Citat:
Ursprungligen postat av nutid
FyFan
Som jag sagt, vi diskuterar och da behover du inte lagga ord i min mun, ar ingen islamiskt vad jag kanner till, utan en muslim.
Som jag sagt, vi diskuterar och da behover du inte lagga ord i min mun, ar ingen islamiskt vad jag kanner till, utan en muslim.
Den frågeställningen kanske du istället ska reda ut med ibnhazm.
Han har skrivit följande:
Citat:
Ja jag blir inte klok på vad han menar och inte går det att få något svar heller, av honom/henne.
Ursprungligen postat av IbnHazm
Och eftersom jag är arabisktalande så kan jag inte se någon skillnad på orden muslim och islamist.
Och eftersom jag är arabisktalande så kan jag inte se någon skillnad på orden muslim och islamist.
Citat:
JUST det kare FyFan, lar dig skilja pa vad som ar Islam och vad enskilda muslimer gor. Da kanske det klarnar det hela. A andra sidan sa gar det inte langre att lagga skulden pa Islam, och hur kul blir det da? For dig?
Det svaret påminner mig om en annan fråga som du inte besvarat.
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
Eftersom det enligt ni islamister inte finns något land i hela världen som fullt ut praktiserar, det för er eftersträvansvärda sharia. Varför då använda denna tydliga utopi som ett sorts försvar för allehanda övergrepp som sker i muslimskdominerade länder?
- nä dom e inte riktiga muslimer, för dom använder inte sharialagarna fullt ut.
Kommunism fungerar inte heller mer än på papperet. Uppenbarligen är det lika illa ställt med islam
Eftersom det enligt ni islamister inte finns något land i hela världen som fullt ut praktiserar, det för er eftersträvansvärda sharia. Varför då använda denna tydliga utopi som ett sorts försvar för allehanda övergrepp som sker i muslimskdominerade länder?
- nä dom e inte riktiga muslimer, för dom använder inte sharialagarna fullt ut.
Kommunism fungerar inte heller mer än på papperet. Uppenbarligen är det lika illa ställt med islam
Citat:
Ja sen var det lite lagregler du tar upp. Precis som aven olika lander har olika syn pa vad som ar gallande sa har aven Islam det. Tycker du att det ar konstigt? Det svenska lagsystemets regler ar langt fran lika alla andras. Bara att konstatera fakta.
Inte bara konstigt, utan fruktansvärt orättvist. Att kvinnors vittnesmål inte räknas lika som männens. Min poäng var att det måste vara väldigt lätt för männen att förgripa sig på kvinnorna i dom muslimska länderna, eftersom själva skändadet i sig ofta innebär en sån skam att hon förskjuts från sin familj och därmed håller tyst, eftersom hennes trovärdighet som vittne redan är underminerat som kvinna.
Citat:
Nej jag fragar dig, varfor kallar du mig for islamist?
Se ovan.
Citat:
Jag har aldrig haft dig pa nagon ignorelista vad jag vet, eftersom jag inte har nagon...men du kanske vet battre an mig...
Ok, kändes så.
, anser även islam att något specielt tal är den ondes tal?)