Odes
Citat:
Nej... jag blandar inte med någon annan tro när jag läser islamistforum som beundrar självmordsbombare
Laser du andra typer av forum ocksa? Eller tycker du endast dessa forum ar representativa for muslimer generellt?
Citat:
Islamisterna nämner jämt och ständigt må allah bestraffa, och det är så självklart att sker det naturkatastrofer är det kuffar som blir bestraffade av allah. Ex kathrina pga USA invasion av Irak.
Vi verkar rora oss i nagot olika kretsar, jag ar inte lika hemma pa vad de sager tyvarr. Jag skulle foredra att be till Allah SWT om att fa manniskor som gor skada i varlden, vilka de an ar, att de istallet 'ser om sitt hus' och kommer tillbaka till en ratt vag, och att dom vill gora gott for andra istallet. Att manniskor hittar till odmjukhet och tolerans franfor arrogans och hat, som det ser ut idag.
Citat:
Och om det inte sker naturkatastrofer måste det ske fysiskt av människan, då ger allah muslimer styrka och mod.
Ar inte med i resonemanget...
Citat:
Men jag ser aldrig muslimer/islamister gnälla över att dom känner sig bestraffade när dom möter motgångar? Då heter det i stället en prövning.... eller gör helt enkelt en dua?
Nej jag, (klassar mig som muslim), brukar inte gnalla nar jag hamnar i svackor utan jag ber om styrka att ta mig igenom det, och kommer starkare ut pa andra sidan. Varfor skulle jag gnalla? Livet ar upp och livet ar ner. Skulle det jamt vara solsken tvivlar jag pa att man skulle uppskatta det. Vi manniskor fungerar ungefar likadant. Ar glada ibland, ledsna ibland och nar vi varit ledsna uppskattar vi SA att fa vara glada igen. Eller om det galler sjukdom eller annat. Ar det inte harligt nar man blir frisk igen? Och da tackar jag Allah SWT for den lardom jag fatt av det och for den gladje och tacksamhet jag kanner.
Citat:
Men det är jävligt enkelt att säga det är allah som bestraffar när det ger framgång? Motgång... finns det? Visst ja... då ska man ju hämnas för allah.
Inte med i resonemanget tyvarr, kanner inte igen mig.
Far jag foresla Odes att du aven laser andra forum? Detta inlagg du skrivit later lite ensidigt och som inte sarskilt representativt for den vanlige muslimen. Jag antar att du ar villig att ta in olika aspekter i det hela, for att bilda dig en helhet?