2025-04-05, 12:21
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom-smaskarn
Jag vet, jag borde slängt det, men det är inte det lättaste när man sitter med abstinens... Nåja, nu är jag inne på andra dagen utan igen. Känns hanterbart. Nu är allt borta i alla fall.

Lyrica har jag, samt Stesolid, Alimemazin o Imovane. Imovane gör ingen skillnad på sömnen, iaf inte i natt. Lyrica tryckte jag i mig några extra idag. Läkaren är någon restriktiv med den, men jag kan leva utan den, även om de blir ganska sega dagar.

Som sagt, andra dagen idag, känns hanterbart. Gick bra på konferens på jobbet igår, beter mig helt normalt, bara att jag har ett obehag inom mig.

Tror inte jag går till vården, är rädd att både mitt Lyrica- o Stesolid-recept ryker om de får reda på att jag tagit kratom så länge, vilket nu är narkotikaklassat. Recepten har jag för tidigare PTSD.

Och du inga antihistaminer eller liknande, kan förvärra RLS rejält

Och ja, vänta med vården tills vidare tycker jag
Citera
2025-04-06, 06:43
Medlem
Hoppar också på tåget. 36 timmar utan nu.
Har inte varit någon stor brukare utan 4-5 gram på eftermiddagen ca 5-7 dagar/vecka i ca tre år. För mig har det alltid varit så skönt att landa på eftermiddagen efter min dos av Elvanse.
Gjorde senast ett tappert försök förra sommaren men efter en vecka var mitt psyke riktigt illa och jag föll tillbaka. Denna gång är jag mer motiverad och har ett större varför.
I natt var det första natten utan och det blev 2 timmar sömn trots Quetiapin och Zopiklon.
Jag ser framemot att bli klarare i huvudet och komma tillbaka till min löpning som är den bästa drogen att ersätta Kratom/opiater med.
Citera
2025-04-06, 13:49
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Hoppar också på tåget. 36 timmar utan nu.
Har inte varit någon stor brukare utan 4-5 gram på eftermiddagen ca 5-7 dagar/vecka i ca tre år. För mig har det alltid varit så skönt att landa på eftermiddagen efter min dos av Elvanse.
Gjorde senast ett tappert försök förra sommaren men efter en vecka var mitt psyke riktigt illa och jag föll tillbaka. Denna gång är jag mer motiverad och har ett större varför.
I natt var det första natten utan och det blev 2 timmar sömn trots Quetiapin och Zopiklon.
Jag ser framemot att bli klarare i huvudet och komma tillbaka till min löpning som är den bästa drogen att ersätta Kratom/opiater med.

Försiktig med Quetiapin det kan förvärra RLS rejält

Träning kommer du kunna komma tillbaka till fort
Citera
2025-04-09, 15:53
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Jag har typ 300g kvar just nu, har cuttat ned från 30-40gpd till 10gpd på typ 2 månader.

Jag kommer att bli tvingad till att börja jobba om cirka en månad annars blir jag hemlös. Och jag vet från tidigare erfarenhet hur pass smärtsamt det är med kratom AT, och jag vet att jag inte kommer kunna palla att jobba m3dans jag går igenom akuta ATn som kommer vara ca 26-30 dagar enligt tidigare erfarenhet.

Vad fan ska jag göra bröder? Folk kommer ju märka av att jag tänder av. Det kommer gå åt helvete..

Jag behöver råd, vad som helst.

Kan jag bli av med socbidrag om det framkommer att jag pundare eller har pundat? Kan jag bli tvångsinlagd om jag säger att jag går igenom AT? kan jag behålla min bostad?
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-04-09 kl. 16:00.
Citera
2025-04-09, 17:11
Medlem
Kanske blir tvingad nu till att ta en starkare opioid, typ oxy percy tram men vill fan inte, men om det gäller att inte bli hemlös, vad fan har jag för alternativ???? Kan jag få LARO för mitt kratommissbruk?

