Citat:
Nei, men vi har en bruker her inne som fremmer konspirasjonsteorier om at politiet skal være ute etter SM. Jeg vil minne om at SM har brutt vesentlige vilkår knyttet til permisjon fra en forvaringsdom. Dette vil få konsekvenser for både videre permisjoner, eventuell prøveløslatelse og løslatelse. Jeg vil også påpeke at SM soner en dom for å ha utført et bestillingsdrap. Forvaring får en domfelt når hen anses som farlige og en vedvarende trussel mot samfunnet. Fordi:
Jeg har lest hele denne tråden og med forbehold om at jeg har blitt fullstendig dement, så kan jeg ikke huske å ha sett en eneste en som har frikjent SM. Det jeg derimot har sett, er at noen ikke har forhåndsdømt han basert på at politiet har siktet og fått han varetektsfengslet og at en del av pressen har vært veldig lite objektive frem til nå.
1. Det er høy risiko for nye, alvorlige forbrytelser.
2. Lovbruddet er særlig alvorlig.
3. Vanlig fengselsstraff anses som utilstrekkelig. Forvaring gir myndighetene mulighet til å holde personen innesperret så lenge vedkommende er farlig – også etter utløpet av minstetiden.
4. Det er fare for gjentakelse.
Det er for samfunnets beste, men også SM sitt beste at politiet hentet ham inn nå. Han er mistenkt for drap eller medvirkning. Om han ikke er skyldig i noe av dette får vi tro at han er interessert i å motbevise dette for politiet. Og ja, jeg er klar over at det er politiet som har bevisbyrden. Men du skjønner hva jeg mener.