Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-17, 22:55
  #241
Avstängd
UrbanResidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Intressant =)

Finns ett hus utanför Vadstena, vägen mellan Orlunda och Börstad, som sägs vara hemsökt, har gjort en undersökning utanför huset hittills. Ska in där senare, laddar upp foton när jag fått dom till denna dator.

Låter schyt! Kul att nån vågar sig på en liten undersökning av ett s.k. hemsökt hus - om än på amatörnivå.

Nu är jag iofs skeptiker till spökerier - men som sagt, ändå lite småspännande när det blir lite material av undersökningarna och inte bara en historia som kunde vara uppdiktad.
Citera
2007-01-17, 23:05
  #242
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Låter schyt! Kul att nån vågar sig på en liten undersökning av ett s.k. hemsökt hus - om än på amatörnivå.

Nu är jag iofs skeptiker till spökerier - men som sagt, ändå lite småspännande när det blir lite material av undersökningarna och inte bara en historia som kunde vara uppdiktad.

Kul att en skeptiker tycker det är intressant =)

Jag lovar att bilderna kommer upp omanipulerade, sysslar inte med sånt. Jag tror också att folk lättare tror på bilder än en historia jag kan hitta på liksom.

Storyn runt huset låter som en typisk Urban Legend som jag skriver ner nu:

Det var en äldre dam som bodde i huset, namnet vet jag inte. Men hon hade i alla fall MÅNGA katter som husdjur då hon saknade familj. En dag dog i alla fall denna dam, och ingen märkte det egentligen för hon var rätt isolerad, men när man väl märkte det och hittade kroppen var den illa sargad av kattbett och dylikt.

Hon ska då hemsöka huset, förövrigt kan man tillägga att huset har fruktansvärt mycket katter runt omkring sig. Men det har säkert en annan förklaring men det piffar ju till storyn.
Citera
2007-01-18, 06:46
  #243
Avstängd
UrbanResidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Kul att en skeptiker tycker det är intressant =)

Ja, bara för att man är skeptisk till paranormala fenomens existens, så betyder det inte att man inte kan ha ett intresse för det. Har alltid varit intresserad av både det paranormala och det ockulta.

Fram tills att det presenteras vetenskapligt godtyckliga/tillförlitliga bevis på att spöken o. dy verkligen existerar, så lär jag alltid förbli skeptiker.

"Jag tror inte på spöken, men jag är rädd för dem."
Citera
2007-01-18, 09:29
  #244
Medlem
Carl Serungs avatar
När jag var liten kom det en gång om året en tjock man klädd i rött och med ett stort,vitt läskigt skägg....

Jag personligen tror inte det minsta ett dugg på spöken och "övernaturliga",har besökt ställen som folk säger skulle vara hemsökta. Antingen så blir spökena rädda för mig,eller så hade jag väl bara "otur".....

Citera
2007-01-18, 09:45
  #245
Medlem
Roger Acostas avatar
Klart att det finns spöken, hur kan man annars förklara folks rädsla för dom?
Citera
2007-01-18, 09:49
  #246
Avstängd
UrbanResidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Acosta
Klart att det finns spöken, hur kan man annars förklara folks rädsla för dom?

Hehe bra fråga.

Det var faktiskt ett citat från inledningen till en engelsk skönlitterär skräcknovellssamling ("The Supernatural Omnibus").
Citera
2007-01-18, 12:13
  #247
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Acosta
Klart att det finns spöken, hur kan man annars förklara folks rädsla för dom?

Let's face it, människan har alltid varit rädd för saker som gillar mörkret, och oförklarigna grejor. That's why. Jag tror på det, men jag är också skeptiker till många utav fallen säg.
Citera
2007-01-18, 12:14
  #248
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Ja, bara för att man är skeptisk till paranormala fenomens existens, så betyder det inte att man inte kan ha ett intresse för det. Har alltid varit intresserad av både det paranormala och det ockulta.

Fram tills att det presenteras vetenskapligt godtyckliga/tillförlitliga bevis på att spöken o. dy verkligen existerar, så lär jag alltid förbli skeptiker.

"Jag tror inte på spöken, men jag är rädd för dem."

Okej, låter bra det Äntligen en skeptiker som inte skriker "öööh jävla töntar fattar inte att ni ens kan tro döööö nördar"



Förövrigt kanske vi ska te huset nu i helgen, hoppas på att ta kort inuti huset denna gång, det är däremot rätt barikaderat men vi använder oss va kofot.
Citera
2007-01-18, 12:48
  #249
Medlem
Roger Acostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Let's face it, människan har alltid varit rädd för saker som gillar mörkret, och oförklarigna grejor. That's why. Jag tror på det, men jag är också skeptiker till många utav fallen säg.

För min egen del känner jag mig tryggast djupt in i mörka skogen, oavsett om det är mitt i natten eller mitt på dagen.

Om det finns andar eller inte, vet jag inte, men jag förnekar dom inte.
Citera
2007-01-18, 16:08
  #250
Medlem
Varulvs avatar
Tja har fått tag på bilderna på huset nu, här är dom:

http://img242.imageshack.us/my.php?image=huset1bo4.jpg
http://img257.imageshack.us/my.php?image=huset2vz7.jpg
http://img252.imageshack.us/my.php?image=huset3ls3.jpg

Kolla igenom ni.
Citera
2007-01-18, 16:54
  #251
Medlem
shapers avatar
Tuffa bilder. Ser verkligen spöklikt ut. Vet du vad det är för något som syns i fönstret på tredje bilden? Ser nästan ut som en lykta.
Citera
2007-01-18, 18:01
  #252
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaper
Tuffa bilder. Ser verkligen spöklikt ut. Vet du vad det är för något som syns i fönstret på tredje bilden? Ser nästan ut som en lykta.

Vi har ärligt ingen aning. Vi såg inget ljus när vi tog korten, så lade märke till det själv.

Förövrigt på samma bild så är det något nere i vänstra hörnet på huset, det har jag inte heller identifierat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback