Citat:
Ursprungligen postat av nutid
...Det ar inte muslimers straffsats vi talar om,
Jo det är just det vi diskuterar! En i grunden synnerligen primitiv, grym strafflagstiftning utgående från en människoföraktade primitiv religion. På annat sätt kan en normalt funtad västerlänning knappast se Islam och dess utövare i statens topp (mullor, lagstiftare etc.). Skälet? Eftersom otrohet och homosexualitet (fullständigt individrelaterade privata fenomen som den moderna staten inte har något att göra med) i muslimska länder betraktas som "brott" av så allvarlig karaktär att de kräver dödsstraff och dessutom grymmast möjliga metod för avlivning av "brottslingarna".
Citat:
utan om straff som GIVITS oss. Grymt, javisst haller med. Dock har vi fria att vilja att valja om det ar vart priset att utsatta sig for att 'bli tagen pa bar garning' och darmed riskera att straffas. Det ar val olika fran person till person.
Homosexuella har inte valt sin sexuella läggning. Egentligen förstår jag inte ens mig själv, varför jag inte längre låter mig förvånas av dessa och liknande uttalanden från muslimskt håll. Det samma gäller muslimers hopblandning av religiös vidskeplighet/okunnighet med den verklighet som länge varit känd och belagd kring variationen i den mänskliga naturen. I sexuellt avseende,
oberoende av manlig eller kvinnlig kropp, varierar psyket utefter hela skalan - ifrån det mest maskulina till det mest feminina. Det innebär att naturen, utan att anlagsbäraren kan lastas för det, skapar en mängd olika grader av homosexualitet från den renaste formen till bisexualitet eller bara tendens till sådan. En religion och dess utövare som av trosskäl, i den avancerade vetenskapens tidevarv, sätter sig över verkligheten, kan knappast räkna med att tas på allvar eller att prägeln av primitivitet skall försvinna.
Citat:
Ja det kan sakert en del tycka. Och andra tycker annat. Darom tvista de larda kanske man kan saga?
Ovan kommenterat!
Citat:
Det ar DU som tycker att det ar primitivt. (Du hade har skrivit att Islam ar primitivt). Jag anser det inte. Utan jag ser rattvisan i rattssystemet.
Ditt resonemang tyder på att du, trots straffmetoderna som du själv klassar som grymma, anser stening till döds vara OK.
Citat:
Manniskor a andra sidan stiftar lagar valdigt olika, utgaende fran samma brott. Och da blir straffen ocksa valdigt varierande. Utefter tycke och smak.
Om jag uttrycker min åsikt lite försiktigt, anser jag lagstiftningen i väst vara något mer "smakfull", eftersom man inte saklöst och grymt tar livet av folk för att de råkar ha fötts homosexuella.