Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-07, 22:25
  #121
Medlem
Jag känner faktiskt en kille som råkade hugga en sax i sin dåvarande flickvän, detta var innan jag lärde känna honom. Båda var påverkade som jag har förstått det hela. Kan vara samma personer vi pratar om?
Citera
2006-08-07, 22:25
  #122
Medlem
BiRELLs avatar
Bodde tidigare i en lägenhet på mjölkudden, (Vitt tegelhus bredvid kyrkan) och har svaga minnen att mina föräldrar sa att det spökade där. Kan dock inte säga så mycket mer, så denna post har inte så mycket innehåll
Citera
2006-08-07, 22:28
  #123
Medlem
Det var inte ett vitt trähus du menade, finns nämligen ett sånt på andra sidan vägen, mittemot kyrkan.
Citera
2006-08-07, 22:37
  #124
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absent
Jag känner faktiskt en kille som råkade hugga en sax i sin dåvarande flickvän, detta var innan jag lärde känna honom. Båda var påverkade som jag har förstått det hela. Kan vara samma personer vi pratar om?
Kan det säkert. Det här hände 94 eller 95.
Citera
2006-08-07, 22:38
  #125
Medlem
Min syster har bott längst upp i det huset, och hon var aldrig med om nånting konstigt där. Kanske bara var vissa delar av huset som det hände konstiga saker i.
Citera
2006-08-07, 22:41
  #126
Medlem
Vad jag har hört angående saxen så var det inte mord utan dråp, då han inte gjorde det med flit.
Citera
2006-08-08, 00:24
  #127
Medlem
BiRELLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absent
Det var inte ett vitt trähus du menade, finns nämligen ett sånt på andra sidan vägen, mittemot kyrkan.

Nej, menar området med vita/grå "tegelhus" som ligger "mot centrum" från kyrkan.

Bild
Citera
2006-08-08, 00:38
  #128
Medlem
Ahh, du menar Ankarkronan.
Citera
2006-08-08, 01:42
  #129
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absent
[...]anledningen till varför det spökar på tunastigen är för att det har varit en galjbacke (stavning?).
men jag har dock inte hittat någon info om det."[...]
Galjbacken låg inte på Tuna utan lite längre bort, kommer inte ihåg det exakta stället, men typ mellan Gäddvik, Gammelstaden och Storheden. Fick alltid höra det när vi åkte till farfars stuga (i Gäddvik) då vi var små.

Angående allt som hänt, folk som sätter på kaffet mitt i natten, går omkring i hallen osv, så tror jag nog att det bara var någon av alla de trasiga människor som bodde på Tunastigen.
Citera
2006-08-08, 01:50
  #130
Medlem
Kullen på radiomasten ska ju ha vart nån kulle där dom hängde folk och skit, så där är de ju rykten om fullt av spöken

Och radiomasten 12 en kärring som brukar gå med en rullator i trappen.

Skogen bakom tunaskolan ska de också vara nåt som går runt i vitt linne och knallblåa ögon.

På tuna är de väl också endel, delvis lägenheten du pratar om, och här i min trapp också tror jag, sen en ute på gården som hängt sig i en sån där man dammar mattorna på..

Usch nu blir jag nojjig
Citera
2006-08-08, 02:05
  #131
Medlem
Kullen på Radiomasten gjorde dom i samband med att dom byggde området, och detta var cirka 1995. Jag tror inte någon har blivit hängd där. Att någon går omkring med rullator i trappen på Radiomasten är inte så konstigt då detta område är ett så kallat 55+ boende.
Citera
2006-08-08, 02:13
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absent
Kullen på Radiomasten gjorde dom i samband med att dom byggde området, och detta var cirka 1995. Jag tror inte någon har blivit hängd där. Att någon går omkring med rullator i trappen på Radiomasten är inte så konstigt då detta område är ett så kallat 55+ boende.


okej..

Nä men ett såkallat spöke går om kring med rullator eller nåt..


Edit: Nog för att jag har svårt att tro på sånt, om alls, men jag blir nojjig iallafall Och de är ju av såna som påstår att dom ser spöken som säger det, och dom garvar jag egentligen åt, men de om spöket i skogen är de många som snackat om..

Sen att de brukar ligga judar skrikande vid magasinen på andra sidan, från då tyskarna var här..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback