Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-24, 22:53
  #1441
Medlem
raajtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zovaq
Hej!
Jag och några vänner är
Sugna på att gå in i ett spökhus. Finns det något i närheten av Örebro?

Kolla på urban exploration delen av forumet, så hittar ni säkert något.

(FB) Urban Exploration
Citera
2014-05-24, 22:55
  #1442
Medlem
LadyGanjas avatar
Synd att det var spöktema annars kan ni leka zombie apokalyps i vivalla ,
Men borde finnas ett och annat hus....
Citera
2014-05-25, 00:26
  #1443
Medlem
Vet inte riktigt vad du menar med spökhus, men vet att det finns övergivna hus i norra Örebro, så som Hovsta och Lillån.
Citera
2014-05-25, 02:59
  #1444
Medlem
William Hainess avatar
Sammanfogad tråd med Hemsökta platser i landet.

/mod
Citera
2014-06-19, 17:33
  #1445
Medlem
Venngarns slott, norr om Sigtuna kan jag rekommendera ................
Citera
2014-06-20, 00:43
  #1446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beautypsycho
Någon som vet några hemsökta eller övergivna platser i Skåne? Har dock svårt att få med mig någon, det är inte alla som har intresse för detta, tyvärr. Men tips mottages gärna om någon har förslag.


Glimminge hus sägs vara hemsökt och även Trolle Ljungby slott.
Citera
2014-06-24, 13:38
  #1447
Medlem
Vet ej om det skrivits tidigare i tråden, men i alla fall.?Hörde av min gamle mormor en gång i tiden att Högsäter Kyrka i Dalsland aka vara hemsökt, får nog ta o dra dit nån kväll.
Citera
2014-08-16, 15:16
  #1448
Medlem
Någon som har koll på någon / några hemsökta platser i västmanland / runt omkring örebro? Har kollat runt en hel del och hittar inte något som inte är renoverat eller rivet.
Citera
2014-09-29, 18:10
  #1449
Medlem
Limefruits avatar
Tja,

Nån som vet om det fortfarande anordnas såna här vandringar i Göteborg?

Syftar på dessa bildlänk

Jag är sällan inne i GBG C nuförtiden, men vet att det brukade sitta såna lappar uppe för några år sen...

Tänkte att det borde finnas en Facebooksida eller så isåfall, men verkar inte så. Alla hemsidor jag hittar verkar vara jättegamla, och andra vandringar verkar vara dyra historier med trerätters middag och skådespelare osv.
__________________
Senast redigerad av Limefruit 2014-09-29 kl. 18:31.
Citera
2014-10-14, 21:31
  #1450
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag vill på spökjakt. Några tips på spökställen kring göteborg skulle jag vara tacksam.
Citera
2014-10-16, 20:37
  #1451
Medlem
alroberts avatar
Någon som vet några övergivna hus/spökhus i Östergötland??

Tacksam för svar
Citera
2014-11-02, 22:44
  #1452
Medlem
Korset i Röjden i Värmland,norr om Torsby mot Östmarkshållet. Ett kors i marken där inget växer. Platsen skall vara hemsökt,ett hus fick rivas och flyttas pga av alla spökerier.
När jag skulle fota korset så gick inte luckan upp på kamran,jag försökte på alla vis men kamran funkade inte. På hemvägen så rastade vi,då tänkte jag ta ur baterierna och sätta dom på laddning. Men då fungerade kameran aldeles utmärkt.

Sedan finns ett märkligt ställe i norra Väse i Värmland det också. Det är Nygårds källan,en källa där vattnet strömmar upp ur jorden och bildar några källor med några meters diameter,med iskallt vatten.
I min senare ungdomstid var vi några killar som var där och kollade källan,vi hade med oss öl klass IIB.
En av killarna var väldigt skrockfull och trodde källan ägde övernaturliga krafter,några var väll lite tveksamma men ändå lite respektfulla,för man vet ju inte säkert.
Men en tyckte det var rena larvet,en kallkälla visserligen rätt stor men ändå ett naturligt fenomen tyckte han. För att demonstrera källans ofalighet för den skrockfylde och under mellanöls rusets inverkan,så pissade han i källan.
När jag kom hem igen nästa sommar,så fick jag höra att Rune som pissat i källan låg på lassarettet.
Han hade fått cancer i pungen,som han senare avled av.
Jag aktar mig i alla fall för att pissa i Nygårdskällan.

Sedan finns luckan i kyrktornet i Brattfors,också i Värmland. Luckan skall alltid stå öppen i kyrktornet,ett straff som Brattfors socken fick för att dom inte ringde med alla klockorna när någon kung hade dött,vem det var vet jag inte.
Det skall vila en förbannelse över luckan,den som försöker stänga den kommer att gå en ond bråd död till mötes.
Den som färdas på väg 63 och kör igenom Brattfors kan se kyrktornet med den öppna luckan från vägen.

Jag vet inte om jag skrivit om detta tidigare,vilket inte är omöjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback