2024-11-07, 10:53
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Från videon, svart kvinna:
”I might wakeup a slave…”

Alltså, hur vilseledda är det av big media i USA?
Några av klippen är genuint obehagliga eftersom reaktionerna är totalt orimliga och tyder på att de inte förstår att människor är olika och att detta är hur demokrati funkar. Speciellt en blond kvinna som utstöter något slags primalväsande och ser helt galen ut. Riktigt otäckt.

Jag tror deras reaktion återspeglar deras kommunistiska världsbild som går ut på att det finns en delning av privilegier och att den kan vara olika rättvis. De tror att deras egen frihet beror på att de "fått" den tilldelad, och nu vill de hemska vita hetero männen sluta ge dem den.
Citera
2024-11-07, 10:56
Medlem
Är det bara jag som njuter av att se alla rasister och fascister gråta?
När människor gråter brukar de även självreflektera, något som jag inte trodde fascisterna var kapabla till.
Positiv överraskning!

Hoppas forumet blir bättre också. Kanske till och med ett och annat förlåt kan komma från de ocivilicerade,
men man bör inte hoppas på för mycket.

Ropa heller inte hej. Det finns fortfarande otalet risker när man har att göra med galningar utan gränser.

* Organiserade upplopp, eskalerande krig för att införa martial law.
* Hur mycket av den usla ekonomin har de lyckats dölja? Blir det en kraschlandning?
* Hur mycket sabotage-politik kommer de utföra den här gången innan de lämnar över makten?
* De kan fortfarande eliminera Trump med krypskyttar. (De lyckade med JFK, och misslyckades med Reagan).
* De kanske fortfarande kan missbruka lag-apparaten?

Spännande närmsta tid...
Citera
2024-11-07, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Han lovar ju omedelbar åtgärd vad gäller illegala flyktingar i landet samt ett momentant stopp på Ukrainakriget.

Ett par frågor att bevaka i närtid. Blir intressant. Kanske finns något att lära av hemskickandet av oönskade personer som vi har så svårt för.

Den ena frågan är hans så där kan han börja jobba.

Den andra frågan är inte hans men han kan ju prova. Hoppas han är försiktig bara. USA är rätt bra på att ställa till med en jäkla oreda när de skall ”lösa” andras konflikter och det gäller oavsett president.

De var bättre på sådant förr, fram till typ koreakriget. Vet inte varför det inte går längre.
Citera
2024-11-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Under vilken president startade kriget i Ukraina och Israel? Biden eller Trump?
Borde du inte få ångest av att Bidens vicepresident får 4 år till vid makten när det är den administrationen som vägrar diplomati med Ryssland?

Jag får ångest av att det är för många extremt maktgalna män som har makt i stormakterna just nu, alldeles oavsett allting annat! Har folk missat hur nära vi själva är att dras in i något?
Rysslands president är värst av alla och han kommer att göra precis vad han vill oavsett vem som sitter vid makten i USA men Trump är en "loose canon" med ett ego lika stort som hela USA och han vill hamna i historieböckerna och skulle kunna starta krig bara för detta - det är jäkligt skrämmande!
Det räcker att titta på hans utseende för att fatta att något är väldigt fel. Han är smart men galen!
Citera
2024-11-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag tror deras reaktion återspeglar deras kommunistiska världsbild som går ut på att det finns en delning av privilegier och att den kan vara olika rättvis. De tror att deras egen frihet beror på att de "fått" den tilldelad, och nu vill de hemska vita hetero männen sluta ge dem den.

Rätt bra tänkt där. Frihet som ett nollsummespel. Det är nog ungefär så de tänker.
Tråkig syn på världen som hämmar deras egen utveckling.
Citera
2024-11-07, 10:58
Medlem
Vad hände? Det var ju otroligt jämnt enligt MSM ?
Citera
2024-11-07, 10:59
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Fel. I baltstaterna är det inte ens i närheten av 50% ryssar så det är ett totalt irrelevant exempel. Kom med nåt bättre.

Jag är 100% för att befolkningen i ett område själva ska få bestämma vilket land de ska tillhöra. Allt annar är förtryck.

Vad är det som är fel angående mina påståenden om Krim? Det är nog dags för dig att öppna en bok.

I t.ex. Narva är 90 procent av befolkningen ryssar. På Krim var 59 procent ryssar före 2014.
Senast redigerad av Mindbusiness 2024-11-07 kl. 11:01.
Citera
2024-11-07, 11:01
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chookity
På vilket sätt är det viktigt för mänskligheten?

Undviker WW3
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
En djupt apelsinfärgad, misogyn och maktgalen gubbstrutt har fått makten över stormakten USA....jippi!
Samtidigt sitter de ännu maktgalnare asiatiska och ryska ledarna på sina poster och sammantaget är det hela upplagt för ännu ett världskrig. Jag får ångest av detta!

Vad spelar hans utseende för roll? Röstar du efter utseende?
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Jag får ångest av att det är för många extremt maktgalna män som har makt i stormakterna just nu, alldeles oavsett allting annat! Har folk missat hur nära vi själva är att dras in i något?
Rysslands president är värst av alla och han kommer att göra precis vad han vill oavsett vem som sitter vid makten i USA men Trump är en "loose canon" med ett ego lika stort som hela USA och han vill hamna i historieböckerna och skulle kunna starta krig bara för detta - det är jäkligt skrämmande!
Det räcker att titta på hans utseende för att fatta att något är väldigt fel. Han är smart men galen!
Trumps plattform går ju uttryckligen ut på att minska statens makt, inte uttöka den. Så jag begriper inte riktigt varför vissa tror att han är maktgalen. Det är precis tvärt om. Han säger också upprepade gånger att han vill vara vän med alla, inkl Putin. Vilket ju självklart är att föredra. Under kalla kriget så föredrod USA diplomati med Ryssland, trots att sovjetuntionen var en brutal, expansiv diktatur. Detta eftersom alternativet är kärnvapenkrig.
Citera
2024-11-07, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralArmfeldt
En lte återhållsam paradox i ditt resonemang, och något att tänka på, kan vara att Trumpen vill avsluta krigen, inte starta nya.

Det är vad han säger innan valet ja. Och han är ju en man att verkligen lita på som aldrig ser till sitt eget ego och storhetsvansinne...not! Han skulle kunna starta ett världskrig bara för att få ha makten och för att få gå till historien för att ha utmärkt sig på nåt sätt.
Själv kommer han ju ändå dö snart så det spelar inte honom nån roll vad han gör så länge han får den där härliga känslan av makt!
Jag säger inte att de andra politikerna är okomplicerade, men Trump är farlig!
Citera
2024-11-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Den andra frågan är inte hans

Båda problemen är skapade av USA och bör lösas av USA.
Det mest skrämmande är istället konflikten Israel. Hur Israel ska kunna stoppas överstiger mänsklig förmåga tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in