2025-04-22, 23:55
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MystiskMann
Han kunne jo drept alt av rykter og teorier ved å skrive det han vet.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...mote/17667543/
Citera
2025-04-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kommentator i VG, Astrid Meland, i dag. 22. april 2025
Hvorfor var han ute i det fri?
Millehaugen har sittet inne siden Berlinmuren falt, i 1989. Han soner nå på det 35. året.
Det står i dommen fra 2024, at han ikke hadde hatt hatt permisjoner med overnatting etter forvaringsdommen.
Millehaugen ble dømt i april 2011 til 21 års forvaring med minstetid på 10 år.

Jeg synes egentlig at Stig Millehaugen har sonet lenge nok i fengsel.

Om man sammenligner soningstiden hans med feks Jan Helge Andersen, som voldtok og drepte to små jenter i Baneheia i mai 2000, så ble han prøveløslatt i 2016.

Eller avdøde Kjell Alrich Schumann, som drepte politimannen under NOKAS-ranet i april 2004. Dømt til 16 års forvaring, og ble prøveløslatt i okt 2014.

Også Metkel Betew ble dømt til 16 års forvaring med minstetid på 10 år, i 2005, for NOKAS-ranet. Prøveløslatt i okt 2014, pågrepet på nytt i aug 2015 og dømt for narkotikakriminalitet, og endelig løslatt i april 2024. Etter å ha tilbrakt nærmere 20 år sammenhengende i fengsel.

Jeg tenker at man egentlig ikke kan sammenligne drap, men, det er jo nettopp det retten gjør, under straffeutmålingen. Det skal være tilnærmet lik straff for tilnærmede like forbrytelser.

For meg synes det som om straffeutmålingen for Stig Millehaugen har vært strengere enn for andre drapshandlinger

Og så det underlige, at både statsadvokaten og lagmannsretten har forutsett at Stig Millehaugen skulle begå nye voldsforbrytelser om han ble løslatt fra fengsel.

Nå rakk han ikke det engang. Men ble pågrepet og siktet for drap eller medvirkning til drap, mens han var på permisjon fra åpen soning.

Jeg håper at Stig Millehaugen er så uskyldig i drapet på Metkel Betew som han selv hevder å være.

KAS ble aldri dømt for drapet så ikke sammenlign det
Citera
2025-04-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Er det noen som vet med sikkerhet navnet på denne Kus*trim
Føler at etternavnet ikke kommer tydelig frem noe sted. Verserer rykter om to eller tre med samme fornavn.
Og finnes det noe face,insta profil på denne fyren?

*=h

https://www.instagram.com/kushtrim_jg/
Citera
2025-04-23, 00:05
Medlem
Skruel0ss avatar
Jeg hørte nylig på podcasten til AVHØRT AKTUELT sin episode; UKE 17 - SM siktet for drap på MB som ble lagt ut i dag.

De forteller at selv om MB drømte om et lovlydig liv med å blant annet stifte familie, har han i perioden etter at han kom ut fra fengsel i fjor blitt observert med en kriminell gjeng fra Mortensrud og Holmlia.
Citera
2025-04-23, 00:09
Medlem
Ingen som har noe mer informasjon om kushtr*m K*t (*=i)? Veldig lite informasjon om vedkommende ute.
Citera
2025-04-23, 00:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Spurte en albaner nå men det er ikke et etternavn som han hadde hørt før?
Er det et tulleetternavn han har funnet på?

Jeg har nå sett to forskjellige fornavn og to forskjellige etternavn på denne påståtte albaneren.

Om det skyldes dysleksi eller forsøk på å forvirre skal jeg ikke spekulere i.

Det bør uansett presiseres at alt som presenteres som "inside info" eller "fakta" i en anonym diskusjonstråd på nettet bør tas med en eller femti klyper grovsalt.

Til syvende og sist blir det retten som avgjør denne saken.
Citera
2025-04-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har nå sett to forskjellige fornavn og to forskjellige etternavn på denne påståtte albaneren.

Om det skyldes dysleksi eller forsøk på å forvirre skal jeg ikke spekulere i.

Det bør uansett presiseres at alt som presenteres som "inside info" eller "fakta" i en anonym diskusjonstråd på nettet bør tas med en eller femti klyper grovsalt.

Til syvende og sist blir det retten som avgjør denne saken.

