Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-04, 22:03
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Crapmagic har inge Tv4plus

Man behöver inte ha det för att kunna se fredagens på fredagen, för inte jag heller har Plus och ändå redan sett Örådet.
2025-04-04, 23:18
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ska den jävla fånen var med igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Den här Juliette...vilken satmara. Var säkert en mobbare deluxe i skolan. Likaså Andrea.
Ja, han har ju ett väldigt stort könsorgan den där Simon. Eller har han en suspensoar eller möjligtvis en halv kokosnöt instoppad i brallorna?

Han har pungbråck och en susp utanpå för att hålla bråcket på plats. Han borde åka hem och kurera sig innan det blir värre och bollarna slinker ur påsen.
2025-04-04, 23:20
Medlem
BananaYoos avatar
Jag har bra koll manliga narcissister, riktiga alltså, inte de som enbart verkar vara oortodoxiskt egoistiska utåt så jag har en fråga till de som har koll på läget.. är Anna en tvättäkta kvinnlig narcissist som tappat sin berömda "mask" eller är det något annat psyksjukt gällande bae? De brukar ju gestalta sig direkt på ett obegripligt och onormalt sätt för en ny grupp fort och spela offer när motsatsen till deras övertygade förväntningar ger motsatt effekt och påbörjar lögner som blir sanningar och så vidare, något som blir otroligt cringe för utomstående som direkt uppfattar det självförnedrande i allt medan narcissisten ångar på helt eq-löst och därmed skämmer ut sig ännu mer. Lägsta betyg till produktionen som inte kastar ut henne direkt.. för hennes eget bästa.
2025-04-04, 23:34
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Jag har bra koll manliga narcissister, riktiga alltså, inte de som enbart verkar vara oortodoxiskt egoistiska utåt så jag har en fråga till de som har koll på läget.. är Anna en tvättäkta kvinnlig narcissist som tappat sin berömda "mask" eller är det något annat psyksjukt gällande bae? De brukar ju gestalta sig direkt på ett obegripligt och onormalt sätt för en ny grupp fort och spela offer när motsatsen till deras övertygade förväntningar ger motsatt effekt och påbörjar lögner som blir sanningar och så vidare, något som blir otroligt cringe för utomstående som direkt uppfattar det självförnedrande i allt medan narcissisten ångar på helt eq-löst och därmed skämmer ut sig ännu mer. Lägsta betyg till produktionen som inte kastar ut henne direkt.. för hennes eget bästa.

De borde se till att deltagarna fattar vad det är frågan om: att försöka överleva på en öde ö med allt vad det innebär, inklusive svält, kryp och jobbigt socialt spel.

Skicka iväg gnällkärringen Anna på proteinjakt med uppdrag att inte komma tillbaka utan minst en orm eller ödla, en rejäl fågel och en apa så de kan göra en smarrig köttstuvning och återfå lite krafter.
2025-04-04, 23:46
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
De borde se till att deltagarna fattar vad det är frågan om: att försöka överleva på en öde ö med allt vad det innebär, inklusive svält, kryp och jobbigt socialt spel.

Skicka iväg gnällkärringen Anna på proteinjakt med uppdrag att inte komma tillbaka utan minst en orm eller ödla, en rejäl fågel och en apa så de kan göra en smarrig köttstuvning och återfå lite krafter.
Absolut, håller med.

En notering jag hade där på min radar är när gruppen utser henne som svagast i gruppen på (även oss tittares) korrekta grunder. Ledaren för detta beslut är ungtuppen, någon som Anna bara verkar våga vanhedra inför andra, inte personen i fråga, utan snarare genom ett smått brutalt påhopp på den som hon menar är svagast (Zuzana, eller då näst svagast i gruppen) genom att komma med anklagelser som vi tittare knappast fått ta del av om det nu skulle vila på någon sanning. Narcissister brukar maskera sig väldigt väl off-cam men här verkar det som att det är mardrömmen som infinner sig för en narcissist.. flera kameror, vinklar och situationer som verkligen pekar på att hon har en psykisk funktionsnedsättning i form av narcissism.

