Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-20, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saniata
Hvem er moren hans?

Hun spilte i blant annet Syv Søstre, Izzat og Jul i svingen.
Citera
2025-04-20, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynxlupus108
Jeg tenker i tråd med deg, Oppdal har vært et belastet sted, og folk som 50-60 år nå kan ha vokst med å bli lommekjent på Oppsal/Tveita og ha en «fortid». Tveita gjengen holdt jo på her, og Stig Millehagen ble jo tatt en gang han hadde flyktet bare et par km unna. Det har vært flere andre ting i området også. Godlia/Oppsal/Tveita er stort sett fredelig nå, men gå tilbake i tid så er det annerledes.
Har Oppsal/Godlia vært belastet? Trodde mer det var snakk om at denne delen var en noe fredeligere bydel omkranset av problemområdene Tveita og Bøler back in the days. Men arrester meg hjerne på dette.

SM har uansett tilknytning til Tveita, men har god kjennskap til Østmarka og oppholdte seg i en gapahuk like ved Ulsrudvann da han var på rømmen sist. Jeg tenker at drapsmannen/mennene har hatt inngående kjennskap til den lille skogen (åstedet) fordi han/de har oppholdt seg/lekt der som barn/ungdom.
Citera
2025-04-20, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tortochot
B*b* Raz*a (*i)

Sab*r har dukket opp som statist flere ganger selv, blant annet i Fox Grønland og Hotel Cæsar.

Her står mye:
https://www.morgenbladet.no/aktuelt/2016/06/03/skrue-en-klassereise/?refreshed=true&_cb=6195ae94-8101-4e81-8d90-067f7e5025d1
Citera
2025-04-20, 11:56
Medlem
At han slår av telefonen sin kan tyde på at møtet var planlagt. Usannsynlig at gjerningspersonen(e) tar seg tid til å slå av telefonen hans.

Dette er åpenbart planlagt og en brutal henrettelse. Brutaliteten vitner om at det var målrettet. Svaret finnes nok i åpne konfliktlinjer.

At møtet var planlagt og at telefonen ble skrudd av tyder på at det var et møte mellom kriminelle. Han forventet ikke å møte en god kompis for å gå tur eller smalltalke.

Så er det ikke utenkelig at det er snakk om et leiemord. Han forventet kanskje å møte X for å diskutere H, men møter i stedet en hitman som slakter han. Hvis leiemorderen er fra Sverige er det ikke like lett å knytte det opp mot en som bærer nag til MB.
Citera
2025-04-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tortochot
B*b* Raz*a (*i)

Sab*r har dukket opp som statist flere ganger selv, blant annet i Fox Grønland og Hotel Cæsar.

Takk!
Citera
2025-04-20, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Har Oppsal/Godlia vært belastet? Trodde mer det var snakk om at denne delen var en noe fredeligere bydel omkranset av problemområdene Tveita og Bøler back in the days. Men arrester meg hjerne på dette.

SM har uansett tilknytning til Tveita, men har god kjennskap til Østmarka og oppholdte seg i en gapahuk like ved Ulsrudvann da han var på rømmen sist. Jeg tenker at drapsmannen/mennene har hatt inngående kjennskap til den lille skogen (åstedet) fordi han/de har oppholdt seg/lekt der som barn/ungdom.

