2025-04-05, 12:21
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom-smaskarn
Jag vet, jag borde slngt det, men det r inte det lttaste nr man sitter med abstinens... Nja, nu r jag inne p andra dagen utan igen. Knns hanterbart. Nu r allt borta i alla fall.

Lyrica har jag, samt Stesolid, Alimemazin o Imovane. Imovane gr ingen skillnad p smnen, iaf inte i natt. Lyrica tryckte jag i mig ngra extra idag. Lkaren r ngon restriktiv med den, men jag kan leva utan den, ven om de blir ganska sega dagar.

Som sagt, andra dagen idag, knns hanterbart. Gick bra p konferens p jobbet igr, beter mig helt normalt, bara att jag har ett obehag inom mig.

Tror inte jag gr till vrden, r rdd att bde mitt Lyrica- o Stesolid-recept ryker om de fr reda p att jag tagit kratom s lnge, vilket nu r narkotikaklassat. Recepten har jag fr tidigare PTSD.

Och du inga antihistaminer eller liknande, kan frvrra RLS rejlt

Och ja, vnta med vrden tills vidare tycker jag
Citera
2025-04-06, 06:43
Medlem
Hoppar ocks p tget. 36 timmar utan nu.
Har inte varit ngon stor brukare utan 4-5 gram p eftermiddagen ca 5-7 dagar/vecka i ca tre r. Fr mig har det alltid varit s sknt att landa p eftermiddagen efter min dos av Elvanse.
Gjorde senast ett tappert frsk frra sommaren men efter en vecka var mitt psyke riktigt illa och jag fll tillbaka. Denna gng r jag mer motiverad och har ett strre varfr.
I natt var det frsta natten utan och det blev 2 timmar smn trots Quetiapin och Zopiklon.
Jag ser framemot att bli klarare i huvudet och komma tillbaka till min lpning som r den bsta drogen att erstta Kratom/opiater med.
Citera
2025-04-06, 13:49
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Hoppar ocks p tget. 36 timmar utan nu.
Har inte varit ngon stor brukare utan 4-5 gram p eftermiddagen ca 5-7 dagar/vecka i ca tre r. Fr mig har det alltid varit s sknt att landa p eftermiddagen efter min dos av Elvanse.
Gjorde senast ett tappert frsk frra sommaren men efter en vecka var mitt psyke riktigt illa och jag fll tillbaka. Denna gng r jag mer motiverad och har ett strre varfr.
I natt var det frsta natten utan och det blev 2 timmar smn trots Quetiapin och Zopiklon.
Jag ser framemot att bli klarare i huvudet och komma tillbaka till min lpning som r den bsta drogen att erstta Kratom/opiater med.

Frsiktig med Quetiapin det kan frvrra RLS rejlt

Trning kommer du kunna komma tillbaka till fort
Citera
2025-04-09, 15:53
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Jag har typ 300g kvar just nu, har cuttat ned frn 30-40gpd till 10gpd p typ 2 mnader.

Jag kommer att bli tvingad till att brja jobba om cirka en mnad annars blir jag hemls. Och jag vet frn tidigare erfarenhet hur pass smrtsamt det r med kratom AT, och jag vet att jag inte kommer kunna palla att jobba m3dans jag gr igenom akuta ATn som kommer vara ca 26-30 dagar enligt tidigare erfarenhet.

Vad fan ska jag gra brder? Folk kommer ju mrka av att jag tnder av. Det kommer g t helvete..

Jag behver rd, vad som helst.

Kan jag bli av med socbidrag om det framkommer att jag pundare eller har pundat? Kan jag bli tvngsinlagd om jag sger att jag gr igenom AT? kan jag behlla min bostad?
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-04-09 kl. 16:00.
Citera
2025-04-09, 17:11
Medlem
Kanske blir tvingad nu till att ta en starkare opioid, typ oxy percy tram men vill fan inte, men om det gller att inte bli hemls, vad fan har jag fr alternativ???? Kan jag f LARO fr mitt kratommissbruk?

