Citat:
Ursprungligen postat av
malimitt
Om MB ville betale SM for å drepe noen, kanskje disse fikk nyss i det og truet SM til å drepe MB i stedet? Eller kanskje lurte SM i en felle? Hvorfor skulle SM drepe en venn så brutalt på et så offentlig sted? I tillegg midt i området hvor SM voskte opp og like ved der han drepte sist...? Han er kjent i området og kunne valgt et annet sted hvor det var mye mindre fare for å bli sett. Dette stedet virker som det er valgt nettopp for at liket skulle bli funnet kjapt, for å vise et eksempel eller skremme noen. Veldig merkelig alt sammen...
Ja, det virker ikke som om det ble forsøkt skjult på noe vis, heller tvert imot. Hva han døde av vil nok kunne fortelle en hel del om hvordan dette har foregått. Skadene vi så langt er kjent med får det til å virke som om han ble angrepet bakfra, at dette ikke nødvendigvis var en konfrontasjon.
Hvis det er SM som utførte drapet, kan det da tenkes at han ved dette siste møtet ikke var der da MB ankom? De hadde møttes flere ganger tidligere, men står ikke noe om at dette var samme stedet, bare at det var "skjulte" møter hvor MB hadde skrudd av telefonen.
Jeg tenker jo at SM kan ha stått gjemt og kommet på MB bakfra. Men skal man kutte strupen på noen må man vel ta ett eller annet slags grep for å komme til? Man gjør det uansett ikke mens man står i en konfronterende posisjon. Da vil jo offeret kunne beskytte seg og rygge unna. Gitt at det kun var én angriper. Det vet vi jo ikke.
Jeg ser uansett ikke for meg at de to møttes og slo av en prat før drapet. Hvis det altså var SM som utførte det. Men jeg er langt fra sikker.