Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Forstar att Islam avataren inspirerat dig. Du har NASTAN klam pa det hela...
Ja jag ville också ha den. Men GIF-bilden spelar upp sig baklänges. Och det verkar ta mig tusan vara ett dolt budskap i den.
Citat:
Bevisningen ar lika for man och kvinna. Fyra vittnen, den som begar brottet ska vara muslim och vuxen och vid sina sinnens fulla bruk tex.
Var i Shari'ah har du last att valdtakt overhuvudtaget klassas som ett brott och ska bestraffas?
Jaha, och hur fungerar det i praktiken då?
Citat:
Accepterar inte enbart kvinnors vittnesmål
Genom att ta vittnesbördet från två varelser vilkas förståndsförmögenheter är bristfälliga får vi vittnesbördet från en komplett person utrustad med en perfekt fungerande tänkande förmåga sådan är den muslimska aritmetiken! Genom denna logik, om två kvinnors vittnesmål är likvärdigt med en mans, så borde fyra kvinnors vittnesmål vara lika mycket värt som två mäns, och då kunde vi klara oss utan männens vittnesmål. Men ingalunda! I islam gäller regeln att inte acceptera enbart kvinnors vittnesmål i ärenden som män teoretiskt har tillgång till. Det sägs att Profeten inte godtog enbart kvinnors vittnesmål i frågor om äktenskap, skilsmässa och hudud. Hudud är de straff som Muhammed stadgat i Koranen och i haditherna för
- Och tag två av era män till vittnen; finns inte två män till hands, tag då en man och två kvinnor bland dem ni godkänner som vittnen.
Sura 2:282
Eftersom rörelsefriheten för kvinnan är strängt reglerad i muslimska länder. Hur stor är då chansen att dom ens kan bli vittnen till andras otrohet. Och skulle det ändå förhålla sig så att de voro vittnen, så kan du ju inte sitta och påstå att det skulle vara lika villkor för bägge könen. Det är ju en ren lögn.
Citat:
Var i Shari'ah har du last att valdtakt overhuvudtaget klassas som ett brott och ska bestraffas?
Nej du har nog i sanning rätt. I islam finns inga våldtäkter, i alla fall inte inom äktenskapet.
Snarare är det en belastning för den stackars våldtagna kvinnan.
Citat:
I Kohat i nordvästra Pakistan fastställde domstolen att en kvinna, Zafran Bibi, hade våldtagits av sin svåger och blivit med barn med denne.
Hennes svärfar anmälde henne för äktenskapsbrott. Enligt pashtunernas hederskodex görs ingen skillnad på om kvinnan haft samlag med eller mot sin vilja. Enligt muslimsk sharialag dömdes hon till att stenas till döds.
Straffet har väckt uppmärksamhet i landet och har ännu inte verkställts.
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,181879,00.html
Citat:
Ni islamister'? Kanske du kan reda ut vad det begreppet innebar forst och framst. Sen kan vi ga vidare med sjalva sakfragan. Utifran MIN synvinkel, om det ar det vad du vill?
Den frågeställningen kanske du istället ska reda ut med din gode vän ibnhazm.
Han har skrivit följande:
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Och eftersom jag är arabisktalande så kan jag inte se någon skillnad på orden muslim och islamist.
Nu till sakfrågan:
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
Eftersom det enligt ni islamister inte finns något land i hela världen som fullt ut praktiserar, det för er eftersträvansvärda sharia. Varför då använda denna tydliga utopi som ett sorts försvar för allehanda övergrepp som sker i muslimskdominerade länder?
- nä dom e inte riktiga muslimer, för dom använder inte sharialagarna fullt ut.
Kommunism fungerar inte heller mer än på papperet. Uppenbarligen är det lika illa ställt med islam
Nå?