2025-04-22, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
i fängelse sen ett bra tag tillbaka * en god stund tilbake

"sen" et bra tag tilbaka.
"Siden" en god stund tilbake.

Det var det jeg lurte på om han "fortsatt" sitter inne.
Citera
2025-04-22, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malimitt
Om MB ville betale SM for å drepe noen, kanskje disse fikk nyss i det og truet SM til å drepe MB i stedet? Eller kanskje lurte SM i en felle? Hvorfor skulle SM drepe en venn så brutalt på et så offentlig sted? I tillegg midt i området hvor SM voskte opp og like ved der han drepte sist...? Han er kjent i området og kunne valgt et annet sted hvor det var mye mindre fare for å bli sett. Dette stedet virker som det er valgt nettopp for at liket skulle bli funnet kjapt, for å vise et eksempel eller skremme noen. Veldig merkelig alt sammen...

Han ble nok ikke sett. Hvor han dreper virker revnende likegyldig for ham, fengsel og samme sted tyder nettopp på dette. På film betyr venn kanskje blodsbrødre men i virkeligheten er nok dette hipp som happ. Penga styrer og har alltid gjort det.
Skulle han være lurt i en felle (som jeg ikke tror), så er nok det fra YB via Sverige siden en så treffsikker info kom derfra.

Det mest skremmende er lovverket vårt. Ørten rømminger, to drap på bestialsk vis og permisjonene deles likevel ut i øst og vest. Brenna sa han var sikker på at SM var på den rene sti nå. MB var forelsket og så lyst på et nytt og bedre liv.

My ass... få møkka vekk. Vinn vinn for absolutt alle.
Citera
2025-04-22, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Han ble nok ikke sett. Hvor han dreper virker revnende likegyldig for ham, fengsel og samme sted tyder nettopp på dette. På film betyr venn kanskje blodsbrødre men i virkeligheten er nok dette hipp som happ. Penga styrer og har alltid gjort det.
Skulle han være lurt i en felle (som jeg ikke tror), så er nok det fra YB via Sverige siden en så treffsikker info kom derfra.

Det mest skremmende er lovverket vårt. Ørten rømminger, to drap på bestialsk vis og permisjonene deles likevel ut i øst og vest. Brenna sa han var sikker på at SM var på den rene sti nå. MB var forelsket og så lyst på et nytt og bedre liv.

My ass... få møkka vekk. Vinn vinn for absolutt alle.

Ja. Det eneste tapet er skattekronene som blir sløst vekk på det her. Sikkert kostet 20-40 mill så langt og når det er ferdig så har det sikkert kostet en halv milliard.
Citera
2025-04-22, 04:00
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
"sen" et bra tag tilbaka.
"Siden" en god stund tilbake.

Det var det jeg lurte på om han "fortsatt" sitter inne.
H*rn*s sitter ikke inne etter det jeg forstår. Ikke S*ber heller.
Det er ikke mulig for en utenforstående å finne ut av det.
Det har jo vært noen enorme narkotikabeslag i Oslo siste årene. Men jeg finner ikke navn på noen av de som er dømt. De fikk lange straffer og sitter garantert inne. Jeg ser også at MB ble tatt for innføring av mye hasj, regner med at han hadde en enorm narkogjeld for det. Finner ikke noe annet av narkotikadommer på ham.
Det er jo litt av en byrde å ha narkogjeld når man slipper ut. Og noe må han nesten ha hatt.
Jeg var så sikker på at S*ber var oppdragsgiver. Men der tok jeg vel feil, da.
MB og H*rn*s la seg ellers veldig godt i selen for å forsøke drepe Im*a* S*be*. Ser det ut som, legger jeg til, for sikkerhets skyld.

