2006-08-20, 21:37
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
Det var ingen liten kollektion den mannen skrev och alt det som står skrivit där är sant och det finns absolut inget där som säger att det betyder otur att drömma om en svart kvinna eller något ovetenskapligt som att hugga månen i två delar samt det finns inga inga hadditer som motsäger varandra ...

Tycker bara att det borde sägas! håller du inte med?
Jaha.

Trodde du var muslim och frågade det på ett kriticerande sätt typ som "Och var står det"
Citera
2006-08-20, 21:58
Medlem
Pamlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Jaha.

Trodde du var muslim och frågade det på ett kriticerande sätt typ som "Och var står det"

Ingen fara men du som jag känner frustrationen att folk kan tro på något så genomdumt och så fullständigt bevisat att det bara är gallimatias, jag menar kollar vad den akademisk världen säger om islam ....

Man hade pilgrimer till mecka innan islam man kastade även stenar på djävulen som nu, skillnaden var att man tillbad ca 320 gudar en av dem var Allah månguden, både Mohammeds far och farbror hade Allah i sina namn och de accepterade aldrig islam, vaddå har vår mångud byt identitet.

Det ända Mohammed gjorde var att han tog saker som redan existera och gjorde det till en religion.
Citera
2006-08-20, 22:37
Medlem
islameurope

Jag vet att du har haft det jobbit med denna tråd som du skapade. Men även jag skulle vilja veta hur du svarar på denna fråga, så jag upprepar frågan igen.

Jag skulle vilja fråga även följande: vem bestämmer, vilken tolkning av Koranen som är den rätta tolkningen?

Hur svarar du? Eller är det kanske omöjligt att veta svaret på frågan?
Citera
2006-08-20, 22:45
Medlem
Pamlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayan
islameurope

Jag vet att du har haft det jobbit med denna tråd som du skapade. Men även jag skulle vilja veta hur du svarar på denna fråga, så jag upprepar frågan igen.

Jag skulle vilja fråga även följande: vem bestämmer, vilken tolkning av Koranen som är den rätta tolkningen?

Hur svarar du? Eller är det kanske omöjligt att veta svaret på frågan?

JAg förelså att du vidareutveckla den frågan, rätt tolkning av vad? sharia lagar?, vad menar ni?
Citera
2006-08-20, 23:06
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmurre
Har inte läst igenom hela tråden så jag vet inte om någon svarat dig. Finns ingen annan religion som accepterat andra religioner så mycket som Islam. Var och varannan arab är kristen, inget konstigt i det. Dessvärre så förstör islamistiska fundamentalister denna bild genom att bomba varandra och kristna. Summa sumarum du får vara hur kristen som helst i Saudiarabien.

Just det ja, Al Qaeda är emot alla regimer i mellanöstern på grund utav att de har en positiv syn på väst. Värt att tänka på.

Ja du kan ju ta ditt pick och bibel och ge dig av till saudiarabien. På frågan vad du ska göra i landet kan du svara:"förkunna guds ord och den kristna läran".
Lycka till
Citera
2006-08-20, 23:12
Awaiting Email Confirmation
draes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSound
Ok.

Varför känner man sig en Frisk/stolt känsla efter en bön + att man är glad för det man har?
Ingen blir Lycklig utan ALLAH's tillåtelse dvs en Rik person som lever Lyx och är t.ex Ateist o skiteri allt är inte innerst inne Nöjd.
Hahahaha det här var nog det roligaste jag läst idag. Så bara för att Du mår bra efter att du bett fredagsbönen är det bevis för Allah's allsmäktighet? Snälla.

Och vadfan vet du om ateister är lyckliga eller inte? Din attityd är verkligen typisk för de flesta muslimer jag träffat, aggressiv och intolerant.

islameurope
Tack för att du tar dig tid att svara på frågor om Islam, men det vore trevligt om du kunde besvara Sun Ruler's fråga också.

mvh
Citera
2006-08-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
JAg förelså att du vidareutveckla den frågan, rätt tolkning av vad? sharia lagar?, vad menar ni?

Jag menar hur man tolkar det vad man läser. I detta fall hur man tolkar Koranen. Du vet, olika människor kan tolka det vad man läser helt olika.

t.ex 10 människor läser en Koran ayat. Alla 10 kan sedan komma med en egen tolkning av det dom har läst.

