2006-09-03, 20:25
Medlem
IbnHazms avatar
islameurope

Ett råd från en syster som vill ditt bästa: Ödsla inte din tid på ignorana! När dom yttrar nonsens, säg som det står i koranen "FRID". Du kan inte övertyga dom för dom är inte ute efter svar eller vill förstå så bättre att låta bli.
Citera
2006-09-03, 20:28
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Jag ska berätta för dig varför jag kallade honom bergsturk alltså han är syrian(zigenare). Han påstår att Muslimer har alltid dödat och förtryckt hans folk och sedan så kommer han och säger att vi tolkar koranen fel och att hans bög kusin har sagt till honom att man ska tolka såhär och såhär osv osv. Han påstår sig veta bättre än muslimerna. Vilket är en stor lögn.

Sedan ja visst det är svårt att tolka koranen och man behöver inte ha en imam som översätter allt. I Bosnien och Kosovo så är många imamer jättedåliga vet inte ens om dem kan läsa koranen överhuvudtaget.
Att Islam har varit en fredlig religion jämfört med kristendomen kanske du redan vet?

Tja, om man ser till den faktiska mängden elände och missär så leder ju kristendomen, men samtidigt har den haft längre tid på sig, och omhuldat fler människor. (Ungefär som Kommunismen kontra Nazismen).

I nuläget är det däremot Islam som är i solklar ledning vad gäller religiöst våld, förtryck och allmän missär, och trenden går allt brantare uppåt, så det dröjer nog inte så länge innan islam är den religion som både orsakar mest missär i nuläget OCH har orsakat mest elände totalt sett.

Sedan hoppas jag verkligen att någon rättrådig moderator tilldelar dig en rättmätig varning för dina barnsliga personangrepp; att kalla hederligt folk för Zigenare är ingenting civiliserat folk tar lätt på, ska du veta! :thumbsdow

(Är dessa förolämpningar förresten ett utslag av din personliga brist på hyfs och stil, eller beror de på islams föga inställsamma inställning gentemot oliktänkande?)
Citera
2006-09-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
islameurope

Ett råd från en syster som vill ditt bästa: Ödsla inte din tid på ignorana! När dom yttrar nonsens, säg som det står i koranen "FRID". Du kan inte övertyga dom för dom är inte ute efter svar eller vill förstå så bättre att låta bli.

Tack för rådet men jag tål inte att en äckelsyrian som har olika namn och olika religioner beroende på vart han är skriver massa skit.

Men tack ändå ska försöka ignorera offret.
Citera
2006-09-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Tja, om man ser till den faktiska mängden elände och missär så leder ju kristendomen, men samtidigt har den haft längre tid på sig, och omhuldat fler människor. (Ungefär som Kommunismen kontra Nazismen).

I nuläget är det däremot Islam som är i solklar ledning vad gäller religiöst våld, förtryck och allmän missär, och trenden går allt brantare uppåt, så det dröjer nog inte så länge innan islam är den religion som både orsakar mest missär i nuläget OCH har orsakat mest elände totalt sett.

Sedan hoppas jag verkligen att någon rättrådig moderator tilldelar dig en rättmätig varning för dina barnsliga personangrepp; att kalla hederligt folk för Zigenare är ingenting civiliserat folk tar lätt på, ska du veta! :thumbsdow

(Är dessa förolämpningar förresten ett utslag av din personliga brist på hyfs och stil, eller beror de på islams föga inställsamma inställning gentemot oliktänkande?)

Ja det passar jo dig att kritisera mig för det jag skrev till honom eftersom jag är muslim eller hur?

Men det han skriver är jo helt okej för han är jo kristen.

En moderater kan skriva vad han vill till mig men då vill jag att han stänger av zigenaren peter_uu först. Förlåt han heter ahmed i arabländerna när han åker dit.
Citera
2006-09-03, 20:40
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Plotsligt? Inte alls, vi har motts tidigare, minns du inte det? Du har val inte korttidsminne? I sa fall, vi har motts i debatt tidigare.
Lat debatten flyta utan onodigt spam daremellan.

Oh, du VAR vaken, wow.

Det som ni islamister uppfattar som onödigt spam (det som vi andra kallar frågor).
Borde ni kanske försöka att besvara istället. Kan ni inte så säg det ärligt, istället för att vara spydiga.

