Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-09-01, 22:45
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukmolekylen
Det här kanske låter banalt, men jag brukar fly in i böckernas värld.
Eller så sitter jag och toklirar dataspel..
eller så super jag...
Exakt samma här. Tränar också...

Det funkar faktiskt!
Citera
2006-09-01, 23:22
Medlem
Tjingelings avatar
Ilska är bra..när den används på rätt sätt..
Att idiotförklara mig..ja, det är kanske ett steg i rätt riktning..

Om det nu är en massa ilska som brinner inom en, så för att överleva..och inte fastna i fosterställning..så måste allt släppas ut, tömmas..väck..
Tex genom nån fysisk aktivitet där man kan ta ut sig helt. Ligga där helt matt som en sopa.
Och sedan resa sig där ifrån.
Inte falla ihop igen, och älta kärleksförlusten. Inte leta förklaringar och teorier som inte håller. Inga varför som ska nystas och analyseras.

En riktig rensning är alla skyldiga sig själva - och framtida partner(s).
Citera
2006-09-02, 15:08
Medlem
kyusss avatar
Jag är ledsen klubben men nu har jag trotsat regeln att inte höra av mig. Faktum är att jag och E. ska gå i samma skola i höst och jag orkar inte möta henne i korridorerna under dessa förutsättningar. Jag slängde iväg ett SMS och bad att få prata med henne om detta innan vi börjar skolan. Imorn ska vi ses eller åtminstone prata i tfn och jag tror det kan göra MIG gott iaf. Jag är ju säker på att det är slut.

Tänkte först att "jag skiter i det, jag tar situationen i skolan som den kommer", men jag vill inte lägga ner massa uppmärksamhet i skolan sedan p.g.a. att hon KAN vara i närheten. Inte en sekund till orkar jag må dåligt över det här. Har fan gråtit alla tårar man kan få ur en människa, och nu får det vara nog.

Imorn ska jag säga varför jag gjorde slut, förklara att det aldrig kommer bli oss igen, och önska henne lycka till med pluggandet.

Wish me luck.
Citera
2006-09-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Gärna, jag har varit med om nästan samma sak som du... detta hade dock bara varat i 1.5 år jämfört med dina 4 eller va det var ? Det kom också helt jävla plötsligt från ingenstans!

Jag kände att allt var tiptop, jag var helt 100% säker på att hon älskade mig lika mycket som jag älskade henne. Jag hade fyllt år en vecka innan och hon sa saker till mig som ingen tidigare sagt, var så JÄVLA kär. Det var inga problem, inga tjaffs öht...
Då ringer jag 01.13 på en fredag kväll, hon var på fest:

"Ring mig om 15min jag håller på att ta på mig skorna och ska hem nu"

Ringer efter 15 min, inget svar... ringer efter 1.5 timme igen, inget svar. Fortsätter ringa under hela natten då jag tror att det hänt henne något allvarligt. Inget svar...
Ringer hela morgondagen... Fortfarande inget svar.
18.30 får jag smset "kom hem till mig, vi måste prata!"
Och som ni säkert förstår dumpar hon mig. Hon har legat med en annan kille hela natten, och varit med honom hela dagen.
Jag får också reda på att hon knullat med en av mina barndomskompisar...
Hon har ingensomhelst ångest över någonting och jag själv mår så jävla dåligt så jag vet inte va jag ska ta mig till... har tagit mig nästan ett helt år att glömma men det gör fortfarande sjukt ont... Och hon har bara gått vidare.

Seriöst, felet på tjejer?

Det är en fråga vi män ställt oss i ett par tusen år, jag tror aldrig vi får något svar på det. Om vi inte vågar se sanningen i vitögat förstås: hittar hon en bättre man kommer hon med stor sannolikhet att ta honom. Och, det finns alltid en bättre man än en själv där ute, som bara väntar att ta henne ifrån en. Så, skaffa barn och gift er tidigt så har ni lite garanti för att hon stannar hos er. Loja förhållanden brukar inte hålla.
Citera
2006-09-02, 17:24
Bannlyst
Kan väl uppdatera mitt läge lite, har fått mail av mitt ex sen 2 månader helt utan kontakt från min sida. Stod i stort sett att hon hade jättedåligt samvete för hur hon dumpa mig och att hon skulle gjort allt HELT annurlunda nu, sen var de i stort sett massa förlåt.