Det är bara att garva åt det och inse att det är förnedrings-tv. 1. Anna borde vetat bättre, castingen (2.) borde vetat bättre och ändå tillåts hon skämma ut sig själv brutalt på bästa sändningstid.
Senast redigerad av BananaYoo 2025-04-04 kl. 23:55.
2025-04-05, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Man behöver inte ha det för att kunna se fredagens på fredagen, för inte jag heller har Plus och ändå redan sett Örådet.
Ok..
2025-04-05, 04:51
Medlem
En sak jag har tänkt på under flera säsonger nu (inte bara årets) är hur många Robinson-deltagare låter hela sin Instagram identitet plötsligt kretsa kring programmet – som att det är deras enda chans till uppmärksamhet och då ska varenda grej maxas med #robinson2025, #survivor och liknande, oavsett vad inlägget handlar om.

Senaste exemplet är Madeleine Tärnsby (@madhd_tarnsby) som just nu spammar ganska mycket orelevant innehåll men ändå taggar allt med Robinson. Det känns rätt krystat och lite… ja, tacky, om jag ska vara ärlig.

Samtidigt fattar jag poängen – det är nog många som tänker “nu eller aldrig”.

Om jag själv skulle vara med hade jag nog gjort en separat sida bara för Robinson-grejer. Kanske lagt upp reels där man berättar lite mer om bakgrunden till sina beslut i programmet, tankarna bakom vissa val osv. Då hade det känts mer genomtänkt och mindre som att man bara vill rida på en våg.

Hur hade ni andra tänkt kring det? Gå all in på sitt vanliga konto eller hålla det mer avskilt?
2025-04-05, 04:52
Stor komik när Anna ”försöker” få upp en eld i Gränslandet

Större förlorare
och narcissist har jag sällan skådat i tv.
2025-04-05, 05:02
Medlem
2025-04-05, 05:18
Medlem
Måste var tungt endå som Madde att bli utröstad första veckan.
Om jag själv varit med, och fått alla emot mig. Så vet i fan hur jag reagerat.
2025-04-05, 05:22
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
En sak jag har tänkt på under flera säsonger nu (inte bara årets) är hur många Robinson-deltagare låter hela sin Instagram identitet plötsligt kretsa kring programmet – som att det är deras enda chans till uppmärksamhet och då ska varenda grej maxas med #robinson2025, #survivor och liknande, oavsett vad inlägget handlar om.

Senaste exemplet är Madeleine Tärnsby (@madhd_tarnsby) som just nu spammar ganska mycket orelevant innehåll men ändå taggar allt med Robinson. Det känns rätt krystat och lite… ja, tacky, om jag ska vara ärlig.

Samtidigt fattar jag poängen – det är nog många som tänker “nu eller aldrig”.

Om jag själv skulle vara med hade jag nog gjort en separat sida bara för Robinson-grejer. Kanske lagt upp reels där man berättar lite mer om bakgrunden till sina beslut i programmet, tankarna bakom vissa val osv. Då hade det känts mer genomtänkt och mindre som att man bara vill rida på en våg.

Hur hade ni andra tänkt kring det? Gå all in på sitt vanliga konto eller hålla det mer avskilt?

Jag tror att du har missat hur tomma de flesta människorna är som söker sådana program, folk med integritet och djup deltar inte i något liknande.

Det handlar givetvis om att göra något så stort som möjligt av sitt deltagande så man blir någon f-kändis. Säsongens vassaste deltagare, läkaren, har på sin sida redan skrivit "Om du inte känner mig från Robinson så känner du mig från" när programmet knappast börjat.

Jag är misantrop och jag har noll tillit till mänskligheten.
2025-04-05, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Han har pungbråck och en susp utanpå för att hålla bråcket på plats. Han borde åka hem och kurera sig innan det blir värre och bollarna slinker ur påsen.
Har han pungbråck så borde han inte ha fått deltaga, nej den där saken har har i kalsongerna går upp och ned och växer i storlek lite titt som tätt, han är säkert översexuell. Lär säkert bli en hög med suggor som blir betäckta av han

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in