Du tystnade efter detta inlägg:http://www.flashback.org/showpost.php?p=4950996&postcount=553

Vad är det i det som kan kallas spam?
Citera
2006-09-03, 20:44
Medlem
FyFans avatar
Citat:
islameurope

Tja du, konsekvent och ärlig är du knappast. slemeurope får kalla peter både det en och andra. Då kallas det övertyga. När jag tex vill ställa frågor. Ja då "tjafsar och spammar" man till den grad att man skall ignoreras
Citera
2006-09-03, 20:48
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
...Nu var jag ute efter ett svar på min fråga, inte hur DU uppafattar det eller vad DU tycker om det vore det utifrån din ståndpunkt eller västs. Varför jag ställer frågor först är för att jag och du ska komma till en punkt där vi kan mötas så att DU skulle hänga med hur JAG som konvertit kommit fram till dom svaren på mina frågor som jag en gång i tiden var på samma sits som din.

För att komma fram till att ett äktenskapsbrott har skett så krävs det vittne, fyra vittne som måste förklara i detaljer att dom sett två personer (oavsett om dom är av samma kön eller inte) begår brottet. Och i detaljer här menar jag att dom ser att (penisen går in i vaginan/analen). Enligt shariah bestaffas man med piskrapp om 1, 2, 3 personer kommer till domaren och bevittnar ett äktenskapsbrott. Det ska vara FYRA vittne annars fälls inte domen. Överallt i världen är det inte tillåtet att ha sex på offentliga platser. Och det gäller även att begå otrohet så gör man det inte inför sitt pratner eller inför folk. Otrohet är tabu enligt svenska värderingar dessutom.

Nu undrar jag eftersom det är mitt svar du vill ha: Om man nu vet att det är olagligt med otrohet, skulle du tro att man gör det offentligt? Om ja, till vilket syfte?...
Mer tydlig har jag svårt för att bli. Oavsett avsikten/tillfredsställelsen med den sexuella utlevelsen, ligger den springande punkten i hur staten kan bedöma straffnivån på ett så horribelt och grymt sätt? Frågeställningen gäller, oavsett hur den sexuella utlevelsen uppkommit. Man kan väl förutsätta att ett par som avsiktligt (t.ex. på en offentlig badstrand) idkar könsumgänge inför publik, som du antyder, egentligen förutsätter något extrema exhibitionistiska tendenser. Man hamnar alltså snubblande nära sjukligt kraftig drift - knappast anledning att betraffa med döden. Staten blir enligt min mening då mer pervers än "brottslingen", speciellt om straffet innebär att man gräver ner "brottslingen" till midjan och låter människor offentligt bevittna hur "lagom tunga/skarpa" stenar kastas mot offret tills det slutligen dör. Svårt att se annat än att såväl domare, som befolkning är eller blir allt råare av sådana excesser!
Citera
2006-09-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
Tja du, konsekvent och ärlig är du knappast. slemeurope får kalla peter både det en och andra. Då kallas det övertyga. När jag tex vill ställa frågor. Ja då "tjafsar och spammar" man till den grad att man skall ignoreras

Ja men varför kriteseras bara jag när jag besvarar personangrepp. Varför kritiserar ni inte den som börjar för.

Blir äcklad av er fullt med hat mot muslimer men favoriserar en kristen trots dåliga gärningar

Där har du en anled´ning till varför vi aldrig kan ha en bra debatt med er tjockskallar som är fulla med fördomar mot oss.
Citera
2006-09-03, 21:16
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Ja men varför kriteseras bara jag när jag besvarar personangrepp. Varför kritiserar ni inte den som börjar för.

Blir äcklad av er fullt med hat mot muslimer men favoriserar en kristen trots dåliga gärningar

Där har du en anled´ning till varför vi aldrig kan ha en bra debatt med er tjockskallar som är fulla med fördomar mot oss.

Jag förstår din uppfattning till fullo.
Men för mig var det så att både ibnhazm och nutid skulle ha mig på ignore för rena petitesser, medans dina liknelser och andra förolämpningar går dem för bi och kallas att övertyga.
Och en sak till. Jag är inte kristen.
Citera
2006-09-03, 21:21
Medlem
FyFan

Citat:
Oh, du VAR vaken, wow.
Visst ar jag vaken, men inte dygnet runt. Ligger utanfor min kapacitet.

Citat:
Det som ni islamister uppfattar som onödigt spam (det som vi andra kallar frågor).
Som jag sagt, vi diskuterar och da behover du inte lagga ord i min mun, ar ingen islamiskt vad jag kanner till, utan en muslim.

Citat:
Du tystnade efter detta inlägg:http://www.flashback.org/showpost.php?p=4950996&postcount=553
Har gatt mig forbi, men citerar in det som du skrivit dar, har och nu, ok?

Citat:
Ja jag ville också ha den. Men GIF-bilden spelar upp sig baklänges. Och det verkar ta mig tusan vara ett dolt budskap i den.
Dolda budskap far val sta for dig, vad ska jag kommentera om det?

Citat:
Citat:
Bevisningen ar lika for man och kvinna. Fyra vittnen, den som begar brottet ska vara muslim och vuxen och vid sina sinnens fulla bruk tex.
Var i Shari'ah har du last att valdtakt overhuvudtaget klassas som ett brott och ska bestraffas?

Jaha, och hur fungerar det i praktiken då?
JUST det kare FyFan, lar dig skilja pa vad som ar Islam och vad enskilda muslimer gor. Da kanske det klarnar det hela. A andra sidan sa gar det inte langre att lagga skulden pa Islam, och hur kul blir det da? For dig?

Ja sen var det lite lagregler du tar upp. Precis som aven olika lander har olika syn pa vad som ar gallande sa har aven Islam det. Tycker du att det ar konstigt? Det svenska lagsystemets regler ar langt fran lika alla andras. Bara att konstatera fakta.

[quote]Eftersom rörelsefriheten för kvinnan är strängt reglerad i muslimska länder. ..QUOTE]
Jaha sager du det. Dock tror jag det galler ett fatal lander i sa fall, inte flertalet islamiska lander.

Citat:
Citat:
Var i Shari'ah har du last att valdtakt overhuvudtaget klassas som ett brott och ska bestraffas?

Nej du har nog i sanning rätt. I islam finns inga våldtäkter, i alla fall inte inom äktenskapet.
Snarare är det en belastning för den stackars våldtagna kvinnan.
Det var inte det du tog upp tidigare, utan ang att bestraffa kvinnan istallet for mannen eller nagot liknande. Och fragan har du saledes lamnat obesvarad. Ser att jag formulerat mig valdigt tokigt och det gar att missforsta. Det handlade om varfor kvinnan som blir valdtagen och darigenom gravid ska bestraffas for det. Och det var det jag ville fraga dig, var star det i Shari'ah att den valdtagna kvinnan ska bestraffas?

Jag misstanker da att Pakistan inte foljer Shari'ah nagot vidare om de utdomer sadana domar.

Nej jag fragar dig, varfor kallar du mig for islamist?
Citera
2006-09-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
Jag förstår din uppfattning till fullo.
Men för mig var det så att både ibnhazm och nutid skulle ha mig på ignore för rena petitesser, medans dina liknelser och andra förolämpningar går dem för bi och kallas att övertyga.
Och en sak till. Jag är inte kristen.

Jag har aldrig haft dig pa nagon ignorelista vad jag vet, eftersom jag inte har nagon...men du kanske vet battre an mig...
Citera
2006-09-03, 21:27
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Har de? Eller är det kanske bara så att media rapporterar om sånt vi ska bli skrämda av?

Well jag pratar om majoritet av de muslimer jag träffat + de muslimer som uttrycker sig här på forumet. En somalisk tjej jag arbetade med under ett halvår tyckte det var rätt att mörda bögar, och ingen annan muslim förutom en liberal muslim som inte ens kan arabiska var positiv eller neutral i frågan om homosexualitet.

Det finns ju inga homosexuella muslimer sa någon förut på detta forum, (visserligen borde 10% av jordens befolkning vara gay, men de får väl dölja det i de länder där det inte passar sig, dvs de flesta ).

SÅ varför har de börjat avsky homosexuella nu, och börjat fokusera på de delar ur koranen som fördömmer homosexuella (det måste väl vara det som är grunden) ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in