2025-06-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Stör mig som fan på att Sara inte gav immuniteten till Paul, ingen skulle rösta på henne då hon inte är ett hot alls,aldrig sett någon som är så dålig i tävlingar som henne, hon vore en dröm motstådare för en finalist, men om inte produktionen gör något för att hålla kvar henne så kommer hon åka ut snarast på tävling när det börjas droppa folk som kommer sist, det borde hon inse själv om hon har någon självinsikt överhuvudtaget.

Paul skulle haft en väldigt bra chans att ta hem hela Robinson om han hade haft immuniteten i örådet senast.

Sen att folk på riktigt tycker det är "orättvist" att Aron fick säckarna istället för Sofie, ni verkar glömt att Aron möter en kvinna, men ändå blir utklassad, det gäller resten av deltagarna också.

Om inte produktionen ho

Ja, Sara borde ju givetvis ha lämnat över immuniteten till Pål även om det hade inneburit en risk att hon skulle åka ur. Tror inte hon hade åkt oavsett då hon är bra att ha med i en finalvecka men även om hon nu hade åkt så borde hon ha insett att hon inte skulle ha en chans ändå och istället hjälpa Pål som hon verkar gilla. Om hon nu var så godhjärtad som hon vill framstå som så borde hon självklart ha givit Pål en finalplats.
2025-06-01, 17:08
Medlem
Citat:
Fattar inte hur folk kan hålla på Aron, för mig iallafall är det ingen merit att hugga sina egna kamrater i ryggen och gå över lik för att vinna en dokusåpa och 250tkr efter skatt, även fast det gäller en reality serie. Men och andra sidan så är det ren glädje att se lag syd röstas ut en efter en, dom skulle ha röstat ut Aron istället för Tony som både Andreas och David talade om.

Men lag syd(då räknar jag inte med David,Andreas och Tony) har visat hur korkade och kassa på tävlingar dom är, gång på gång.

Som nu senast, trodde dom allvarligt att Aron skulle ge immuniteten till Simon H? Jag kunde räkna ut med arslet att Pontus skulle få immuniteten av Aron, då Aron verkar kär i Pontus, han skickade ju t.o.m ut Simpa, även fast jag inte gillar nån av dom så visar det hur han är som person.

Tidigare säsonger jag sett så har immuniteterna folk hittat och vunnit endast funkat till sammanslagningen? Eller minns jag fel? Produktionen vill väl förmodligen ha kvar fjanten.

Efter att David åkte ut så finns det ingen jag håller på i årets upplaga, men om jag måste välja någon av dom som är kvar så håller jag på Kais och Sophie.

Ja, Syd har spelat så sjukt dåligt på sistone. Pakterna har ju numerärt typ varit jämnstarka med Simon H som vågmästare men det känns som att de har givit upp och knappt försöker hålla sig kvar. Att Pontus skulle få immuniteten var faktiskt uppenbart. Om de hade lagt alla röster på Simon H så hade de räddat Christoffer. Sedan förra veckan borde de ha försökt spela ut Kais istället och försökt få med sig Simon H på det men då valde de att försöka rösta ut Aron istället. Blir typ provocerad över hur dåliga de är även fast jag inte håller på dem.
2025-06-01, 17:18
Medlem
Citat:
Stör mig som fan på att Sara inte gav immuniteten till Paul, ingen skulle rösta på henne då hon inte är ett hot alls,aldrig sett någon som är så dålig i tävlingar som henne, hon vore en dröm motstådare för en finalist, men om inte produktionen gör något för att hålla kvar henne så kommer hon åka ut snarast på tävling när det börjas droppa folk som kommer sist, det borde hon inse själv om hon har någon självinsikt överhuvudtaget.

Paul skulle haft en väldigt bra chans att ta hem hela Robinson om han hade haft immuniteten i örådet senast.

Sen att folk på riktigt tycker det är "orättvist" att Aron fick säckarna istället för Sofie, ni verkar glömt att Aron möter en kvinna, men ändå blir utklassad, det gäller resten av deltagarna också.

So what? Hon går till gymmet och är lika uthållig som en kille som tränar, hon är starkare och mer uthålligt än en kille som inte tränar. Dessutom har hon levt Robinsonlivet kortade tid än de övriga, oj jag undrar varför hon har varit så överlägsen ändå från början? En svår nöt att kläcka.