Vill fan inte vara kontrollerad av dessa substanser längre men den här timingen är helt bortom min kontroll. skulle kunna ta mig igenom akuta WD om jag var utan sysselsättning, men med så kommer jag att come apart at the seams. verkar som om vad jag än väljer så är jag FUCKED. Kommer ju inte kunna sova på typ en månad så jag kommer ju inte kunna jobba då.
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-04-09 kl. 17:15.
Citera
2025-04-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Kanske blir tvingad nu till att ta en starkare opioid, typ oxy percy tram men vill fan inte, men om det gäller att inte bli hemlös, vad fan har jag för alternativ???? Kan jag få LARO för mitt kratommissbruk?

Vill fan inte vara kontrollerad av dessa substanser längre men den här timingen är helt bortom min kontroll. skulle kunna ta mig igenom akuta WD om jag var utan sysselsättning, men med så kommer jag att come apart at the seams. verkar som om vad jag än väljer så är jag FUCKED. Kommer ju inte kunna sova på typ en månad så jag kommer ju inte kunna jobba då.

Vet att det e en jobbig situation men försök lugna ner dig lite.. Det är ingen bra idé att börja använda oxy etc. det kanske du inte kommer levande ur. Man blir inte av med lägenheten för att man e pundare. Däremot om man är en aktiv pundare som inte vill sluta och bjuder in folk mitt i natten o skriker...då blir man av med lägenheten. Hur mycket kratom sitter du på? Och kan du trappa ur dig? Ska vara ärlig som LARO patient har jag svårt att se att man skulle få sub för kratom beroende. Med tanke på hur mycket starkare sub är än kratom. Det har säkert gått för några, men då har dem säkert haft problem med andra droger oxå. Det du måste bestämma dig för är om du ska söka hjälp eller inte. Det kan ingen annan besluta än du själv. Men fråga dig själv vad du har att förlora på det? Har du kanske någon diagnos du behöver få utrett? Men om man redan går på soc o så, så har jag svårt att se vad man har att förlora. Det är svårt oxå o svara när jag inte vet något om dig..ålder, vad du gått på och hur länge etc.
Citera
2025-04-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Vet att det e en jobbig situation men försök lugna ner dig lite.. Det är ingen bra idé att börja använda oxy etc. det kanske du inte kommer levande ur. Man blir inte av med lägenheten för att man e pundare. Däremot om man är en aktiv pundare som inte vill sluta och bjuder in folk mitt i natten o skriker...då blir man av med lägenheten. Hur mycket kratom sitter du på? Och kan du trappa ur dig? Ska vara ärlig som LARO patient har jag svårt att se att man skulle få sub för kratom beroende. Med tanke på hur mycket starkare sub är än kratom. Det har säkert gått för några, men då har dem säkert haft problem med andra droger oxå. Det du måste bestämma dig för är om du ska söka hjälp eller inte. Det kan ingen annan besluta än du själv. Men fråga dig själv vad du har att förlora på det? Har du kanske någon diagnos du behöver få utrett? Men om man redan går på soc o så, så har jag svårt att se vad man har att förlora. Det är svårt oxå o svara när jag inte vet något om dig..ålder, vad du gått på och hur länge etc.
Jag kan förlora mitt bidrag och därav även bli hemlös bror. Men du har rätt jag är bottom of the barrel WT piece of shit, kanske inte är värd mer än så.

Tänker fanimig inte gå tillbaka till beroendeenheten, dessa fucking FITTOR förstörde mitt liv i 7-8 år med deras fucking jude-piller SSRI som gav mig ED och anhedoni bland annat.. Dessa fucking kackerlackor bryr sig inte om mitt bästa intresse. De försökte även gaslighta mig angående dessa biverkningar jag fick. Jag har noll förtroende kvar för öppenvården de kan sugar min feta semi erekta flashbackdase. Jag må vara värdelös WT samhällets avskum men dessa fucking yidde-doktorer är större avskum än mig.

