Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-08-22, 17:16
Medlem
Anemis avatar
Jag har varit med om en liknande historia som Xallos, men med några ytterligare mörka undertoner.

Mitt recept är: om det inte går att bryta ihop på direkten, skall man begrava sig i arbete och sömnlöshet tills sammanbrottet kommer av sig själv.
Tala inte med någon om någonting. Drick sprit. Vältra dig i din självömkan och handlingsförlamning. Isolera dig. Ät inte. Var subtilt självdestruktiv.
Citera
2006-08-22, 17:19
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt_johansson
Tomheten fixar jag genom att ringa en fin flicka som vill umgås och bara mysa m.m inge sex dvs.
För har man sex med någon annan för tidigt så blir man bara mer ledsen efteråt.

Jag brukar köra hård träning så jag tänker på något annat.
morgon jogga 1 mil.
kör på gymmet i 1.5 timmar vid lunch tid.
kvälls joggning 1mil.

Mycket bra inlägg. Både ökat motionerande och nya förbindelser hjälper.
Det kan kännas onaturligt att "byta famn" när kjoltyget sviker men det hjälper.

Alkohol och sms är en väldigt dålig kombination. Trådstartaren borde hålla sig nykter framöver.

Och som vanligt bör man ju inte råda ANDRA då det handlar om kärlek..
Citera
2006-08-22, 17:19
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Jag har varit med om en liknande historia som Xallos, men med några ytterligare mörka undertoner.

Mitt recept är: om det inte går att bryta ihop på direkten, skall man begrava sig i arbete och sömnlöshet tills sammanbrottet kommer av sig själv.
Tala inte med någon om någonting. Drick sprit. Vältra dig i din självömkan och handlingsförlamning. Isolera dig. Ät inte. Var subtilt självdestruktiv.

Det finns en viss poäng i det du säger, om man vältrar sig i sin självömkan tillräckligt mycket så tar den slut en dag, dessvärre är jag inte där än!
Citera
2006-08-22, 17:24
Medlem
Anemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det finns en viss poäng i det du säger, om man vältrar sig i sin självömkan tillräckligt mycket så tar den slut en dag, dessvärre är jag inte där än!

Det tar åtminstone ett år. Kanske längre.
Ett tillägg till receptet: Avvisa alla hjälpförsök, med hänvisning till att de inte behövs, trots att de gör det.
Citera
2006-08-22, 17:25
Medlem
poko-pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Det tar åtminstone ett år. Kanske längre.
Ett tillägg till receptet: Avvisa alla hjälpförsök, med hänvisning till att de inte behövs, trots att de gör det.
Men drick inte vad du än gör!
Citera
2006-08-22, 17:37
Medlem
72_38s avatar
Clean cut... bryt all kontakt. Det är som att sluta röka ungefär (och det är svårt). Stentufft de första 2-3 veckorna med stenhård abstinens... men så går dagarna och med tiden har man fyllt livet med annat. Nya vanor kanske tom nya vänner... Och för att inte tala om gamla vänner.

håll ut det går över... lovar
Citera
2006-08-22, 17:44
Medlem
ring om du behöver snacka
Citera
2006-08-22, 17:53
Medlem
xallos avatar
Vi får starta en brustna hjärtans klubb och gå ut och roa oss istället för o sitta hemma och ömka oss själva!
Citera
2006-08-22, 17:57
Medlem
poko-pekkas avatar
När jag kommer hem ska jag krama om flickvännen ordentligt, lukta på hennes hår och bara mysa..
Citera
2006-08-22, 17:57
Medlem
72_38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Vi får starta en brustna hjärtans klubb och gå ut och roa oss istället för o sitta hemma och ömka oss själva!
Ja är med!
Citera
2006-08-22, 18:10
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72_38
Ja är med!
I'm in!
Citera
2006-08-22, 18:12
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poko-pekka
Drick min broder drick!

...

Kontentan: Drick inte, du kommer bara att göra ogenomtänkta saker och få mer ångest. Träna, var med polare eller gör vad fan som helst, bara du inte dricker..
Haha, intressant vändning. Jag ska inte dricka en droppe framöver, det lovar jag. Då kommer jag bara ringa eller sms:a fröken E. och göra bort mig. Inte en chans i helvete att jag skulle göra det i nyktert tillstånd!

Tack för era tips!

Kan intyga om att träning fungerar mycket bra. Helst tung och nästan dödande sådan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in