2024-11-07, 02:51
Medlem
Trump är långt ifrån någon optimal kandidat.
Men efter att ha sett hur sjukt oetiska, elaka och rent demoniska vissa femínister kan vara mot helt oskyldiga och skötsamma män (och kvinnor) så känns det lite bra att det inte är någon radikalfeminist som vann.
Nu är nog inte Kamala det heller i och för sig.
Om feminister ägnade lika mycket energi till att ge sig på rätt människor som de lägger på att bara bete sig pissigt mot helt oskyldiga skulle världen vara en bättre plats.
Citera
2024-11-07, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nej uppenbart var Kamala sämre. Men hon snackade inte skit om Trump på det sätt Trump gjorde om henne och demokraterna samt Biden överlag.

Vilken simulering befinner du dig i? Hela kampanjen gick ut på att Trump var en en demokrati-nekande fascist som vägrade progressivitet. Trump pratade inte alltid politik - du har rätt, men han har åtminstonde ett par stående starka punkter vad avser ekonomin och invandringspolitiken som också folket röstade efter. Det räckte.

Din idol Kamala satt ALDRIG ned och snackade ingående om vad hon ville med landet. Om hon så gjort, får du gärna länka till relevant intervju för ändamålet. Det är dessvärre sanning .

Media eller ska vi kalla det DNC-media var aldrig intresserade av politiska svar, utan det mest intressanta var att bevisa hur olämplig Trump var som president. Ett stort misstag när Trump samtidigt pratade om sin politik i alternativa kanaler. Det avgjorde valet.
Citera
2024-11-07, 03:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Problemet för Harris var inte att Trump påstått att ekonomin varit vanskött av Biden/Harris-regimen. Problemet var att majoriteten av det amerikanska folket anser detta. Du, Kamala, Karine Jean-Pierre, Tony Blinken, Fredrik Reinfeldt, NYT, rotebro-hasse och Peter Wolodarski och andra med er må tycka annorlunda, det ändrar inte valresultatet.
Tack för input.
Jo, nu vet jag att du, Laura Loomer, Tucker Carlson, Marjorie Taylor Greene, Göte vid bäcken och Hulda på åsen må tycka annorlunda.

Men faktum är att ekonomin är inte vanskött men det når inte fram i Trumps buller och hans högljudda assistenter på nätet.

Det var jag snarare vad jag hade i åtanke.

Det är nämligen ett ständigt tyckande där sakfakta får stå tillbaka. Konspirationer och propaganda prioriteras - även om arbetare behöver prioriteras, minimilöner behöver höjas, matpriser kapas och så vidare.
Det når inte gemene man i bullret.
Citat:
Media visste att folkets missnöje med ekonomin var ett sänke och de ville ge Kamala chansen att presentera en egen fräsch linje som massorna (ännu) inte avskydde. Men Kamala kunde inte använda dessa upplägg till sin fördel eftersom hon totalvägrade att besvara policyfrågor under sin valkampanj.
Så hon totalvägrade att besvara policyfrågor...

Nu råkar jag ha följt rally, debatter och intervjuer och vet att hon lämnat siffror om det så är stöd till barnfamiljer eller annat.

Men jag anser att de höll för länge på intervjuer så där är jag med dig. Att se Trump fegade ur på en ny debatt vann han nog mark på.

Det intressanta samtidigt är att Trump flyter genom filter som en amöba:
Noll planer på hur massdeportering ska genomföras.
Noll presentation hur detta ska finansieras ekonomiskt och vad prislappen blir.

Det är enorma summor det berör och hans tullar motsvarar inte i närheten av den kostnaden.

Han har försökt häva ACA sen han tillsattes 2016. Han ska komma med nått bättre och större och billigare - För allt är hyperbolt. BETTER BIGGER LESS EXPENSIVE.
INCREDIBLE BEAUTIFUL...

Alltså mycket väsen för lite ull.
Han har noll presentation ang ACA år 2024.

Han har backat helt ang dessa frågor, sällan konfronterats och han kommit undan med ett enda svammel.
Ett "koncept till plan" var det mesta det gick att klämma ur gubben i debatten mot Harris.

Massdeportering är säkert toppen.
Vart ska pengarna tas ifrån och vad kommer skäras ner?
Sjukvård?

Han har tillsatt JFKjr som ska få rodda fritt.
I Madison Square Garden höll han rally.

“I’m going to let him go wild on health. I’m going to let him go wild on the food. I’m going to let him go wild on the medicins".

Fullständigt wacko uttalande ang ett så seriöst område.
Kennedy verkar även få en assistent när han ska gå wild.
I september sa Tucker Carlson:

“[Trump’s] asked me to help him end the childhood disease, chronic disease epidemic, and make Americans healthy again.”

