Citat:
Ursprungligen postat av
LadyMcJill-Phd
Problemet för Harris var inte att Trump påstått att ekonomin varit vanskött av Biden/Harris-regimen. Problemet var att majoriteten av det amerikanska folket anser detta. Du, Kamala, Karine Jean-Pierre, Tony Blinken, Fredrik Reinfeldt, NYT, rotebro-hasse och Peter Wolodarski och andra med er må tycka annorlunda, det ändrar inte valresultatet.
Tack för input.
Jo, nu vet jag att du, Laura Loomer, Tucker Carlson, Marjorie Taylor Greene, Göte vid bäcken och Hulda på åsen må tycka annorlunda.
Men faktum är att ekonomin är inte vanskött men det når inte fram i Trumps buller och hans högljudda assistenter på nätet.
Det var jag snarare vad jag hade i åtanke.
Det är nämligen ett ständigt tyckande där sakfakta får stå tillbaka. Konspirationer och propaganda prioriteras - även om arbetare behöver prioriteras, minimilöner behöver höjas, matpriser kapas och så vidare.
Det når inte gemene man i bullret.
Citat:
Media visste att folkets missnöje med ekonomin var ett sänke och de ville ge Kamala chansen att presentera en egen fräsch linje som massorna (ännu) inte avskydde. Men Kamala kunde inte använda dessa upplägg till sin fördel eftersom hon totalvägrade att besvara policyfrågor under sin valkampanj.
Så hon totalvägrade att besvara policyfrågor...
Nu råkar jag ha följt rally, debatter och intervjuer och vet att hon lämnat siffror om det så är stöd till barnfamiljer eller annat.
Men jag anser att de höll för länge på intervjuer så där är jag med dig. Att se Trump fegade ur på en ny debatt vann han nog mark på.
Det intressanta samtidigt är att Trump flyter genom filter som en amöba:
Noll planer på hur massdeportering ska genomföras.
Noll presentation hur detta ska finansieras ekonomiskt och vad prislappen blir.
Det är enorma summor det berör och hans tullar motsvarar inte i närheten av den kostnaden.
Han har försökt häva ACA sen han tillsattes 2016. Han ska komma med nått bättre och större och billigare - För allt är hyperbolt. BETTER BIGGER LESS EXPENSIVE.
INCREDIBLE BEAUTIFUL...
Alltså mycket väsen för lite ull.
Han har noll presentation ang ACA år 2024.
Han har backat helt ang dessa frågor, sällan konfronterats och han kommit undan med ett enda svammel.
Ett "koncept till plan" var det mesta det gick att klämma ur gubben i debatten mot Harris.
Massdeportering är säkert toppen.
Vart ska pengarna tas ifrån och vad kommer skäras ner?
Sjukvård?
Han har tillsatt JFKjr som ska få rodda fritt.
I Madison Square Garden höll han rally.
“I’m going to let him go wild on health. I’m going to let him go wild on the food. I’m going to let him go wild on the medicins".
Fullständigt wacko uttalande ang ett så seriöst område.
Kennedy verkar även få en assistent när han ska gå wild.
I september sa Tucker Carlson:
“[Trump’s] asked me to help him end the childhood disease, chronic disease epidemic, and make Americans healthy again.”
Två konspirationsteoretiker ska alltså sköta det här?
För att koka ner till en kommentar så måste det här svamlet belysas bättre och det har inte skett. Han har behövt konfronteras och hennes ekonomiska plan hade behövt framkomma bättre jämfört med honom betydligt tidigare.
Eftersom otaliga experter gett utlåtande om att han dubblar statskulden utan att ens ha räkning med på deporeringsr. Nånstans ska detta tas ifrån och frågan är hur det drabbar den enskilda.
Jag tror definitivt inte att Harris är den enda som ska granskas i den här frågan och det har ställts betydligt högre krav på henne.
Han har fått åka gratis sopbil och varit allmänt bullrig. Låt Trump vara Trump.
Om nu folk enbart hör löften om guld och gröna skogar och undrar vad mjölklitern kostar är det begripligt att köpa det här. Snabba förändringar, lycka på steroider.