KI* *=T
Citera
2025-04-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andyfernandes
Etternavnet er KI* *=T

Spurte en albaner nå men det er ikke et etternavn som han hadde hørt før?
Er det et tulleetternavn han har funnet på?
Senast redigerad av ViNyh 2025-04-22 kl. 23:55.
Citera
2025-04-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Håller med, det borde kunna finnas betydligt fler trådar om norska brottmål också. Men i just det här fallet utesluter jag inte att spår kan leda till Sverige också.

Jag ser också gärna fler trådar om norska brottmål, framförallt för att tonen är mycket trevligare. Norrmän är lite oldschool på ett positivt sätt. Kan diskutera utan att allt blir svartvitt och polariserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in