2025-04-03, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Begreppet Bajsmacka verkar, av allt att döma, bli säsongens ord... Inte hört det så här många gånger sedan 2018, då polisen Henrik Norgren var med.
Även han Raymon Ahlgren eller vad han hette använde det.

Väldigt äckligt ord.
2025-04-03, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Hans agerande var ganska logiskt egentligen.

Han var först att ge upp vattentävlingen i sitt lag så han var redan en måltavla för utröstning.

Han fick åka på förhandling och de skulle välja antingen en fördel till sig själv(att vara den enda som inte åker till gränslandet om laget förlorar nästa tävling) eller fördel till laget i tävlingen, om de inte kom överens innan tiden var slut skulle båda åka till gränslandet. Den andra gubben(Thomas?) var fast besluten om att han hellre åkte till gränslandet än att ta fördel till sig själv för laget hatade redan honom eftersom att han gav upp först i sitt lag och han ville inte bli mer hatad(var säkert lite rädd för typ Nabaz).

Roger kunde alltså välja mellan en fördel till sig själv eller att åka till gränslandet med Thomas. Det logiska om man vill vinna Robinson är då att inte åka till gränslandet eftersom det oftast är svårt att komma tillbaka.

Detta fick hans lag att ogilla honom ännu mer, men de visste inte om hur förhandlingen hade gått till. Att Roger omöjligen skulle ha kunnat komma hem med en fördel till laget.

Under den följande tävlingen sinkade Roger sitt eget lag för det innebar att han skulle hamna i ett nytt lag och alla de som tänkte rösta ut honom i hans gamla lag skulle hamna på gränslandet.

Utefter hans förutsättningar vet jag inte om han kunde gjort bättre val. Det enda han förmodligen misslyckades med var att beskriva logiken bakom hans agerande för hans nya lag eftersom de flesta människor saknar förmågan att sätta sig in i en annan persons situation, så han hade behövt beskriva hela processen i detalj.

Nu blev det att de såg honom som opålitlig och illojal istället.

Om något är det tv4 som satte upp alldeles för brutala situationer så tidigt i säsongen vilket ledde till att Roger hamnade i en väldigt utsatt situation. Speciellt illa är det eftersom Robinson i Sverige inte är som i typ Australien där alla fattar att det är ett spel och ett lekprogram utan i Sverige tar alla det alldeles för personligt och blir arga och sura och hatiska på riktigt.

Om du tycker hans agerande var märkligt har jag en fråga, vad tycker du att han borde ha gjort istället?
Roger var i Robinson en social klumpeduns och då talar jag inte de förödande att försöka sabba för sitt eget lag etc.

Men har svårt att tro att folk efter programmet skulle hata på han och att det är därför han begick självmord. Antagligen var Roger inte särskilt nöjd med sitt liv för han var säkert en social klumpeduns annars också
2025-04-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Har kalsongerna ben eller är det tarzan kalsonger?
04.38 in i avsnitt 4 får du inte bara se kalsongmodell utan också Rocco Siffredi-bulan OCH hur Kuk-Simon står och kliar sig på pungen!
Synnerligen eggande!
Väl värt en "imgurbild" för en som är habil på att dela sådana med oss boomers.
2025-04-03, 09:09
Medlem
"Supertramp"?
Amen kom igen rå för fan David, med dina wigger-dreads så hade jag förväntat mig litet mer äkta grejor som:
"A la la la la long
A la la la la long long li long long long
Oh yeah
A la la la la long
One more time
A la la la la long
Sing it
A la la la la long
A la la la la long long li long long long eh!"
Senast redigerad av GregersWerle 2025-04-03 kl. 09:13.
2025-04-03, 09:25
Medlem
Undrar hur många av oss tittare det är som är buksvågrar med Wigger-David egentligen?
Senast redigerad av GregersWerle 2025-04-03 kl. 10:10.
2025-04-03, 09:47
Medlem
PingPongZongs avatar
Det här och inte kunna göra upp eld. Nu är dom ju på ett ställe där det växer en del. Men det går inte överleva på. En gång i tiden så kunde inte människor göra eld. Tänk dom där äta rått kött. Skulle dom klara av det? Jag tror folk har problem med det. Tänk äta en rå jävla katt. Eller där har dom väl inte katter? Varaner har dom. Och det jagades ju förr i Robinson. Då grillade dom köttet. Dom där skulle tvingas äta rått kött.
2025-04-03, 10:22
Medlem
Anna Brolin stirrar på Simons röda badbyxor.
2025-04-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Anna Brolin stirrar på Simons röda badbyxor.
vem gör inte det?
2025-04-03, 12:53
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Simon må ha störst balle men jag kan ge mig fan på att Rasta-David har knullat mer än de övriga deltagarna tillsammans.

Det skulle väl va om han levt ett liv utan rastaflätor tidigare för de där flätorna lockar inte många. Inte plytet heller egentligen men kombinationen är ju förödande.
2025-04-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
Totalt deltar 24 personer, och minst två av dem – Sara Mölldal (Hösten 2023) och Amanda Eliasson (Våren 2023) – har tävlat tidigare.

Här är hela deltagarlistan i alfabetisk ordning, tillsammans med deras personliga saker:

🔹 Amanda Eliasson, 31 – Slackline
🔹 Amanda Åkesson, 29 – Pincett
🔹 Andrea Hedenstedt, 27 – Kudde
🔹 Andreas Egerup, 56 – Handsymaskin
🔹 Andreas Leksell, 52 – Gitarr
🔹 Angelica Pettersson, 41 – Gravljus
🔹 Anna Bojovic, 56 – Hårinpackning
🔹 Aron Sjölund, 18 – Ansiktsfärg
🔹 Christoffer Jarestål, 28 – Kortlek
🔹 Clara Löfström, 22 – Kokosolja
🔹 David Grahn, 41 – Sololja
🔹 Josefine Lindström, 23 – Filt
🔹 Juliette Bergkvist, 28 – Vinterjacka
🔹 Kais Ghedamsi, 29 – BBQ-sås
🔹 Leith Al-Amide, 31 – Bok
🔹 Madeleine Tärnsby, 45 – Backgammon
🔹 Pascal Mazza Ramsby, 33 – Bok (Fear Bubble)
🔹 Sara Mölldal, 29 – Grillkrydda
🔹 Sewt Seghid, 32 – Analog fotokamera
🔹 Simon Hallin, 42 – Sidenmorgonrock
🔹 Simon Swenson, 36 – Cyklop
🔹 Toni Meher Aziz, 42 – Öronproppar
🔹 Zuzana Cisternas, 60 – Dagbok och penna

ett gitarrmongo! vilken loser
2025-04-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Roger var i Robinson en social klumpeduns och då talar jag inte de förödande att försöka sabba för sitt eget lag etc.

Men har svårt att tro att folk efter programmet skulle hata på han och att det är därför han begick självmord. Antagligen var Roger inte särskilt nöjd med sitt liv för han var säkert en social klumpeduns annars också

Jag har också svårt att tro att det skulle vara på grund av programmet. Folk har i allmänhet dåligt minne, det hat vissa deltagare kanske kan få i verkliga livet p g a Robinson kan inte pågå så länge, snart kommer i alla fall nästa dokusåpa med nya personer att hata.
2025-04-03, 13:51
Medlem
amanda definitivt snyggast. alla som inte håller med e bögar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in