Citat:
Ursprungligen postat av
poitre
Veldig pussig, på det tidspunktet er det ofte folk som lufter hunden i skogen der, eller passerer på vei hjem. Jeg grøsser av tanken på å møte på det opplegget der på kveldsturen! Sånn sett virker ikke timingen tilfeldig, en av de roligste påskedagene i striregn.
En annen ting som er pussig, er at politiet ikke satte inn helikopter denne kvelden. Vi hører jo det helikopteret flere ganger i uka, men ingenting denne kvelden. Det var mye aktivitet fra politiet i gatene her utover natta, men kanskje ikke så mye som man ville forventet om de faktisk jaktet en gjerningsperson. Kanskje de vet veldig godt hvem som har gjort dette? De uttaler seg med stor selvsikkerhet i media, i hvert fall.
Jeg har ikke bodd på Oppsal, men jeg har vært der mye gjennom årenes løp (ikke så mange ganger de siste 10-12 årene), og har flere venner derfra. Jeg har aldri hatt, og har fortsatt ikke, inntrykk av at det er et belastet og dårlig område, tvert imot.
Hvis dette skjedde på et tidspunkt hvor folk ofte lufter hundene sine, men at det striregnet der den kvelden, må jo dette være så jækla kalkulert, eller at gjerningspersonen(e) ga fullstendig blanke i om en eller annen skulle være ute på luftetur akkurat da, selv om det regnet.
Jeg har tatt det som en selvfølge at det var satt inn helikopter den kvelden. Interessant å få vite at helikopter ikke var med...