2024-11-07, 10:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jo men vad tror du om han lyckas "make america great again"?
When america were great, they were interfering with almost every country on earth. That's what it takes to be great.

Trump har ju lovat att USA skall sluta leka världspolis, varpå de såklart inte kan bli great igen utan att det löftet bryts.
Citera
2024-11-07, 10:15
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Självklart har de id handlingar. Vad är det för dynga du sprider. Vi har inget nationellt id kort i sverige heller. Här kan du använda ditt körkort eller pass. I usa kan du också använda körkort, soocial security card, pass etc. Var får du all samhällsomstörtande info ifrån?
Fakta, inte dynga.

Är körkort, pass och social security-kort godkända som id-handlingar vid val? Det är upp till varje delstat att besluta om sånt.

Jag får det från att jag under flera år tagit del av debatten om amerikanska nationella id-handlingar. Republikaner och liberaler har motsatt sig dessa för att de tycker att det är totalitärt och Demokrater vill ha dem för att minska risken för valfusk.
Citera
2024-11-07, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Fakta, inte dynga.

Är körkort, pass och social security-kort godkända som id-handlingar vid val? Det är upp till varje delstat att besluta om sånt.

Jag får det från att jag under flera år tagit del av debatten om amerikanska nationella id-handlingar. Republikaner och liberaler har motsatt sig dessa för att de tycker att det är totalitärt och Demokrater vill ha dem för att minska risken för valfusk.
Ja de är godkända. Finns även state ID. Man kan ändå bara rösta i den stat man är folkbokförd i.
Citera
Medlem
Otroligt stort att Trump stod emot Demokraterna:s kampanj. Bättre att möta Kamala Harris i en rättmätigt valkampanj än att vinna över en avdankad Biden.
Bara för att sedan låta Kamala Harris ta över demokraternas nominering näst val.
Förhoppningsvis så har nu Demokraterna i och med detta val visat var Harris står.

USA behöver en förändring i och republikanernas vinst.
Senast redigerad av GeneralArmfeldt 2024-11-07 kl. 10:21.
Citera
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det var inte det jag skrev. De jag syftar på är personer som reagerar helt orimligt på valresultatet, som skriker o är rädda för att Trump ska ta bort alla deras rättigheter eller göra dom till slavar. Dessa är inte friska och har en bruten verklighetsuppfattning.

Och även de som är mentalt stabila annars kan drabbas av masspsykoser, som vi såg under covid.
Jag kan lika gärna hävda masspykos om Pizzagate/QAnon, Maga, January 6 och Trump.
Citera
2024-11-07, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TolerantSwine
Liberala demokratin...

Alltså mer korruption och splittring?

Ja jag ser inget positivt med en typisk väst demokrati.

Det är ju fritt att tycka vad man vill så det får du naturligtvis göra .
Det jag för min del skulle önska är dock om vi kunde släppa iden om att ha en så kallad "stark"ledare
som alla skall kyssa arslet på , och som egentligen inte bryr sig ett skit om vanligt folk.
Det jag skulle vilja se vore en mer öppen demokrati där alla kan känna att dom får vara med i samtalet
och besluten tas i ett större konsensus kanske är vi "mänskligheten " inte där ännu tyvärr.
Men generellt tycker jag att EU ligger närmare det tankesättet än USA i nuläget , visserligen långt ifrån
bra än så länge men grundriktningen ser i alla fall mer lovande ut än det Amerikanska tankesättet.
Citera
2024-11-07, 10:28
Medlem
Room531s avatar
Massmedias störda trollfabrik, inklusive Sveriges: Harris är så bra, Kamala Harris kommer vinna, trollilol.

https://www.youtube.com/watch?v=M-3HvO7Z-eY
Citera
2024-11-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Det är bara bra att de gör detta. Det kommer reta upp de som röstat på Trump ännu mer.

Du tror inte att de snarare skrattar åt det? Jag gjorde det. Jag menar alltså att det som är skrämmande är att de är så inskränkta, jag menar för deras skull… själv är jag inte skrämd, mer förvånad, lite road och känner en viss grad av medlidande.
Citera
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralArmfeldt
Otroligt stort att Trump stod emot Demokraterna:s kampanj. Bättre att möta Kamala Harris i en rättmätigt valkampanj än att vinna över en avdankad Biden.
Bara för att sedan låta Kamala Harris ta över demokraternas nominering näst val.
Förhoppningsvis så har nu Demokraterna i och med detta val visat var Harris står.

USA behöver en förändring i och republikanernas vinst.
Helt riktigt, dessutom var Kamela ingenting annat än ett politiskt stunt ifrån DemoRats, dömt att misslyckas! Det var upplagt för Trump att vinna, verkar en aning skumt?!
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Självklart. Du också?

Om nu Trump är så uppenbart farlig och ostabil. Vad säger det om en motkandidat som inte kan slå honom?

Det där om narcissismen håller jag med om men det behöver inte vara en dålig egenskap för en ledare. Betänk motsatsen. "Inte ska lilla jag vara till besvär" ledaren?
Fetat: Ingenting.

Det är en dålig egenskap när det är grav narcissism och blivit en störning.
Att så är fallet med Trump behöver du inte ens fundera över.
Citera
2024-11-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
USA har inga nationella id-handlingar. Republikaner och liberaler har motsatt sig införandet av dem under lång tid.

Att Demokraterna skulle utnyttja detta på det sätt som sägs låter långsökt.

Ja, jag säger inte att demokrater särskilt skule gjort det utan mer generellt att deras valsystem är på U-landsnivå. I vissa avseenden, inte alla.
Citera
2024-11-07, 10:37
Medlem
En djupt apelsinfärgad, misogyn och maktgalen gubbstrutt har fått makten över stormakten USA....jippi!
Samtidigt sitter de ännu maktgalnare asiatiska och ryska ledarna på sina poster och sammantaget är det hela upplagt för ännu ett världskrig. Jag får ångest av detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in