Två konspirationsteoretiker ska alltså sköta det här?

För att koka ner till en kommentar så måste det här svamlet belysas bättre och det har inte skett. Han har behövt konfronteras och hennes ekonomiska plan hade behövt framkomma bättre jämfört med honom betydligt tidigare.

Eftersom otaliga experter gett utlåtande om att han dubblar statskulden utan att ens ha räkning med på deporeringsr. Nånstans ska detta tas ifrån och frågan är hur det drabbar den enskilda.

Jag tror definitivt inte att Harris är den enda som ska granskas i den här frågan och det har ställts betydligt högre krav på henne.
Han har fått åka gratis sopbil och varit allmänt bullrig. Låt Trump vara Trump.

Om nu folk enbart hör löften om guld och gröna skogar och undrar vad mjölklitern kostar är det begripligt att köpa det här. Snabba förändringar, lycka på steroider.
Citera
2024-11-07, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chookity
Någon tog det personligt.

Skakar säkert lite också.

Ugh ugh.
Men så sluuta skaka då. 😄
Citera
2024-11-07, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
När börjar klockan ticka till den utlovade fred i Ukraina inom 24 timmar? Har ju goda chanser att bli det första svikna vallöftet.

De börjar när han är president i januari.

Saken är att de hade kunnat bli fred på 24h men Ukraina kommer aldrig tillåta att ge dom erövrade områdena till Ryssland. Iaf inte på 24 timmar 😅
Citera
2024-11-07, 03:39
Medlem
HGs avatar
Den speciella åklagaren som skulle utreda och åtala Trump för olika brott har nu meddelat att alla utredningar läggs ner och avslutas.

Med andra ord så har Trump börjat skapa ordning i Washington DC 😄
Citera
2024-11-07, 04:06
Medlem
Capryllics avatar
Ponera att Biden inte lämnade över kampanjandet till Harris. Undrar hur jävla extremt Trump hade krossat dem dåed tanke på att han tog em rätt duktig seger nu
Citera
2024-11-07, 04:24
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Media är korrumperat, både i USA och I Sverige. Ganska mycket demokratur vill säga. Det är redan censur. Media lyfter enbart fram röster man vill att skall höras.

Trump är inte rädd för att fräsa till mot media.
En egenskap jag uppskattar.

Jag gillar endast Trumps okonventionella personlighet.
Jag älskar människor som vågar gå mot strömmen och som avskyr fårskocken.
Härligt.
Borde finnas fler sådana.

Är man en hjärntvättad MAGA utan tankeförmåga så gillar man Trump helt enkelt.
Citera
2024-11-07, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Harris fokuserade för mycket på att smutskasta Trump. Trump fokuserade mer på att förklara sin egen politik. Att någon sedan försöker mörda honom under en kampanj gör ju knappast saken bättre för demokraterna.

Nja rätt delvis.

Trump smutskastar och förklarar sin politik.

Nej den där idioten som försökte med mordet förstörde mycket. Hade han lyckats med så hade det varit intressant o veta hur följden hade blivit för valet. Men att mörda är bara sjukt
Citera
2024-11-07, 04:30
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Du fattade inte poängen. Om vi applicerar den på Baltstaterna med en stor andel ryssar, trillar poletten ned då?
Principfrågan om internationell rätt är livsfarlig att rubba. Då kan vi verkligen få WW3 som alla tjatar om.
Exemplet med Mexiko och Texas, Kalifornien var ett försök att hårdra konsekvenserna.
För övrigt var bygger ditt påstående om Krim på ryska lögner.

Fel. I baltstaterna är det inte ens i närheten av 50% ryssar så det är ett totalt irrelevant exempel. Kom med nåt bättre.

Jag är 100% för att befolkningen i ett område själva ska få bestämma vilket land de ska tillhöra. Allt annar är förtryck.

Vad är det som är fel angående mina påståenden om Krim? Det är nog dags för dig att öppna en bok.
Citera
2024-11-07, 04:30
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capryllic
Ponera att Biden inte lämnade över kampanjandet till Harris. Undrar hur jävla extremt Trump hade krossat dem dåed tanke på att han tog em rätt duktig seger nu
Ponera att Biden lämnat över kandidaturen till någon vettig t ex någon av de som på riktigt utmanade honom under primaries 2020.

Nu känns det mer som att han tyckte att "partiet tvingar mig att ge upp, så som hämnd kommer jag endorsa en riktig idiot som kandidat, som partiet kommer tvingas acceptera"
Citera
2024-11-07, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Är man en hjärntvättad MAGA utan tankeförmåga så gillar man Trump helt enkelt.

Hur kan du vara säker på att det inte är tvärtom, att man hatar honom för att man är hjärntvättad? Hjärntvättade personer ser aldrig själva att de är hjärntvättade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in