FyFan
Citat:
Oh, du VAR vaken, wow.
Visst ar jag vaken, men inte dygnet runt. Ligger utanfor min kapacitet.
Citat:
Det som ni islamister uppfattar som onödigt spam (det som vi andra kallar frågor).
Som jag sagt, vi diskuterar och da behover du inte lagga ord i min mun, ar ingen islamiskt vad jag kanner till, utan en muslim.
Har gatt mig forbi, men citerar in det som du skrivit dar, har och nu, ok?
Citat:
Ja jag ville också ha den. Men GIF-bilden spelar upp sig baklänges. Och det verkar ta mig tusan vara ett dolt budskap i den.
Dolda budskap far val sta for dig, vad ska jag kommentera om det?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bevisningen ar lika for man och kvinna. Fyra vittnen, den som begar brottet ska vara muslim och vuxen och vid sina sinnens fulla bruk tex.
Var i Shari'ah har du last att valdtakt overhuvudtaget klassas som ett brott och ska bestraffas?
Jaha, och hur fungerar det i praktiken då?
JUST det kare FyFan, lar dig skilja pa vad som ar Islam och vad enskilda muslimer gor. Da kanske det klarnar det hela. A andra sidan sa gar det inte langre att lagga skulden pa Islam, och hur kul blir det da? For dig?
Ja sen var det lite lagregler du tar upp. Precis som aven olika lander har olika syn pa vad som ar gallande sa har aven Islam det. Tycker du att det ar konstigt? Det svenska lagsystemets regler ar langt fran lika alla andras. Bara att konstatera fakta.
[quote]Eftersom rörelsefriheten för kvinnan är strängt reglerad i muslimska länder. ..QUOTE]
Jaha sager du det. Dock tror jag det galler ett fatal lander i sa fall, inte flertalet islamiska lander.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Var i Shari'ah har du last att valdtakt overhuvudtaget klassas som ett brott och ska bestraffas?
Nej du har nog i sanning rätt. I islam finns inga våldtäkter, i alla fall inte inom äktenskapet.
Snarare är det en belastning för den stackars våldtagna kvinnan.
Det var inte det du tog upp tidigare, utan ang att bestraffa kvinnan istallet for mannen eller nagot liknande. Och fragan har du saledes lamnat obesvarad. Ser att jag formulerat mig valdigt tokigt och det gar att missforsta. Det handlade om varfor kvinnan som blir valdtagen och darigenom gravid ska bestraffas for det. Och det var det jag ville fraga dig, var star det i Shari'ah att den valdtagna kvinnan ska bestraffas?
Jag misstanker da att Pakistan inte foljer Shari'ah nagot vidare om de utdomer sadana domar.
Nej jag fragar dig, varfor kallar du mig for islamist?