Jeg er mellom 50 og 60 år, og var innom klubben på Oppsal når jeg fikk i 8. klasse, da skjedde det tvilsomme ting der. Senere (etter ca 1997) bodde jeg rett ved Mekanikerveien, og da var det ingen tvil om at det var en del dirty business, hvitvasking o.l. i videokiosker osv i området. Jeg var vitne til en politijakt som endte ved bommen i Solbergliveien, noen kjørte en stjålet bil inn fra Tveitasiden. De løp ut av bilen ved bommen og stakk i alle retninger inkl Godliaskogen. Det var den tiden man kunne lytte til politisambandet på kjeltring.com ✌️(finnes det noen muligheter til å lytte nå?). Godliaskogen ligger også bare noen få hundre meter fra Tveita.
Men ja, totalt sett tror jeg Tveita var mer belastet i snitt enn Oppsal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Joikakake
Jeg er noen år yngre enn MB, men vokst opp på Oppsal. Trening og gymtimer på trasopbanen i alle år. Jeg vil ikke si at det var noe belastet område i min oppvekst på 90-2000 tallet. Tveita den ene veien og Bøler den andre, der skjedde det ting, men Oppsal var generelt rolig. Vi fant jo på pøbelstreker i ungdommen, men det var ikke noe utprega kriminelt miljø på Oppsal.