som vinnare. Varför jag säger fuska fram är för att man fick ju veta förra säsongen hur deras final tävlingar går till. Rena skiten måste jag säga där folk inte tillåts behålla sina riktiga försprång.
Nä TV4 vill ju att Aron vinner, man vill ju vara kanalen som vaskade fram världens yngsta Robinson/Survivorvinnare, precis som SVT kan klappa sig på axeln för att ha världens första vinnare och världens första kvinnliga vinnare av programkonceptet.
Efter förra årets final så gick ju Nabaz ut och anklagade Ida för fusk. Han menade då att han varit långt före i vissa moment men sedan bara fått 30 s eller dylikt försprång inför nästkommande moment. Tv4 bekräftade väl sen det och sa att de gör så av produktionstekniska orsaker (skapa spänning/kunna ha alla i bild samtidigt)? Gissar att finalen kommer att avgöras via nån form av eldkamp i sista momentet? Det gör ju Sara till en möjlig vinnare, eftersom att göra upp eld verkar vara det enda hon är någorlunda duglig på. Även Juliette kan ju ha fått lite coachning av henne ifall hon skulle bli röstad på av deltagarna (vilket känns som det något mer troliga scenariot)? Aja, så länge ”tönt-Pontus” inte vinner är jag någorlunda nöjd. Men hoppas på Juliette i den troliga finaltrion. Aron hade blivit alldeles för självgod om han vann, och han är nog störig redan som det är. Och Sara är för värdelös på det mesta för att funka som vinnare (och dessutom Simpas följeslagare, Robinsons största irritationskälla om man bortser från Pontus)
Jo men samtidigt kom det ju fram att Ida var långt före de andra två efter momentet där de skulle kasta nåt i korgar eller vad det var. Då fick hon vänta typ 20-30 minuter innan de kunde springa vidare. Men håller med om att det är väldigt orättvist för den som ligger först, trots att man vill ha spänning tävlar ju deltagarna om pengar i slutändan och att då förlora på att man fick vänta in motståndet i flera minuter eller typ en timma måste kännas kasst, då får ju produktionen kolla över banbygget så att dessa situationer inte uppstår.
Efter förra årets final så gick ju Nabaz ut och anklagade Ida för fusk. Han menade då att han varit långt före i vissa moment men sedan bara fått 30 s eller dylikt försprång inför nästkommande moment. Tv4 bekräftade väl sen det och sa att de gör så av produktionstekniska orsaker (skapa spänning/kunna ha alla i bild samtidigt)? Gissar att finalen kommer att avgöras via nån form av eldkamp i sista momentet? Det gör ju Sara till en möjlig vinnare, eftersom att göra upp eld verkar vara det enda hon är någorlunda duglig på. Även Juliette kan ju ha fått lite coachning av henne ifall hon skulle bli röstad på av deltagarna (vilket känns som det något mer troliga scenariot)? Aja, så länge ”tönt-Pontus” inte vinner är jag någorlunda nöjd. Men hoppas på Juliette i den troliga finaltrion. Aron hade blivit alldeles för självgod om han vann, och han är nog störig redan som det är. Och Sara är för värdelös på det mesta för att funka som vinnare (och dessutom Simpas följeslagare, Robinsons största irritationskälla om man bortser från Pontus)
Aron har nog tränat på att göra upp eld också och har ju visat att han kan sen är han ju överlägset bäst i alla tävlingar under finalveckan och han har nog legat lågt i början för att inte anses vara ett stort hot.
Aron har nog tränat på att göra upp eld också och har ju visat att han kan sen är han ju överlägset bäst i alla tävlingar under finalveckan och han har nog legat lågt i början för att inte anses vara ett stort hot.
Ja,
Aron har tränat på alla moment som kan tänkas komma och har kroppen, smidigheten, balansen, hjärnan, ungdomen. Han behöver bara hålla sina känslor i schack. Jag hoppas han vinner, han har förtjänat det tycker jag.
Senast redigerad av sirsia0 2025-06-03 kl. 08:14.
Personer, oftast barn, som skriker på det sätt Aron gör (i falsett, lite som att rösten skär sig, hest) i någon av de senare avsnitten gör mig rädd. Otroligt obehagligt och allt annat än normalt att vara över 10 och låta så.
Saras svullna öga orkar jag inte se en sekund till. Duktig i tävlingar dock så hon får gärna vinna.
Håller med om att Pontus är en riktig glidare. Fullkomligt intetsägande som person. Trodde han åkt ut men det visade sig att han var kvar. Märks inte av.
Aron kommer säkert vinna. Blir kul att se honom bli konfronterad av de andra om han blir en av de två som tar sig till slutet. Märks att han inte fixar konfrontation eller att behöva förklara sitt beteende. Då blir det gråt och kiss i brallan.
Angående Sara af Mölndal.
Okej, jag tror att alla förstått att jag är kåt på henne och därför partisk MEN ni som gnäller och skriver att hon är klappkass på tävlingarna osv har aldrig funderat på att hon faktiskt haft den tuffaste resan av alla till finalveckan. Gränslandet från dag ett tills de skrotade skiten! Okej, att hon fick flera chanser att kämpa sig in i Robinson men sumpade dem. Vad jag minns så vann hon dock en hel bunt med dueller och lyckades undvika att skickas hem tack vare det.
Vad har Sophie Swede, Simon med H och Pontare gjort i jämförelse? Tråkat ihjäl oss!
Personer, oftast barn, som skriker på det sätt Aron gör (i falsett, lite som att rösten skär sig, hest) i någon av de senare avsnitten gör mig rädd. Otroligt obehagligt och allt annat än normalt att vara över 10 och låta så.
Saras svullna öga orkar jag inte se en sekund till. Duktig i tävlingar dock så hon får gärna vinna.
Håller med om att Pontus är en riktig glidare. Fullkomligt intetsägande som person. Trodde han åkt ut men det visade sig att han var kvar. Märks inte av.
Aron kommer säkert vinna. Blir kul att se honom bli konfronterad av de andra om han blir en av de två som tar sig till slutet. Märks att han inte fixar konfrontation eller att behöva förklara sitt beteende. Då blir det gråt och kiss i brallan.
Den där Sara kan jag förstå att man som ung man gärna sätter på på gränslandet. Men det är ju inte någon man skaffar barn med. Hon verkar riktigt korkad. Dålig i tävlingarna är hon också
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!