2025-04-20, 14:34
Siden løslatelsen i fjor har Betew "hatt kontakt med personer fra tunge kriminelle miljøer" skriver TV2 nå:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...-tid/17662261/
Citera
2025-04-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
Noen som har noe innside på obduksjonen?

Ja, offret är död. Skjuten
Citera
2025-04-20, 15:12
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Ja, offret är död. Skjuten

Har skjedd litt mer enn det. Men du har kanskje ikke forstått det?
Citera
2025-04-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joikakake
Jeg er noen år yngre enn MB, men vokst opp på Oppsal. Trening og gymtimer på trasopbanen i alle år. Jeg vil ikke si at det var noe belastet område i min oppvekst på 90-2000 tallet. Tveita den ene veien og Bøler den andre, der skjedde det ting, men Oppsal var generelt rolig. Vi fant jo på pøbelstreker i ungdommen, men det var ikke noe utprega kriminelt miljø på Oppsal.

Jeg er også oppvokst på Oppsal på 90-2000 tallet, og bor her enda, veldig nærme åstedet. Jeg har akkurat samme erfaring. Det var på ingen måte et belastet område da og er det heller ikke i dag. Det var litt røffere da foreldrene mine vokste opp her, men det meste stammet fra Tveitagjengen. Tveita er heller ikke belastet i dag. Med det sagt er det ikke lange veien til Trosterud/Haugerud hvor ting er litt røffere.
Citera
2025-04-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Det er pussig at drapet er utført i et boligområde, for skogen det er snakk om er en liten skog midt i bebyggelsen. Oppsal er ikke kjent for å være kriminelt belastet og det er ikke der gjengene opererer. Bet*w hadde heller ingen tilknytning til, eller bolig i området. Så hvorfor der, og ikke et sted hvor man kan henrette ham i fred? Nærmeste nabo til denne lille skogstarmen er en høyblokk med potensielt mange vitner. Og ikke mange metrene unna ligger tykkeste Østmarka hvor en henrettelse kan finne sted helt uten vitner og man kan «arbeide» i fred. Drapsmannen har tatt mange risker her.

Kan drapsmannen være kjent i området? SM er det, men sitter inne for tiden. IS har bodd flere steder, bl.a. Lambertseter, som ikke er så langt unna. Han kan tenkes å være kjent i området.
Og kan skogstarmen være avtalt møtested fordi det er såpass «ufarlig» område for MB å møte noen? Ergo tør MB å møte noen her?

Veldig pussig, på det tidspunktet er det ofte folk som lufter hunden i skogen der, eller passerer på vei hjem. Jeg grøsser av tanken på å møte på det opplegget der på kveldsturen! Sånn sett virker ikke timingen tilfeldig, en av de roligste påskedagene i striregn.

En annen ting som er pussig, er at politiet ikke satte inn helikopter denne kvelden. Vi hører jo det helikopteret flere ganger i uka, men ingenting denne kvelden. Det var mye aktivitet fra politiet i gatene her utover natta, men kanskje ikke så mye som man ville forventet om de faktisk jaktet en gjerningsperson. Kanskje de vet veldig godt hvem som har gjort dette? De uttaler seg med stor selvsikkerhet i media, i hvert fall.
Citera
2025-04-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Jeg er også oppvokst på Oppsal på 90-2000 tallet, og bor her enda, veldig nærme åstedet. Jeg har akkurat samme erfaring. Det var på ingen måte et belastet område da og er det heller ikke i dag. Det var litt røffere da foreldrene mine vokste opp her, men det meste stammet fra Tveitagjengen. Tveita er heller ikke belastet i dag. Med det sagt er det ikke lange veien til Trosterud/Haugerud hvor ting er litt røffere.

Og, med det sagt nr2: Godliaskogen er faktisk litt belastet. På folkemunne kalles den nemlig også «blotterskogen»… Vært mange hendelser der, både da vi var små og i nyere tid. Senest for et års tid siden.
Citera
2025-04-20, 15:52
Medlem
Citat:
Og, med det sagt nr2: Godliaskogen er faktisk litt belastet. På folkemunne kalles den nemlig også «blotterskogen»… Vært mange hendelser der, både da vi var små og i nyere tid. Senest for et års tid siden.