Hade blivit jätteglad om det inte va så för att hennes förlåt inte betyder något längre, hon har förbrukat sin trovärdighet, då hon gång på gång i nästan varje SMS under tiden allt hände skrev ungefär "förlåt för allt jag ska inte såra dig något med" och "förlåt förlåt förlåt lovar att kämpa för vår kärlek".

Så har hört allt förut, har inte svarat på mailet och kommer inte göra det heller. Fortsätter att ignorera henne.

Men hon var verkligen en stor kärlek för mig, har fortfarande känslor kvar för henne, drömde en massa om henne inatt. Blä.
Citera
2006-09-02, 17:33
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Kan väl uppdatera mitt läge lite, har fått mail av mitt ex sen 2 månader helt utan kontakt från min sida. Stod i stort sett att hon hade jättedåligt samvete för hur hon dumpa mig och att hon skulle gjort allt HELT annurlunda nu, sen var de i stort sett massa förlåt.

Hade blivit jätteglad om det inte va så för att hennes förlåt inte betyder något längre, hon har förbrukat sin trovärdighet, då hon gång på gång i nästan varje SMS under tiden allt hände skrev ungefär "förlåt för allt jag ska inte såra dig något med" och "förlåt förlåt förlåt lovar att kämpa för vår kärlek".

Så har hört allt förut, har inte svarat på mailet och kommer inte göra det heller. Fortsätter att ignorera henne.

Men hon var verkligen en stor kärlek för mig, har fortfarande känslor kvar för henne, drömde en massa om henne inatt. Blä.

Det är mer regel än undantag att deras handlingar förr eller senare kommer ikapp dem!
Jag väntar fortfarande på att mitt ex skall höra av sig!
Citera
2006-09-02, 18:03
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det är mer regel än undantag att deras handlingar förr eller senare kommer ikapp dem!
Jag väntar fortfarande på att mitt ex skall höra av sig!

Men... Om hon nu gör det, vad vill du då att hon ska säga eller göra ?
Hon har ju gjort bort sig och om det nu skulle bli ni igen så hade du förmodligen ändå bara gått på helspänn hela tiden, och bara vänta på att hon ska släppa nästa bomb i ansiktet på dig, och att vara orolig konstant är inte vidare kul. Det är inget bra förhållande.

Det enda som skulle vara lättande om hon ringer är att få höra hennes röst, och få veta hur hon mår och vad hon gör, och om hon saknar dig lika mycket som du saknar henne. Men skulle du seriöst palla att få reda på att den mannen hon dejtade bakom din rygg nu är hennes nuvarande pojkvän ? Att hon gått vidare utan några bekymmer och du ligger i fosterställning och kollar gamla foton på er.

Det gör förbannat ont men vissa saker är bäst att lämnas orört. jävligt starkt att inte du ringer iallafall, det pallade inte jag med.
Det låter sjukt men jag hade så vansinnigt svårt att släppa kvinnan som spottade mig i ansiktet, och ju mer jag fick reda på desto sämre mådde jag...

Jag har varit där du är nu.
Citera
2006-09-04, 10:13
Medlem
getosts avatar
Citat:
Jag vet inte hur det står till med manlig vs kvinnlig sorg.
Jag vet bara att hon verkar ha det mycket lättare än mig, mitt liv är för tillfället en skärseld endast avbrutet av små stunder elände! Jag önskar sorgen, saknaden och längtan kunde ta slut!

Naturligtvis när man den löjliga förhoppningen att vi skall hitta tillbaks till varandra igen. Problemet jag har är att jag inte har en aning om vad som pågår där hon är, har hon gått vidare eller sitter hon därnere och börjar känna ångest och saknad? Min enda tanke med att bryta all kontakt med henne var ju att få henne att känna förlusten men hon verkar inte "känna" så mycket!