Jag har som sagt ca 300g kvar, tar i nuläget 10gpd, ned från 30-40gpd. Är mellan 27-33 (millennial)

Har gått på kratom i typ 8 år nu, med 2 pauser på ca 1 månad vardera, men det var för länge sedan.
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-04-09 kl. 20:36.
Citera
2025-04-10, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Jag har typ 300g kvar just nu, har cuttat ned från 30-40gpd till 10gpd på typ 2 månader.

Jag kommer att bli tvingad till att börja jobba om cirka en månad annars blir jag hemlös. Och jag vet från tidigare erfarenhet hur pass smärtsamt det är med kratom AT, och jag vet att jag inte kommer kunna palla att jobba m3dans jag går igenom akuta ATn som kommer vara ca 26-30 dagar enligt tidigare erfarenhet.

Vad fan ska jag göra bröder? Folk kommer ju märka av att jag tänder av. Det kommer gå åt helvete..

Jag behöver råd, vad som helst.

Kan jag bli av med socbidrag om det framkommer att jag pundare eller har pundat? Kan jag bli tvångsinlagd om jag säger att jag går igenom AT? kan jag behålla min bostad?

Skulle rekommendera att sluta ct idag. En månad är tillräckligt med tid för att komma tillbaka på banan. Jag trappade ner från 30gpd till 12 under 4 veckors tid och slutade ct efter det. Och det var efter 7 års bruk. Första veckan suger men sen blir det långsamt bättre. Visst det är olika symptom för alla men om du bara bestämmer dig för att göra det så kommer du klara det och känna dig så jävla nöjd efteråt. Gör allt du kan för att inte vända dig till sub, oxy eller annat skit, det är ett helt annat träsk.
Citera
2025-04-10, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uranaibaba123
Skulle rekommendera att sluta ct idag. En månad är tillräckligt med tid för att komma tillbaka på banan. Jag trappade ner från 30gpd till 12 under 4 veckors tid och slutade ct efter det. Och det var efter 7 års bruk. Första veckan suger men sen blir det långsamt bättre. Visst det är olika symptom för alla men om du bara bestämmer dig för att göra det så kommer du klara det och känna dig så jävla nöjd efteråt. Gör allt du kan för att inte vända dig till sub, oxy eller annat skit, det är ett helt annat träsk.
Om jag skulle klippa ct idag så skulle jag behöva flusha min stash, och jag har helt enkelt inte den viljestyrkan som krävs för det. Jag är för svag tyvärr.
Citera
2025-04-10, 15:11
Medlem
Jag tog nyss en extra stor dos pga stressen (3g) o fyfan vad bäng jag blev på den. Det är kört för mig grabbar jag har ingen som helst självdisciplin. Men i never fucking asked for this shit. Jag frågade aldrig efter detta livet som olyckligt nog jag behövt gå igenom jag är bara en värdelös WT pundare med PTSD men i never asked to fucking exist hela mitt fucking liv har vart värdelöst och smärta smärta hela tiden 😭😢
Citera
2025-04-10, 15:14
Medlem
zombie-nations avatar
Vill säga lycka till.

Jag hör till majoriteten som kan hantera kratom och inte ökar dosen, blir sjuk om jag tar för mycket. Så jag ska inte sluta förrän mitt kratom är slut.

Jag är dock nyfiken på hur man kan driva upp kratombruk till så höga doser. Blev ni inte illamående? Fanns det ingen tröskel att gå högre? Jag förstår att det troligen rör sig om att vi är genetiskt olika.
Citera
2025-04-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vill säga lycka till.

Jag hör till majoriteten som kan hantera kratom och inte ökar dosen, blir sjuk om jag tar för mycket. Så jag ska inte sluta förrän mitt kratom är slut.

Jag är dock nyfiken på hur man kan driva upp kratombruk till så höga doser. Blev ni inte illamående? Fanns det ingen tröskel att gå högre? Jag förstår att det troligen rör sig om att vi är genetiskt olika.

Jag låg på 15 gpd tills att jag slutade med cigg. Drog upp dosen ganska rejält utan att riktigt tänka på det. Blev sällan illamående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in