https://www.nrk.no/norge/metkel-bete...sok-1.14383136

https://www.nrk.no/norge/_-imran-sab...lse-1.13771039

https://www.nettavisen.no/nyheter/in...-95-3423328054

https://www.nrk.no/norge/tiltalt-for...tet-1.13780766

https://www.rb.no/nyheter/kriminalit.../s/5-43-421594
Senast redigerad av Linselus 2025-04-22 kl. 04:18.
Citera
2025-04-22, 08:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malimitt
Om MB ville betale SM for å drepe noen, kanskje disse fikk nyss i det og truet SM til å drepe MB i stedet? Eller kanskje lurte SM i en felle? Hvorfor skulle SM drepe en venn så brutalt på et så offentlig sted? I tillegg midt i området hvor SM voskte opp og like ved der han drepte sist...? Han er kjent i området og kunne valgt et annet sted hvor det var mye mindre fare for å bli sett. Dette stedet virker som det er valgt nettopp for at liket skulle bli funnet kjapt, for å vise et eksempel eller skremme noen. Veldig merkelig alt sammen...

Ja, det virker ikke som om det ble forsøkt skjult på noe vis, heller tvert imot. Hva han døde av vil nok kunne fortelle en hel del om hvordan dette har foregått. Skadene vi så langt er kjent med får det til å virke som om han ble angrepet bakfra, at dette ikke nødvendigvis var en konfrontasjon.

Hvis det er SM som utførte drapet, kan det da tenkes at han ved dette siste møtet ikke var der da MB ankom? De hadde møttes flere ganger tidligere, men står ikke noe om at dette var samme stedet, bare at det var "skjulte" møter hvor MB hadde skrudd av telefonen.

Jeg tenker jo at SM kan ha stått gjemt og kommet på MB bakfra. Men skal man kutte strupen på noen må man vel ta ett eller annet slags grep for å komme til? Man gjør det uansett ikke mens man står i en konfronterende posisjon. Da vil jo offeret kunne beskytte seg og rygge unna. Gitt at det kun var én angriper. Det vet vi jo ikke.

Jeg ser uansett ikke for meg at de to møttes og slo av en prat før drapet. Hvis det altså var SM som utførte det. Men jeg er langt fra sikker.
Citera
2025-04-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Så du sier at bestilleren sitter i fengsel nå?

Bestilleren heter K*shtr*m og er fra YB på Holmlia. Han soner med SM på Berg fengsel. Det er sjukt mye feilinformasjon som deles i tråden her. Både når det kommer til hendelsesforløp og omstendigheter rundt både SM og MB.
Citera
2025-04-22, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbenor
Metkel, Synn*ve og Bened*cte har også tent lys på den siden 👀

Hvem er B og S? Så B har skrevet flere ganger og hilst fra flere interessante personer
Citera
2025-04-22, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Bestilleren heter K*shtr*m og er fra YB på Holmlia. Han soner med SM på Berg fengsel. Det er sjukt mye feilinformasjon som deles i tråden her. Både når det kommer til hendelsesforløp og omstendigheter rundt både SM og MB.

Er denne kushtr*m født i 90 eller 91? Gikk på skole med en med samme navn som jeg vet er i YB. Etternavn k*t? * = i
Citera
2025-04-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spookey123
Hvem er B og S? Så B har skrevet flere ganger og hilst fra flere interessante personer

Aner ikke, men ja la merke til det. Han hadde nok en del streite venner, så ikke sikkert dette er noe å grave i. Men den ene teorien her inne er jo at det kan dreie seg om sjalusi i form av "æresdrap", så hvem vet?
Citera
2025-04-22, 09:37
Medlem
Svartedikets avatar
Flere medier, bl.a. VG, melder nå at SM vil begjære seg løslatt under fengslingsmøtet i dag. Han fremholder via sin forsvarer at han ikke har noe med drapet på MB å gjøre, og at han ikke vil forklare seg før han får vite hva mistanken mot ham baserer seg på.
Citera
2025-04-22, 09:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Forventer noen at brukere i en tråd på forumet her skal sitte på korrekte opplysninger om denne saken?

Man kan jo forsåvidt også tenke seg at noen deler uriktige opplysninger med vilje.
Citera
2025-04-22, 09:49
Medlem
Citat:

Dette er det jeg også har hørt, det var en pågående konflikt mellom MB og K*shtr*m, Stig skulle være en slags mellommann. Endte med at YB hadde bestemt seg for å kvitte seg MB. Hvem som har utført drapet på MB kan jeg ikke si med sikkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in