Citat:
Ursprungligen postat av SOAD
I våras så blev jag sjukskriven pga. depression. Gick och pratade med psykolog en gång i veckan. Det enda jag gjorde var typ att gå hemma och må dåligt.
Jag HATAR mig själv för att jag inte sett eller fattat hur dåligt hon har mått. Inte nog med att förhållandet är slut dessutom så inser jag verkligen vilken dålig människa jag är. Det ska ni veta, att det är inte kul. Min familj verkligen älskade min flicka och jag fick jämt höra att henne skulle jag vara rädd om. Hon kom så bra överens med alla mina kompisar och familj. Nu får jag skäll från alla håll och kanter, helt berättigat.
Men nu så sitter jag istället kvar i våran gamla lägenhet, halvtom, med massa gamla minnen, helt själv.
Reaktioner?
1&2 Vad hade du räknat med? Att du skulle orka med ditt liv som vanligt eller? Är man djupt deprimerad så är det självklart att man inte orkar tänka på någon annan än sig själv, man har så mycket skit att reda ut så man hinner helt enkelt inte med att bry sig om alla runt om en på samma sätt som förut.
3. Tre ord: FLYTTA, FLYTTA, FLYTTA!
För att du ska kunna lämna det hel så måste du sluta tänka på alla minnen som rör er aiight?
Du må tycka att du är ett svin eller inte, jag tycker iallafall att du har gjort ganska bra ifrån dig..
talar från personlig erfarenhet btw..