2024-11-07, 10:38
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fetat: Ingenting.

Det är en dålig egenskap när det är grav narcissism och blivit en störning.
Att så är fallet med Trump behöver du inte ens fundera över.
Det behövs en flåbuse för rensa upp i träsket, Trump är den enda rätta vad det visat sig hittills, fick folkets förtroende!

Seså, gråter du också lilla vän?
Citera
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Ursäkta en dum fråga nu (och kanske skulle frågan passa bättre i ett annat forum): Men som hbt-person, behöver jag vara "rädd" nu när Trump blivit president? Förstå mig rätt; jag har alltid gillat Trump sen han blev president första gången 2016, bara för att han är så rak och ärlig, men det känns ändå som att jag sviker "mitt community" bara för att jag tycker om mr Donald.

Känns som att man inte får säga sådana här saker i Sverige egentligen, man "ska" hata Trump. Punkt. Men kan ändå inte låta bli att vara lite skadeglad när jag ser hur alla gråter ut i media om hur hemsk världen nu kommer bli.

Ja det är kört för dig nu, blir inget mer springa runt naken på stan med regnbågsflaggor och rosa fjäderboa

Det är raka vägen in i garderoben utan att passera gå.
Du får lära dig hålla dina sexuella utsvävningar för dig själv, bakom stängda dörrar precis som vanligt hederligt folk.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Detta är bara något som du tycker. De amerikanska väljarna tycker helt annorlunda och demokraternas ledarskap vet om detta.

I den verklighet demokraterna har att förhålla sig till var de tvungna att lägga ner uttrycket "Bidenomics" som de först hade försökt lansera eftersom Joe Biden så starkt förknippades med dålig ekonomi.

Joe Biden gjorde inte direkt Kamalas uppgift lättare när han för att hämnas på att han blivit bortkuppad öppet förklarade hur delaktig hon varit i alla Biden/Harris-regimens "framgångar".
Här är det centrala och inte Joe Biden:
Citat:
Det intressanta samtidigt är att Trump flyter genom filter som en amöba:
Noll planer på hur massdeportering ska genomföras.
Noll presentation hur detta ska finansieras ekonomiskt och vad prislappen blir.

Det är enorma summor det berör och hans tullar motsvarar inte i närheten av den kostnaden.

Han har försökt häva ACA sen han tillsattes 2016. Han ska komma med nått bättre och större och billigare - För allt är hyperbolt. BETTER BIGGER LESS EXPENSIVE.
INCREDIBLE BEAUTIFUL...

Alltså mycket väsen för lite ull.
Han har noll presentation ang ACA år 2024.

Han har backat helt ang dessa frågor, sällan konfronterats och han kommit undan med ett enda svammel.
Ett "koncept till plan" var det mesta det gick att klämma ur gubben i debatten mot Harris.

Massdeportering är säkert toppen.
Vart ska pengarna tas ifrån och vad kommer skäras ner?
Sjukvård?
Citera
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Sitter och tittar på amerikanska MSM och där fortsätter vissa att kalla de 52% vita kvinnorna som röstade på Trump för uneducated.
De är rasister live på tv.
Samtidigt som de säger att vi måste regulate fake news.
Helt galet hahaha
Man är outbildad om man inte är utbildad inom ramen av deras utbildning, som om det inte finns fler möjligheter till att utbilda sig inom mängder av områden idag... Kan du länka vilken msm-kanal du kollar på?

( Ungefär som https://m.youtube.com/watch?v=_fHfgU8oMSo&pp=ygUWc2luY2xhaXJzIHdhciBvbiB 0cnVtcA%3D%3D

"...One sides news stories, plaguing our country. The sharing of biased and false news has been all too common on social media..." Ja ni har kanske sett klippet hehe, men tål att delas igen och igen. )
Citera
2024-11-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Ursäkta en dum fråga nu (och kanske skulle frågan passa bättre i ett annat forum): Men som hbt-person, behöver jag vara "rädd" nu när Trump blivit president? Förstå mig rätt; jag har alltid gillat Trump sen han blev president första gången 2016, bara för att han är så rak och ärlig, men det känns ändå som att jag sviker "mitt community" bara för att jag tycker om mr Donald.

Känns som att man inte får säga sådana här saker i Sverige egentligen, man "ska" hata Trump. Punkt. Men kan ändå inte låta bli att vara lite skadeglad när jag ser hur alla gråter ut i media om hur hemsk världen nu kommer bli.