Ja vet ikke hva det skyldes jeg , men tydeligvis et vanskelig navn for oss nordboere å skrive riktig 😂
Hadde jo vært morro om noen faktisk visste hans riktige navn.
Citera
2025-04-23, 00:17
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenDoe
Ot dette her, men; Ikke som er offentlig som Flashback, fordi det ikke er lov. Skulle ønske nordmenn var mer aktive her på FB, det er mange saker som er interessante. De mest populære nyere norske sakene på Flashback er drapet på Jo*as He*rikse* (*n), og saken om A**e E Hage* (*n), men det finnes veldig mange andre å ta av også.
Det här var intressant (sorry för OT), vad i det hela är det som är olovligt? Att diskutera vad som händer i samhället? Ja om ni inte får snakke om det må ni ju få dem hit till flashback

Jo, jag känner till de flesta fallen jag sett här men det var därför jag undrade om det fanns många fler fall men som ni diskuterade på något norskt forum för de som finns här kan ju inte vara alla.
Citera
2025-04-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongDonkeyKong
https://www.instagram.com/kushtrim_jg/

Kushtr*m Jashar* Gan*j* (*=i), kan dette være han? Født 1991, registrert bostedsadresse på holmlia.
Citera
2025-04-23, 00:18
Medlem
https://ibb.co/cKhGXfSQ

K*shtrim til venstre
Citera
2025-04-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongDonkeyKong
https://ibb.co/cKhGXfSQ

K*shtrim til venstre

Da har jeg funnet riktig navn, Kushtr*m Jashar* Gan*j* (*=i)
Citera
2025-04-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
KAS ble aldri dømt for drapet så ikke sammenlign det
Meddømte Lars-Erik Andersen utpekte Schumann som ransmannen som drepte politimannen Arne Sigve Klungland med et automatgevær av typen AG-3.[4] Den 27. september 2006 tilsto Schumann at det var han som drepte Klungland. Han ble ikke tiltalt eller dømt for dette punktet, men det ble vektlagt i straffeutmålingen for Høyesterett.
Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Kjell_Alrich_Schumann

Jeg vet ikke hva slags likhet for loven dette er. KAS tilsto drapet, med ble verken tiltalt eller dømt for drapet.

Om straffeutmålingen. Som tar hensyn til at KAS hadde tilstått drapet på Klungland.
Han ble dømt til 16 års forvaring for å ha deltatt i Nokas-ranet i Stavanger i 2004. I ankesaken for Gulating lagmannsrett ble Schumanns straff redusert til 13 års fengsel. Etter anke til Høyesterett ble straffen omgjort til 16 års forvaring.
Om soning, prøveløslatelse og endelig løslatelse.
Schumann begjærte seg prøveløslatt i desember 2012, noe Sør-Trøndelag tingrett innvilget i desember 2013.[5] Påtalemyndigheten anket imidlertid, og i juni 2014 ble prøveløslatelsen avslått av Eidsivating lagmannsrett.[6] Retten mente at overgangen fra restriktiv soning til prøveløslatelse var for stor. Han ble senere overført til åpen soning. I oktober 2014 ble det kjent at han hadde fått innvilget prøveløslatelse.[7] Schumanns prøvetid var på fem år og han måtte overholde en rekke vilkår.[8] De fleste vilkårene ble fjernet av Sør-Østerdal tingrett i juli 2016.[9] Det eneste vilkåret som gjenstod var at han ikke fikk kontakte noen av de andre NOKAS-dømte eller personer som tilhører et kriminelt miljø.

I juli 2019 tok påtalemyndigheten ut tiltale mot Schumann med påstand om at retten forlenger prøveløslatelsen med tre år. Påtalemyndighetens begrunnelse var at Schumann skal ha brutt vilkårene retten satte da han ble prøveløslatt. Schumanns forsvarer mente det ikke var grunnlag for en slik forlengelse. Påtalemyndigheten fikk ikke medhold og dermed var Schumann en fri mann fra september 2019.[11]

Han har blitt omtalt som «Skyggen» i media, fordi han ofte skiftet utseende.
Kjell Alrich Schumann var en fri mann fra september 2019.

Det er jo nettopp det straffeutmålingen handler om, rettferdige og tilnærmet like straffer for tilsvarende eller lignende forbrytelser.
Senast redigerad av kornblomst 2025-04-23 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in