Vill fan inte vara kontrollerad av dessa substanser lngre men den hr timingen r helt bortom min kontroll. skulle kunna ta mig igenom akuta WD om jag var utan sysselsttning, men med s kommer jag att come apart at the seams. verkar som om vad jag n vljer s r jag FUCKED. Kommer ju inte kunna sova p typ en mnad s jag kommer ju inte kunna jobba d.
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-04-09 kl. 17:15.
Citera
2025-04-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Kanske blir tvingad nu till att ta en starkare opioid, typ oxy percy tram men vill fan inte, men om det gller att inte bli hemls, vad fan har jag fr alternativ???? Kan jag f LARO fr mitt kratommissbruk?

Vill fan inte vara kontrollerad av dessa substanser lngre men den hr timingen r helt bortom min kontroll. skulle kunna ta mig igenom akuta WD om jag var utan sysselsttning, men med s kommer jag att come apart at the seams. verkar som om vad jag n vljer s r jag FUCKED. Kommer ju inte kunna sova p typ en mnad s jag kommer ju inte kunna jobba d.

Vet att det e en jobbig situation men frsk lugna ner dig lite.. Det r ingen bra id att brja anvnda oxy etc. det kanske du inte kommer levande ur. Man blir inte av med lgenheten fr att man e pundare. Dremot om man r en aktiv pundare som inte vill sluta och bjuder in folk mitt i natten o skriker...d blir man av med lgenheten. Hur mycket kratom sitter du p? Och kan du trappa ur dig? Ska vara rlig som LARO patient har jag svrt att se att man skulle f sub fr kratom beroende. Med tanke p hur mycket starkare sub r n kratom. Det har skert gtt fr ngra, men d har dem skert haft problem med andra droger ox. Det du mste bestmma dig fr r om du ska ska hjlp eller inte. Det kan ingen annan besluta n du sjlv. Men frga dig sjlv vad du har att frlora p det? Har du kanske ngon diagnos du behver f utrett? Men om man redan gr p soc o s, s har jag svrt att se vad man har att frlora. Det r svrt ox o svara nr jag inte vet ngot om dig..lder, vad du gtt p och hur lnge etc.
Citera
2025-04-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Vet att det e en jobbig situation men frsk lugna ner dig lite.. Det r ingen bra id att brja anvnda oxy etc. det kanske du inte kommer levande ur. Man blir inte av med lgenheten fr att man e pundare. Dremot om man r en aktiv pundare som inte vill sluta och bjuder in folk mitt i natten o skriker...d blir man av med lgenheten. Hur mycket kratom sitter du p? Och kan du trappa ur dig? Ska vara rlig som LARO patient har jag svrt att se att man skulle f sub fr kratom beroende. Med tanke p hur mycket starkare sub r n kratom. Det har skert gtt fr ngra, men d har dem skert haft problem med andra droger ox. Det du mste bestmma dig fr r om du ska ska hjlp eller inte. Det kan ingen annan besluta n du sjlv. Men frga dig sjlv vad du har att frlora p det? Har du kanske ngon diagnos du behver f utrett? Men om man redan gr p soc o s, s har jag svrt att se vad man har att frlora. Det r svrt ox o svara nr jag inte vet ngot om dig..lder, vad du gtt p och hur lnge etc.
Jag kan frlora mitt bidrag och drav ven bli hemls bror. Men du har rtt jag r bottom of the barrel WT piece of shit, kanske inte r vrd mer n s.

Tnker fanimig inte g tillbaka till beroendeenheten, dessa fucking FITTOR frstrde mitt liv i 7-8 r med deras fucking jude-piller SSRI som gav mig ED och anhedoni bland annat.. Dessa fucking kackerlackor bryr sig inte om mitt bsta intresse. De frskte ven gaslighta mig angende dessa biverkningar jag fick. Jag har noll frtroende kvar fr ppenvrden de kan sugar min feta semi erekta flashbackdase. Jag m vara vrdels WT samhllets avskum men dessa fucking yidde-doktorer r strre avskum n mig.