Du bor i Sverige så vad skall du vara rädd för?
Inte heller i USA kan jag se vad det gör för skillnad. Homohatare finns oavsett Trump. Om transvestiter kanske inte får ha sagostunder bibliotek, spela roll. De flesta får inte ha sagostunder i bibliotek. Man kommer kanske i viss mån upphöra att det går att välja kön eller finns mer än två. Låter som ett framsteg för vetenskap i så fall. De som skall oroas - ekonomiskt - är väl de som mjölkat bidrag på de här frågorna, och det är sannerligen bara bra och en helt annan fråga än den om rädsla.
Citera
2024-11-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du är inne på en farlig väg om du menar att den som inte håller med Trumps politik är sinnessjuk. Psykologisering kallas det och "sinnessjukdomen" kontrarevolutionism var ofta vad som angavs som skäl till att någon skickades till GULAG i Sovjetunionen.

Vad som förr räknades som sinnessjukdom är inte lika brett nu. Psykologi är inte en statisk och handlar inte bara om behandling. Nya insikter nås hela tiden, även om fördomsfulla och konservativa politiker försöker lägga sig i och istället låsa in folk på institutioner; "vård".

Att försöka gömma undan det som uppfattas som obekvämt är att underblåsa konformism och är inte amerikanskt. Titta bara på vem de valde som sin president.

Fast det du beskriver är väl precis vad etablissemang och massmedia gjort med Trumpanhängare. Mer eller mindre antyda att det är lite fel i huvudet. Det är ju knappast en slump att man åtskilliga gånger från bekanta får höra, nör man tar upp någon underlighet i USA, får höra. ”Jamen, det ör väl klart. Det är ju fel i huvudet på landet. Halva befolkningen röstar ju på Trump”.
Citera
2024-11-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Snälla berätta mer, hur känns det? Panikångest? Har du gråtit mycket? Klarar du av att gå till jobbet? Har du självmordstankar?

Tror du på allvar att sådana har ett arbete att gå till?
Citera
2024-11-07, 10:46
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Tror du på allvar att sådana har ett arbete att gå till?
Finns ju gott om socialkärringar och HR-folk, hur i vida det borde räknas som arbete kan man kanske diskutera men de är ju iaf avlönade.
Citera
2024-11-07, 10:47
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
En djupt apelsinfärgad, misogyn och maktgalen gubbstrutt har fått makten över stormakten USA....jippi!
Samtidigt sitter de ännu maktgalnare asiatiska och ryska ledarna på sina poster och sammantaget är det hela upplagt för ännu ett världskrig. Jag får ångest av detta!
Under vilken president startade kriget i Ukraina och Israel? Biden eller Trump?
Borde du inte få ångest av att Bidens vicepresident får 4 år till vid makten när det är den administrationen som vägrar diplomati med Ryssland?
Citera
2024-11-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
En djupt apelsinfärgad, misogyn och maktgalen gubbstrutt har fått makten över stormakten USA....jippi!
Samtidigt sitter de ännu maktgalnare asiatiska och ryska ledarna på sina poster och sammantaget är det hela upplagt för ännu ett världskrig. Jag får ångest av detta!
En lte återhållsam paradox i ditt resonemang, och något att tänka på, kan vara att Trumpen vill avsluta krigen, inte starta nya.
Citera
2024-11-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Det är ju fritt att tycka vad man vill så det får du naturligtvis göra .
Det jag för min del skulle önska är dock om vi kunde släppa iden om att ha en så kallad "stark"ledare
som alla skall kyssa arslet på , och som egentligen inte bryr sig ett skit om vanligt folk.
Det jag skulle vilja se vore en mer öppen demokrati där alla kan känna att dom får vara med i samtalet
och besluten tas i ett större konsensus kanske är vi "mänskligheten " inte där ännu tyvärr.
Men generellt tycker jag att EU ligger närmare det tankesättet än USA i nuläget , visserligen långt ifrån
bra än så länge men grundriktningen ser i alla fall mer lovande ut än det Amerikanska tankesättet.

Men visst är det så att USA har mer lokala folkomröstningar? Där är EU sämre.

EU är mycket mer diversifierat än USA men ändå drar det mot mer och mer överstatlighet. Det är en sak som jag ogillar mycket starkt med EU och där tror jag USA på många sätt är bättre.

Det finns olika aspekter på bra/dålig demokrati. Jag tycker inte EU har bra demokrati, däremot är det helt ok i många EU-länder, men vad hjälper det om EU börjar bestämma allt mer?
Citera
2024-11-07, 10:52
Medlem
Sextiopluss avatar
Han lovar ju omedelbar åtgärd vad gäller illegala flyktingar i landet samt ett momentant stopp på Ukrainakriget.

Ett par frågor att bevaka i närtid. Blir intressant. Kanske finns något att lära av hemskickandet av oönskade personer som vi har så svårt för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in