Jeg er noen år yngre enn MB, men vokst opp på Oppsal. Trening og gymtimer på trasopbanen i alle år. Jeg vil ikke si at det var noe belastet område i min oppvekst på 90-2000 tallet. Tveita den ene veien og Bøler den andre, der skjedde det ting, men Oppsal var generelt rolig. Vi fant jo på pøbelstreker i ungdommen, men det var ikke noe utprega kriminelt miljø på Oppsal.
Citera
2025-04-20, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joikakake
Jeg er noen år yngre enn MB, men vokst opp på Oppsal. Trening og gymtimer på trasopbanen i alle år. Jeg vil ikke si at det var noe belastet område i min oppvekst på 90-2000 tallet. Tveita den ene veien og Bøler den andre, der skjedde det ting, men Oppsal var generelt rolig. Vi fant jo på pøbelstreker i ungdommen, men det var ikke noe utprega kriminelt miljø på Oppsal.
Nettopp, det var det jeg også trodde. Takk for oppklaring. Jeg tenker at barn/ungdom leker på tvers av nærliggende bydeler, så ikke utenkelig at de som vokste opp på Tveita er kjent i denne lille skogen. Bøler er mest kjent for å ha huset tidligere nynazister, så kanskje ikke like relevant område akkurat i Bet*wsaken. Men ja. Veldig pussig valg av åsted: en liten skogstarm i et rolig område stort sett bebodd av barnefamilier fra middelklassen.
Citera
2025-04-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Nettopp, det var det jeg også trodde. Takk for oppklaring. Jeg tenker at barn/ungdom leker på tvers av nærliggende bydeler, så ikke utenkelig at de som vokste opp på Tveita er kjent i denne lille skogen. Bøler er mest kjent for å ha huset tidligere nynazister, så kanskje ikke like relevant område akkurat i Bet*wsaken. Men ja. Veldig pussig valg av åsted: en liten skogstarm i et rolig område stort sett bebodd av barnefamilier fra middelklassen.

Ja, banen der er et fantastisk sted å trene også, jeg har ikke tall på hvor mange fotballtreninger og kamper som ble spilt der, med lag fra alle mulige steder. Så det er absolutt mulig. Vi måtte ofte løpe gjennom skogen i gymtimene, samt at på ungdomsskolen ble trasop, Oppsal og Østensjø forent, og vennskap fra Østensjøvannet til hellerudtoppen ble skapt, og skogen flittig brukt. Så det er et snodig sted.
Citera
2025-04-20, 12:28
Medlem
Jeg er mellom 50 og 60 år, og var innom klubben på Oppsal når jeg fikk i 8. klasse, da skjedde det tvilsomme ting der. Senere (etter ca 1997) bodde jeg rett ved Mekanikerveien, og da var det ingen tvil om at det var en del dirty business, hvitvasking o.l. i videokiosker osv i området. Jeg var vitne til en politijakt som endte ved bommen i Solbergliveien, noen kjørte en stjålet bil inn fra Tveitasiden. De løp ut av bilen ved bommen og stakk i alle retninger inkl Godliaskogen. Det var den tiden man kunne lytte til politisambandet på kjeltring.com ✌️(finnes det noen muligheter til å lytte nå?). Godliaskogen ligger også bare noen få hundre meter fra Tveita.
Men ja, totalt sett tror jeg Tveita var mer belastet i snitt enn Oppsal.

Citat:
Ursprungligen postat av Joikakake
Citera
2025-04-20, 12:37
Medlem
Citat:
Jeg er mellom 50 og 60 år, og var innom klubben på Oppsal når jeg fikk i 8. klasse, da skjedde det tvilsomme ting der. Senere (etter ca 1997) bodde jeg rett ved Mekanikerveien, og da var det ingen tvil om at det var en del dirty business, hvitvasking o.l. i videokiosker osv i området. Jeg var vitne til en politijakt som endte ved bommen i Solbergliveien, noen kjørte en stjålet bil inn fra Tveitasiden. De løp ut av bilen ved bommen og stakk i alle retninger inkl Godliaskogen. Det var den tiden man kunne lytte til politisambandet på kjeltring.com ✌️(finnes det noen muligheter til å lytte nå?). Godliaskogen ligger også bare noen få hundre meter fra Tveita.

Hahaha! Fantastisk! Jeg er nok tjue år yngre enn deg, og det er klart at vi drev jo med pøbelstreker på klubben vi også hehehe. Og ja, snusk finner man jo overalt. Jeg husker jo helt klart en del tvilsomme navn, «her bor xxx, han er sånn og sånn», men rent overordnet så vil jeg si at linje 2 var tøffere, det var litt som Løvenes Konge husker jeg, når simba spør hva som finnes i skyggene; det var ned mot Tveita ….
Citera
2025-04-20, 12:47
Medlem
Citat:
Jeg er eldre , og husker jeg var litt redd når jeg besøkte tanta mi i Kranveien. Måtte gå fra Godlia t bane og opp dit....det var ihvertfall en del tøffere miljø der på 70 tallet enn der jeg selv bodde i Ullevål Hageby......
Citera
2025-04-20, 13:15
Medlem
Sherlock83s avatar
Noen som har noe innside på obduksjonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in