Och det handlar också mycket om att man som tittare blir förvånad över att lag Syd inte tänkte speciellt taktiskt. Hon har inte tävlat med andra på lika villkor så inte konstigt att hon vinner allt. Pål kom också in sent men åtminstone före henne.

När originaldeltagarna svälte, tävlade, sov dåligt så åt hon fortfarande gott hemma i Sverige och sen på hotellet samt sov i en skön säng. Du tror inte att det också påverkar? Så att nej vi kommer fortfarande att tycka att folk borde ha lagt åtminstone nån säck på henne och jämnat ut oddsen. Då hade Aron vunnit trots flera kilon på sig (mot sig).

Håller dock med om att Pål hade haft en bra chans och jag hade kunnat unna honom vinsten. Lagom sympatisk, lagom bra på tävlingar.

Ifall Aron inte vinner vore det kul att se honom eller Kais en annan säsong.

Vad tråkigt att vi närmar oss slutet, vad ska man då titta på?
Senast redigerad av Liljor 2025-06-01 kl. 17:42.
2025-06-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Sara är oavsett vad som händer troligtvis världens sämsta Robinson deltagare genom tiderna.shit vilken jävla sopa. Hur fan har hon kommit till en final

Tanken slog mig sist hon var med också, har hon ens vunnit någon riktig tävling utanför gränslandet? Kan inte minnas det, men har kanske skett.

"Ni har snurrat fel" fick mig att spola och slippa se Påls uppgivenhet.
2025-06-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Nu driver du.

Hoppas att Aron vinner förresten!
Såklart jag driver.
Och Aaron är den värdigaste vinnaren av Robinson någonsin. Och bara 18 år. Mästerligt!
2025-06-01, 19:56
Medlem
imrichbitchs avatar
Inte sedan första säsong har det varit så många deltagare i sammanslagningen som jag inte vill ska vinna.
2025-06-01, 20:04
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Inte sedan första säsong har det varit så många deltagare i sammanslagningen som jag inte vill ska vinna.

Vilka?
2025-06-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Sara är oavsett vad som händer troligtvis världens sämsta Robinson deltagare genom tiderna.shit vilken jävla sopa. Hur fan har hon kommit till en final

En tvättäkta Bimbo är hon, korkad och värdelös på allt utom att ta selfies
2025-06-01, 20:40
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Visst brukar de vara 4st på plankan?

Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Brukar vara 4 på plankan, den som ramlar först åker ut och den som vinner direktkvalificerar sig till final.
Det är 5 personer som står på plankan.

Har blid på säsongens planka, kan se flera personer som står på plankan.
2025-06-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Länka då annars finns den inte.

Den finns på hans TikTok som han la upp 18/5. Hans användarnamn: @aronsjo1
2025-06-01, 21:00
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Jag kunde räkna ut med arslet att Pontus skulle få immuniteten av Aron, då Aron verkar kär i Pontus, han skickade ju t.o.m ut Simpa, även fast jag inte gillar nån av dom så visar det hur han är som person.

Tidigare säsonger jag sett så har immuniteterna folk hittat och vunnit endast funkat till sammanslagningen? Eller minns jag fel? Produktionen vill väl förmodligen ha kvar fjanten.
De säsonger som jag har sett, då har det varit så.
Märkligt att immuniteter från sabotageuppdragen varit giltiga till örådet innan finalveckan, detta har förstört säsongen.

De svenska och utländska säsonger som jag har sett, då har ingen annan än Aron haft så många fördelar.
2025-06-01, 21:19
Medlem
Kollar bara med ett halvt öga på söndagar denna säsongen.

Självklart håller jag på paktledaren nr 1 Sophie. Vi vet ju alla hur knivskarp hon är på det här spelet. Hon var ju ledare för det gamla tjejgänget våren 2033 tillsammans med Carro och den sötaste deltagaren genom tiderna Alva. Då plockade de ut alla andra en efter en som Sophie behagade helt utan att bli ovän med någon.

Det har väl inte varit någon "mobbingskandal" den här säsongen då nätets lowlifers går full bananas.
Senast redigerad av Takeseven 2025-06-01 kl. 21:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in