Sharia är ju alla bestämmelser i Koranen som säger till muslimer hur en muslim skall vara och inte vara.
Citera
2006-08-20, 23:20
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
]Jag har ännu inte fått ett svar på min fråga beträffande ditt påstående att "islam är en frivillig relation mellan en individ och hans Skapare";

Hur kan du säga att det är en frivillig relation när straffet för att vända Allah ryggen är döden? Är det ett förhållande med jämvikt?
Ditt eget val är väl det bästa exemplet? Du valde ju att vända ryggen åt Gud, och det var ett frivilligt val. Om du istället hade valt att vänta dig till Gud så hade det också varit ett frivilligt val. Dvs. allt man gör, från ett materiellt perspektiv, är alltid grundat i ett frivilligt val - och detta oavsett hur många gruvliga straff som än uppräknas. Det är t ex lckså ett frivilligt val att citera en text som bara syftar till att svartmåla något/något trots att man vet att källan är uttalat fientlig till ämnet. Sen kan man ju alltid ifrågasätta hur kristet det är att medvetet använda sig av sådana knölpåkar.
Citera
2006-08-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
huh??? Peter kommer från namnet Petrus (Boutrus) och betyder "Klippan", det var det Jesus kallade Petrus för i NT.

Har du knarkat eller? Var fan har du fått det där namnet ifrån?

Inget, men det var inte jag som drog upp det. Jag svarar bara på falska antagenden eller på frågor.

Nej, inte alls, för då hade vi sett ut som dem, men vi ser faktiskt anständigare ut.

För det andra: Läs om Turkiets historia och om ottomanska riket och när det uppkom, se länk, dvs i slutet av 1200-talet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_Empire

Och om du söker på världens äldsta stad så får du fram att Damaskus, syriens huvudstad, uppkom under arameiska riket och utgjorde centrum för den tidens största imperium, arameiska riket, se länk

http://en.wikipedia.org/wiki/Damaskus

Damaskus är mer än 4500 år gammal, vilket betyder att arameer med största sannolikhet är mycket äldre än alla folkslag som någonsin har funnits i mellanöstern. Men Arameiska riket föll för det assyriska riket, som därefter föll för det persiska riket och araberna. Den mark som idag bebos av turkar, araber och iranier är den mark som en gång blomstrade och tillhörde arameerna.

Bara så du vet vem du talar med.

Jag tycker att du ska spola huvet i toaletten eller ta en spade och gräva ner dig, för skitfolk som dig borde inte vistas ute i friheten, de borde låsas in för gott.

Ni ser anständigare ut än oss turkar? Haha det roligaste jag hört på länge. Nu ska vi inte gå in på person(ras)angrepp eftersom jag kan käka dig med ett enda ord: Näbbar!

Hur känns det att gå runt med meter långa pinocchio-liknande näsor, är det inte ansträngande för kroppsballansen? (Var bara tvungen)
Citera
2006-08-20, 23:43
Medlem
Folk värkar tro att Sharialagarna står i Koranen?
Det finns folk som Skriver egna Koraner och delar ut till folk.

Det finns Terrorister, många av dom är Muslimer som oftast har blivit av med sin Familj/medlem i Krig och har ingen Lust att leva och är redo att spränga dess folk.
Citera
2006-08-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSound
Folk värkar tro att Sharialagarna står i Koranen?
Det finns folk som Skriver egna Koraner och delar ut till folk.

Det finns Terrorister, många av dom är Muslimer som oftast har blivit av med sin Familj/medlem i Krig och har ingen Lust att leva och är redo att spränga dess folk.

Det folk här inte förstår är att Terrorister är något helt eget och har ingen som helst koppling till Islam. Om man läst Koranen så förstår man vad jag menar.
Citera
2006-08-20, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vettochetikett
Ni ser anständigare ut än oss turkar? Haha det roligaste jag hört på länge. Nu ska vi inte gå in på person(ras)angrepp eftersom jag kan käka dig med ett enda ord: Näbbar!

Hur känns det att gå runt med meter långa pinocchio-liknande näsor, är det inte ansträngande för kroppsballansen? (Var bara tvungen)
Så turkar har inte stora näsor? Finns ju något som kallas turknäsa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in