Husker at jeg møtte på en med privaten fremme borte ved klubben, men føler at det generelt var mer vanlig på 90 tallet uansett 😅 Men det blir jo en avsporing fra min side, dette. Jeg skulle egentlig bare frem til at jeg ikke opplever Oppsal som spesielt belastet.

Så rart at politiet ikke hadde helikoptere ute denne kvelden/natten? Skogen er jo riktignok ikke så stor, og det er jo relativt raskt å komme seg enten til bane eller parkerte biler.

Er så spent på utviklingen i denne saken. Et hvert drap er brutalt forsåvidt, men kjenner litt på at dette er hakket over hva vi kjenner til her i Norge?
Citera
2025-04-20, 15:58
Medlem
Interessant at noe sånt skjer i Godlia-skogen, rett ved Trasop. Jeg kunne mer eller mindre se ned på åstedet fra leiligheten jeg bodde i før.
Det får meg til å tenke på at en av ransbilene fra ranet på Postens brevsentral i oktober 2003, som var "forløperen" til NOKAS-ranet, blei funnet utbrent ved Rundtjern i Østmarka rett ved, nettopp!, Trasop. Det er drøye 1,5 km i luftlinje mellom disse punktene.

https://www.nrk.no/norge/leter-etter...kehus-1.511147
Citera
2025-04-20, 16:11
Medlem
Sherlock83s avatar
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...ader/17662048/

Kilder sier at halsen skal være skåret over. Fremstår som en mafiastyle henrettelse
Citera
2025-04-20, 16:17
Medlem
Citat:
Veldig pussig, på det tidspunktet er det ofte folk som lufter hunden i skogen der, eller passerer på vei hjem. Jeg grøsser av tanken på å møte på det opplegget der på kveldsturen! Sånn sett virker ikke timingen tilfeldig, en av de roligste påskedagene i striregn.

En annen ting som er pussig, er at politiet ikke satte inn helikopter denne kvelden. Vi hører jo det helikopteret flere ganger i uka, men ingenting denne kvelden. Det var mye aktivitet fra politiet i gatene her utover natta, men kanskje ikke så mye som man ville forventet om de faktisk jaktet en gjerningsperson. Kanskje de vet veldig godt hvem som har gjort dette? De uttaler seg med stor selvsikkerhet i media, i hvert fall.

Jeg har ikke bodd på Oppsal, men jeg har vært der mye gjennom årenes løp (ikke så mange ganger de siste 10-12 årene), og har flere venner derfra. Jeg har aldri hatt, og har fortsatt ikke, inntrykk av at det er et belastet og dårlig område, tvert imot.

Hvis dette skjedde på et tidspunkt hvor folk ofte lufter hundene sine, men at det striregnet der den kvelden, må jo dette være så jækla kalkulert, eller at gjerningspersonen(e) ga fullstendig blanke i om en eller annen skulle være ute på luftetur akkurat da, selv om det regnet.

Jeg har tatt det som en selvfølge at det var satt inn helikopter den kvelden. Interessant å få vite at helikopter ikke var med...
Senast redigerad av Klinke 2025-04-20 kl. 16:28.
Citera
2025-04-20, 16:49
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Norge har haft kriminella gäng sedan andra världskriget, så det är inte nytt i sig, men gängrelaterade mord är något som inte var så mycket till förut jämfört med de senaste åren...
Nu vet vi inte vad det här egentligen är än, så vi får vänta lite innan vi tänker på gängrelaterat mord, även om det inte är osannolikt....
Tyvärr är skiten importerat till Norge från Sverige.
Ursäkta oss Norge för vi importerat skiten som spiller över på er.
Citera
2025-04-20, 16:53
Medlem
Vi skal nok være «glad» for skuddene sånn at man ble varslet om at det hadde skjedd noe der. Unner ingen å gå gjennom den skogen og møte på det synet det må ha vært.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in