Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-20, 20:03
Medlem
https://youtu.be/E6E_GZWQHtY?si=8cuQxpmrT68Io8rz

Aslak Nore om betew fra i fjor
Citera
2025-04-20, 20:03
Medlem
Aftonblaskan uppdaterar: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KMApKy/uppgifter-en-gripen-efter-norskt-mord
Citera
2025-04-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinke
Og ellers, du har fått med deg hva mannen har drevet med, og hvorfor han fortsatt sitter i fengsel, etter å ha sittet i "fengsel nesten hele livet" (som du sier)?? Skrevet bok? Ja, den fortjener fyren ikke fem flate øre for!
Jeg har sett at flere medier viser til Aftenposten-artikkel, som omtaler da Millehaugen levde på rømmen fra okt 2000 til juni 2001, at disse 8 månedene er den lengste perioden Millehaugen har vært utenfor murene siden 1988. Det året Millehaugen fylte 19 år.

Aftenpostenartikkelen fra 2011.
https://www.aftenposten.no/norge/i/A...ig-millehaugen
Siterer meg selv fra innlegg i denne tråden, (FB) Norges farligaste man på rymmen! (... från permission...) (2022-06-01)

Skulle tro at han har sittet lenge nok i fengsel.

Vi får avvente politiets etterforskning. Enn så lenge er SM pågrepet og siktet.

Jeg vet ikke om det er gamle og betente konflikter mellom de to. I så fall rart at de avtalte å møtes.
Citera
2025-04-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har sett at flere medier viser til Aftenposten-artikkel, som omtaler da Millehaugen levde på rømmen fra okt 2000 til juni 2001, at disse 8 månedene er den lengste perioden Millehaugen har vært utenfor murene siden 1988. Det året Millehaugen fylte 19 år.

Aftenpostenartikkelen fra 2011.
https://www.aftenposten.no/norge/i/A...ig-millehaugen
Siterer meg selv fra innlegg i denne tråden, (FB) Norges farligaste man på rymmen! (... från permission...) (2022-06-01)

Skulle tro at han har sittet lenge nok i fengsel.

Vi får avvente politiets etterforskning. Enn så lenge er SM pågrepet og siktet.

Jeg vet ikke om det er gamle og betente konflikter mellom de to. I så fall rart at de avtalte å møtes.

Leiemord. MB stolte på SM. Noen har leid han for mye penger, eller han skylder penger for noe annet som har gått feil.
Citera
2025-04-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudryk
"Norges farligaste man" rymde alltså från en permission 2022, men får ändå gå på obevakad permission 2025? Är Norge mer naivt än Sverige t.o.m?

Både og vil jeg si... Både Norge og Sverige er for "snille".
Citera
2025-04-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Sletting av gjeld.

Det kan jo være logisk.
Citera
2025-04-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaNorrmann
Jag känner dom båda personligen. Dom va kompisar sedan lång lång tid. Frågan är vem som betalade för detta…

Vet du om de hadde en konflikt, eller tror du fremdeles det er et bestillingsdrap?
Citera
2025-04-20, 20:15
Medlem
S M fikk vel 150.000 i Fritt Ord prisen for noen år siden for den boka..... [/url]
Citat:
Ursprungligen postat av Klinke
Og ellers, du har fått med deg hva mannen har drevet med, og hvorfor han fortsatt sitter i fengsel, etter å ha sittet i "fengsel nesten hele livet" (som du sier)?? Skrevet bok? Ja, den fortjener fyren ikke fem flate øre for!
Citera
2025-04-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Leiemord. MB stolte på SM. Noen har leid han for mye penger, eller han skylder penger for noe annet som har gått feil.

Ja men Stig Millehaugen har knapt vært utenfor fengselsmurene siden 1988. Det er snart gått 50 år siden han sonet sin første dom.

Hvordan skulle han ha greid å pådra seg stor gjeld mens han har sittet fengslet?
Citera
2025-04-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Tror ikke det hadde vært den brutaliteten ved bestilling. Her er det noe personlig mellom SM og MB.

Hm, kanskje. Eller har SM ikke vært alene om å ta MB? SM er nok sikkert i stand til å utføre en sånn brutalitet alene på bestilling fra andre også, uten at det ligger noe personlig bak for hans egen del.
Citera
2025-04-20, 20:18
Medlem
Mener å huske at når SM ble pågrepet i 2022 ifm. fluktforsøket ble det opplyst om at politiet fant papir eller dokumenter på SM med liste over personer som "skulle tas"... Det er sannsynlig at politiet har betydelig etterretningsinformasjon om MB sin gjøren og laden siste par år. Her ligger det sannsynlig etterretninger som vil peke på aktuelle aktører gitt dette ikke var et direkte oppgjør mellom SM og MB

Min hypoteser er: (Ikke så veldig sensasjonelt men likevel...)

Sannsynlig hypotese:
Det er *Sannsynlig* at MB ble drept som ledd i en kriminell maktkamp – eventuelt kombinert med personlig hevn. Drapet bærer preg av et planlagt, målrettet oppgjør. Det er *Sannsynlig* at hendelsen er et ledd i en pågående konflikt i underverdenen. Siktede SM har bakgrunn i bestillingsdrap. Politiet etterforsker har opplyst at de etterforsker denne hypotesen.

Mulig Hypotese
Det er *mulig* at MB ble drept for å hindre at MB lekket informasjon til politiet eller andre. Hypotesen handler om at MB har eller kan ha hatt tilgang på informasjon som ville være kompromitterende for personer/nettverk, historiske hendelser og/eller gamle hendelser og at SM har således blitt engasjert til å fjerne MB

Mulig Hypotese
Det er *mulig* at MB ble drept med bakgrunn i hevn og gamle konflikter.
Gamle konflikter med aktører som IS og LH kan ha trigget drapet. Brutalitet tyder på personlig motiv.
SM har således blitt engasjert til å fjerne MB enten alene eller sammen med andre gjerningspersoner. Det er Ingen direkte bevis for nylig konfrontasjon ut fra det jeg har sett i åpne kilder. Det kan også være knytninger til NOKAS ranet, men tenker det er *usannsynlig*

Basert på kjente opplysninger, fremstår drapet på MB som et målrettet og organisert oppgjør. Det er sannsynlig at drapet knyttes til oppgjør i det kriminelle miljøet, eventuelt med elementer av hevn. Hypotesene om informasjonslekkasje og gamle konflikter er plausible, men svakere dokumentert. Gitt SMs historikk og politiets pågående etterforskning av det kriminelle miljøet, er det rimelig å anta at dette drapet inngår i en større kriminell kontekst – og ikke et isolert personlig oppgjør.

(Edit: språkvask)
Senast redigerad av skyggekaster 2025-04-20 kl. 20:22.
Citera
2025-04-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuschwanstein
Sjukt att han inte är mer bevakad på permission kan man tycka.

Det er ikke bare sykt, det er galskap, og ingen respekt for den norske befolkningens rettsfølelse!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in