Jag umgås en del med hennes syster och hennes systers man då vi blivit nära vänner under dessa år och han har varit min förtrogne under den här tiden.
Han kan dock inte heller säga vad som pågår då hon inte ens öppnar sig för sin syster vilket hon alltid har gjort tidigare, hela historien är som sagt mycket märklig!

Jag leker fortfarande med tanken på att flyga ner och sparka upp dörren och ta henne i mina armar, men jag är nog för feg, rädslan för vad jag skall finna eller inte finna gör att jag istället inte agerar alls!

Måtte den tokiga subban höra av sig snart, haha!

Nu funderar den gode xallo på att ta sig några öl, någon i brustna hjärtans klubb som är på?

- Du är en utpräglad romantiker. Som sådan lider man sju resor värre än de som kan tänka med hjärna isf hjärta när det handlar om kärlek.

Res inte ner, utan se det som att hon rimligen funderat/funderar och agerar efter vad hon kommer fram till. Hör du inte av henne så måste du släppa taget....hur jävla djupt det kommer skära i ditt hjärta.

Se över ditt eget liv och de möjligheter till ljuspunkter du kan nå utan henne.
Min egen situation är lite omvänd, men lika fruktansvärt mördande.
Citera
2006-09-05, 14:12
Medlem
xallos avatar
Ja vad fan säger man? Jag har fått lite bud på vad jag skall göra från mina kvinnliga bekanta, i början så tyckte de att själva brytningen var en självklarhet då det skulle ha fått åtminstonde dem att fundera!
Deras nästa förslag på steg i processen här är att om jag inte hört av exet inom en månad så skall jag skicka ned en blombukett endast underskriven med hennes smeknamn på mig, detta för att locka fram en reaktion (vilken som helst)
1. Hon ber mig att lämna henne ifred.
2. Vi inleder en dialog
3. Hon inser att jag kanske är rätt trots allt.

Jag tänker dock inte ha några höga förhoppningar på någonting, men det finns indikationer på att hon inte mår speciellt bra utav våran brytning och att det finns massor med känslor kvar då det gick från jag älskar dig till det är slut över en natt!

Vad tror ni?
Är det värt ett försök?
Citera
2006-09-05, 14:46
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Ja vad fan säger man? Jag har fått lite bud på vad jag skall göra från mina kvinnliga bekanta, i början så tyckte de att själva brytningen var en självklarhet då det skulle ha fått åtminstonde dem att fundera!
Deras nästa förslag på steg i processen här är att om jag inte hört av exet inom en månad så skall jag skicka ned en blombukett endast underskriven med hennes smeknamn på mig, detta för att locka fram en reaktion (vilken som helst)
2. Vi inleder en dialog

Jag tänker dock inte ha några höga förhoppningar på någonting, men det finns indikationer på att hon inte mår speciellt bra utav våran brytning och att det finns massor med känslor kvar då det gick från jag älskar dig till det är slut över en natt!

Vad tror ni?
Är det värt ett försök?

Ring och prata med henne istället så kan du få lite klartext.
Citera
2006-09-05, 15:00
Medlem
Random.s avatar
Citat:
...men det finns indikationer på att hon inte mår speciellt bra utav våran brytning och att det finns massor med känslor kvar då det gick från jag älskar dig till det är slut över en natt!
Kan det vara så att det är du som intalar dig det för att du inte vill släppa henne, eller mår hon verkligen dåligt?

Citat:
Vad tror ni?
Är det värt ett försök?
Är så många variabler som spelar in här, så jag vet inte om jag kan ge dig ett vettigt råd. Det är helt enkelt upp till dig att bestämma beroende på hur det ser ut. Tror inte hon skulle bli arg på dig för att du skickar blommor så go for it om du känner att det är rätt..

Lycka till!
Citera
2006-09-05, 15:17
Medlem
DanSnows avatar
Citat:
2. Vi inleder en dialog

Vad tror ni?
Är det värt ett försök?

Jag vill inte kommentera det här specifika rådet men lyssna faan inte på tjejer när det gäller råd om förhållanden. Det enda dom gör är håller varandra om ryggen, sliddjuren. Och ska du verkligen mesa till det nu, efter att ha hållit ut så länge? Det var ju hon som slampade sig med en annan kille, kan inte hon gott få höra av sig då, om hon vill något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in