2025-03-03, 11:27
Medlem
Dags för en ny säsong, 28:e mars bär det av!

Första deltagaren att bekräftas är Andrea Hedenstedt (@andreaviktoria) av totalt 16 stycken.

Andreas Lundin är programledare, men Anna Brolin vikarierar i början av årets Robinson-säsong.

Jag tycker det ska bli spännande att se Andrea i detta sammanhang, då hon mest är känd från sociala medier. Tror ni att hon blir en stark spelare?

Hur tror ni att Andreas Lundin klarar sig som programledare?

Vad ser ni mest fram emot?
2025-03-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
Dags för en ny säsong, 28:e mars bär det av!

Första deltagaren att bekräftas är Andrea Hedenstedt (@andreaviktoria) av totalt 16 stycken.

Andreas Lundin är programledare, men Anna Brolin vikarierar i början av årets Robinson-säsong.

Jag tycker det ska bli spännande att se Andrea i detta sammanhang, då hon mest är känd från sociala medier. Tror ni att hon blir en stark spelare?

Hur tror ni att Andreas Lundin klarar sig som programledare?

Vad ser ni mest fram emot?
Har inte sett Robinson sen SVT för minst 15 år sen. Totalt ointressant.
2025-03-03, 11:49
Medlem
peterZiipens avatar
Andrea känns som en pigg karaktär. Blir säkert bra. Får lite Joanna Swica-vibbar av hennes insta-flöde.

Tycker förövrigt vara det borde vara dags för en VIP-säsong snart, där man har med de främsta deltagarna från tidigare säsonger (både starka personligheter, men även de som varit bäst i tävlingar). Vi är ändå uppe i 11 säsonger nu, sedan nystarten 2017. Kom igen, Mastiff!
2025-03-03, 11:52
Medlem
fnskls avatar
Skönt att Lundin är tillbaka, då finns det en chans att jag kommer titta.
2025-03-03, 12:05
Medlem
Loikkaris avatar
Anders Lundin kommer att leverera, som vanligt. Han är så stabil som programledare. Om deltagarna har jag ingen åsikt, få ta det som det kommer.
2025-03-03, 19:07
Medlem
Tror det kommer bli en helt otrolig säsong med tanke på Andrea! Hon är helt fantastisk att följa i sociala medier och i hennes podd så det ska bli sjukt kul! Hon lär bjuda på både bra underhållning och är riktigt stark, så det ska bli spännande att se henne i Robinson!
2025-03-04, 09:39
Medlem
Totalt deltar 24 personer, och minst två av dem – Sara Mölldal (Hösten 2023) och Amanda Eliasson (Våren 2023) – har tävlat tidigare.

Här är hela deltagarlistan i alfabetisk ordning, tillsammans med deras personliga saker:

🔹 Amanda Eliasson, 31 – Slackline
🔹 Amanda Åkesson, 29 – Pincett
🔹 Andrea Hedenstedt, 27 – Kudde
🔹 Andreas Egerup, 56 – Handsymaskin
🔹 Andreas Leksell, 52 – Gitarr
🔹 Angelica Pettersson, 41 – Gravljus
🔹 Anna Bojovic, 56 – Hårinpackning
🔹 Aron Sjölund, 18 – Ansiktsfärg
🔹 Christoffer Jarestål, 28 – Kortlek
🔹 Clara Löfström, 22 – Kokosolja
🔹 David Grahn, 41 – Sololja
🔹 Josefine Lindström, 23 – Filt
🔹 Juliette Bergkvist, 28 – Vinterjacka
🔹 Kais Ghedamsi, 29 – BBQ-sås
🔹 Leith Al-Amide, 31 – Bok
🔹 Madeleine Tärnsby, 45 – Backgammon
🔹 Pascal Mazza Ramsby, 33 – Bok (Fear Bubble)
🔹 Sara Mölldal, 29 – Grillkrydda
🔹 Sewt Seghid, 32 – Analog fotokamera
🔹 Simon Hallin, 42 – Sidenmorgonrock
🔹 Simon Swenson, 36 – Cyklop
🔹 Toni Meher Aziz, 42 – Öronproppar
🔹 Zuzana Cisternas, 60 – Dagbok och penna
2025-03-04, 09:50
Medlem
Här kommer en överblick över deltagarnas Instagram-konton och hur många följare de har just nu, sorterade efter antal följare:
1. @andreaviktoria – 151 000 följare
2. @saramolldal – 10 000 följare
3. @amandaacatharina – 9 736 följare
4. @clara.lofstrom – 5 144 följare
5. @juliettebergkvist – 2 174 följare
6. @simonhallinstylist – 2 003 följare
7. @davidgrahnphoto – 819 följare
8. @aronsjolund – 779 följare
9. @kais_ghedamsi – 772 följare
10. @amanda.akesson – 732 följare
11. @spideraziz – 643 följare
12. @leithalamide – 594 följare
13. @andreasleksell – 548 följare
14. @aegerup – 474 följare
15. @zannacisternas – 321 följare
16. @maddish_79 – 273 följare

Följande konton kunde inte hittas:
• Angelica Pettersson
• Anna Bojovic
• Christoffer Jarestål
• Josefin Lindström
• Pascal Mazza Ramsby
• Sewt Sighed
• Simon Swenson

Detta är siffrorna drygt en timme efter att deltagarna presenterades. Om jag orkar kommer jag att göra en uppföljning efter säsongen!
2025-03-04, 15:52
Medlem
Banditas avatar
Från TV4:

"Temat i vårens säsong är fysik mot logik.
Precis som tidigare tävlar deltagarna i Lag Nord och Lag Syd, men den här gången anser sig ena laget ha fysisk styrka som sin största tillgång, medan det andra laget anser sig ha hjärnan som sitt vassaste vapen i jakten på framgång."

Hur tror ni att ett sådant upplägg kommer att fungera?
Kommer det vara lika barn leka bäst, eller kommer folk att försöka överglänsa varandra inom lagen?
2025-03-04, 17:05
Medlem
lunarluddes avatar
Hur kan Anna Brolin få så många uppdrag som programledare? på "Efter fem" och Nyhetsmorgon är hon väl okej men inte i såna här program, total manusstyrd med noll inlevelse i sitt programledande, tur det bara är i början iallafall, skrev det tidigare i tråden om Farmen, känns som Anna Brolin bara skyndar dit och gör allt som måste göras och sen tillbaka till sina "kaffelatte" vänninorna på cafet.

Kul hur som helst med ny säsong, Anders Ludin är en vettig och bra programledare även om jag hellre hade sett Paolo eller nån med lite mer damp och känslor.
2025-03-04, 20:47
Medlem
Vad har man för nytta av gravljus i Robinson? Varför tar vissa med sig så udda saker. Inte fattat poängen med det.
2025-03-05, 13:26
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Vad har man för nytta av gravljus i Robinson? Varför tar vissa med sig så udda saker. Inte fattat poängen med det.

Det kanske skall fungera som nattlampa eller något.

Det finns som jag har förstått regler för vad man får ta med sig. Julia Franzén gick ju ut med en video på youtube där hon berättar att alla deltagare under hennes säsong fick lista tre saker de kunde tänka sig att ha som personlig sak, och sedan valde produktionen ut vilken sak var och en slutligen fick ta med sig. Några kunde dessutom få avslag på alla sina förslag, och att praktiska saker som kniv, tändstål etc. inte var tillåtet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in