Jadu vi har ett ställe i karlskrona där alla ryttare brukar ha sina läger - dom yngre varianterna, runt 12 till 15 - sjötorpet kallas det.
Har aldrig varit där själv men alla har berätta skiten, detta har jag hört på ett ungfär -minns knappt då det var ett tag sedan man sysslade med berättelser som dessa-
Hästarna har på kvälltid börjar bli nervösa och fått fnatt -hästar som aldrig fått det innan- börjar springa runt och gnägga förbrilt, helt galna med andra ord, djur -speciellt hundar, katter och hästar- sägs ju kunna känna saker som vi andra inte kan.
Sen har snorungarna naturligtvis hört barnskratt och den sortens tokerier, sett skuggor, hört steg när alla legat och sovit.
En polares brossa och hans polare fick en gång för sig att dra upp och skrämma upp småbarnen men efter klivit ut ur bilen och börjat gå mot husen där alla sov så tvärvände dom och körde där ifrån i illfart efter - enligt dom själva - sett och hört saker som inte var det normala.
Har aldrig varit där förutom dagtid för ett par årsedan men visst var lite läskigt efter alla historier
edit: Ja just det, det har faktiskt dött en människa där uppe i en brand så det går rykten om att han då hemsöker stället, vad polarens brossa såg fick jag aldrig någon förklaring på merän lite mummel och det jag skrev.
Vet inte om det var något sånt här du var ute efter, om inte så ber jag om ursäkt och grämer mig för ett par förlorade minuter, om det var det du var ute efter så varsegod