Jag har som sagt ca 300g kvar, tar i nulget 10gpd, ned frn 30-40gpd. r mellan 27-33 (millennial)

Har gtt p kratom i typ 8 r nu, med 2 pauser p ca 1 mnad vardera, men det var fr lnge sedan.
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-04-09 kl. 20:36.
Citera
2025-04-10, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Jag har typ 300g kvar just nu, har cuttat ned frn 30-40gpd till 10gpd p typ 2 mnader.

Jag kommer att bli tvingad till att brja jobba om cirka en mnad annars blir jag hemls. Och jag vet frn tidigare erfarenhet hur pass smrtsamt det r med kratom AT, och jag vet att jag inte kommer kunna palla att jobba m3dans jag gr igenom akuta ATn som kommer vara ca 26-30 dagar enligt tidigare erfarenhet.

Vad fan ska jag gra brder? Folk kommer ju mrka av att jag tnder av. Det kommer g t helvete..

Jag behver rd, vad som helst.

Kan jag bli av med socbidrag om det framkommer att jag pundare eller har pundat? Kan jag bli tvngsinlagd om jag sger att jag gr igenom AT? kan jag behlla min bostad?

Skulle rekommendera att sluta ct idag. En mnad r tillrckligt med tid fr att komma tillbaka p banan. Jag trappade ner frn 30gpd till 12 under 4 veckors tid och slutade ct efter det. Och det var efter 7 rs bruk. Frsta veckan suger men sen blir det lngsamt bttre. Visst det r olika symptom fr alla men om du bara bestmmer dig fr att gra det s kommer du klara det och knna dig s jvla njd eftert. Gr allt du kan fr att inte vnda dig till sub, oxy eller annat skit, det r ett helt annat trsk.
Citera
2025-04-10, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uranaibaba123
Skulle rekommendera att sluta ct idag. En mnad r tillrckligt med tid fr att komma tillbaka p banan. Jag trappade ner frn 30gpd till 12 under 4 veckors tid och slutade ct efter det. Och det var efter 7 rs bruk. Frsta veckan suger men sen blir det lngsamt bttre. Visst det r olika symptom fr alla men om du bara bestmmer dig fr att gra det s kommer du klara det och knna dig s jvla njd eftert. Gr allt du kan fr att inte vnda dig till sub, oxy eller annat skit, det r ett helt annat trsk.
Om jag skulle klippa ct idag s skulle jag behva flusha min stash, och jag har helt enkelt inte den viljestyrkan som krvs fr det. Jag r fr svag tyvrr.
Citera
2025-04-10, 15:11
Medlem
Jag tog nyss en extra stor dos pga stressen (3g) o fyfan vad bng jag blev p den. Det r krt fr mig grabbar jag har ingen som helst sjlvdisciplin. Men i never fucking asked for this shit. Jag frgade aldrig efter detta livet som olyckligt nog jag behvt g igenom jag r bara en vrdels WT pundare med PTSD men i never asked to fucking exist hela mitt fucking liv har vart vrdelst och smrta smrta hela tiden 😭😢
Citera
2025-04-10, 15:14
Medlem
zombie-nations avatar
Vill sga lycka till.

Jag hr till majoriteten som kan hantera kratom och inte kar dosen, blir sjuk om jag tar fr mycket. S jag ska inte sluta frrn mitt kratom r slut.

Jag r dock nyfiken p hur man kan driva upp kratombruk till s hga doser. Blev ni inte illamende? Fanns det ingen trskel att g hgre? Jag frstr att det troligen rr sig om att vi r genetiskt olika.
Citera
2025-04-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vill sga lycka till.

Jag hr till majoriteten som kan hantera kratom och inte kar dosen, blir sjuk om jag tar fr mycket. S jag ska inte sluta frrn mitt kratom r slut.

Jag r dock nyfiken p hur man kan driva upp kratombruk till s hga doser. Blev ni inte illamende? Fanns det ingen trskel att g hgre? Jag frstr att det troligen rr sig om att vi r genetiskt olika.

Jag lg p 15 gpd tills att jag slutade med cigg. Drog upp dosen ganska rejlt utan att riktigt tnka p det. Blev sllan illamende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in