2006-09-02, 22:26
  #553
Bannlyst
Så det är helt ok att begå shirk för sin egen vinning så länge man gör det för allah?
Citera
2006-09-02, 22:32
  #554
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
...Det ar inte muslimers straffsats vi talar om,
Jo det är just det vi diskuterar! En i grunden synnerligen primitiv, grym strafflagstiftning utgående från en människoföraktade primitiv religion. På annat sätt kan en normalt funtad västerlänning knappast se Islam och dess utövare i statens topp (mullor, lagstiftare etc.). Skälet? Eftersom otrohet och homosexualitet (fullständigt individrelaterade privata fenomen som den moderna staten inte har något att göra med) i muslimska länder betraktas som "brott" av så allvarlig karaktär att de kräver dödsstraff och dessutom grymmast möjliga metod för avlivning av "brottslingarna".
Citat:
utan om straff som GIVITS oss. Grymt, javisst haller med. Dock har vi fria att vilja att valja om det ar vart priset att utsatta sig for att 'bli tagen pa bar garning' och darmed riskera att straffas. Det ar val olika fran person till person.
Homosexuella har inte valt sin sexuella läggning. Egentligen förstår jag inte ens mig själv, varför jag inte längre låter mig förvånas av dessa och liknande uttalanden från muslimskt håll. Det samma gäller muslimers hopblandning av religiös vidskeplighet/okunnighet med den verklighet som länge varit känd och belagd kring variationen i den mänskliga naturen. I sexuellt avseende, oberoende av manlig eller kvinnlig kropp, varierar psyket utefter hela skalan - ifrån det mest maskulina till det mest feminina. Det innebär att naturen, utan att anlagsbäraren kan lastas för det, skapar en mängd olika grader av homosexualitet från den renaste formen till bisexualitet eller bara tendens till sådan. En religion och dess utövare som av trosskäl, i den avancerade vetenskapens tidevarv, sätter sig över verkligheten, kan knappast räkna med att tas på allvar eller att prägeln av primitivitet skall försvinna.
Citat:
Ja det kan sakert en del tycka. Och andra tycker annat. Darom tvista de larda kanske man kan saga?
Ovan kommenterat!
Citat:
Det ar DU som tycker att det ar primitivt. (Du hade har skrivit att Islam ar primitivt). Jag anser det inte. Utan jag ser rattvisan i rattssystemet.
Ditt resonemang tyder på att du, trots straffmetoderna som du själv klassar som grymma, anser stening till döds vara OK.
Citat:
Manniskor a andra sidan stiftar lagar valdigt olika, utgaende fran samma brott. Och da blir straffen ocksa valdigt varierande. Utefter tycke och smak.
Om jag uttrycker min åsikt lite försiktigt, anser jag lagstiftningen i väst vara något mer "smakfull", eftersom man inte saklöst och grymt tar livet av folk för att de råkar ha fötts homosexuella.
Citera
2006-09-02, 22:34
  #555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Ja vad ska jag förklara?

Det är inte jag som satt relger för kuffar och när det ska gälla eller inte

Du undrade over shirk och hjalp/gavor om jag forstod dig ratt och det har inget med shirk att gora. Ar du med da?

Vad har det hjalp/gavor med shirk och regler for icke muslimer att gora? Nu har du irrat bort i periferin nagonstans, och jag hanger inte alls med.

Vad AR din fraga?
Citera
2006-09-02, 22:36
  #556
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Du undrade over shirk och hjalp/gavor om jag forstod dig ratt och det har inget med shirk att gora. Ar du med da?

Vad har det hjalp/gavor med shirk och regler for icke muslimer att gora? Nu har du irrat bort i periferin nagonstans, och jag hanger inte alls med.

Vad AR din fraga?

Läs frågan igen?

Om islamister i Sverige sitter och gnäller att shiia är otrogna... då är det ju en jävla dubbelmoral när islamister i Sverige gör precis samma jävla sak?
Citera
2006-09-02, 22:39
  #557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeroc81
Okey, så ett barn som föds av ett muslimskt par blir inte automatiskt muslim utan barnet får vid en senare ålder bekänna islam så som konvertiter gör?

Man bekanner sig till Islam som muslim varje gang man uttalar Islams trosbekannelse, vilket man gor flera ganger per dag. Och avviker man inte fran detta, att be, att utfora de plikter man har som muslim, sa behover man inte gora en 'separat' trosbekannelse. Man har da hallit kvar sin muslimska identitet sedan fodseln.
Dock som du sager, revertiter som jag dock foredrar att kalla mig/oss, atervander till det som vi fotts till, efter att ha vandrat runt i andra trakter kortare eller langre tid. Vi maste uttala trosbekannelsen, Shahadah nar vi ater trader in i Islam.
Citera
2006-09-02, 22:47
  #558
Medlem
Darwin

Citat:
Det var väll ett himla jävla slingrande hela tiden...
Inte fran min sida i alla fall, da ar det nog snarare du som ar pa villovagar.

1. Nej Islam inskranker varken frihet eller allmannas basta. Det har du fatt om bakfoten. For det skulle innebara att vi inte har mojligheter att gora val, vilket vi har.

2. Precis som du sjalv efterlyser, FRIHET, jag har frihet att valja att jag anser Allah SWT vara den sanna guden. En rattighet som du nu verkar ifragasatta?...

Citat:
Muslamiterna vill å sin sida ha ihjäl folk till höger och vänster för att de anses skada "den allmänna moralen"...
Muslimer kare Darwin, muslimer, inte muslamiter. Det handlar inte alls om detta som du pastar. Det anser jag vara vilda spekulationer. Det finns alltid sana som overdriver i alla lager, men ska de fa vara foresprakare for oss ovriga? I don't think so.
Citera
2006-09-02, 22:48
  #559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin

Tycker du inte om den svenska nationalsangen? Jag tycker den ar jattefin. Sjunger den nastan varje kvall...
Citera
2006-09-02, 22:49
  #560
Bannlyst
Ni säger det inte finns tvång i Islam

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=569872&rss=1400

Citat:
I sin senaste videorulle uppmanar al-Qaida alla - och särskilt - amerikaner att omvända sig till islam. Annars kommer det att gå dem illa.

Så begår al-qaida shirk genom att låtsas vara någon annan... shirk handlar inte bara om gåvor? Även vara något/någon annan?

Eller är det helt ok dom gör detta, för dom gör det ju för allah trots allt? Eller gör dom det för sin egen vinning?

Jag vill inte hela jävla världen ska se ut som Sudan/Talibaneran
Citera
2006-09-02, 22:58
  #561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vettochetikett
Jasså är det så det ligger till minsann? Så du är med andra ord en konverterad
muslim. Härligt o höra!

Vad fick dig att välja just Islam framför Kristendomen? Och kom nu inte med något snabbt respond som "Jag fann svaren i Koranen" hehe

Hare

Ja det stammer.
Ja som svensk ar man 'kristen' mer eller mindre antar jag? Jag tillhorde kategorin 'helg-kristen'. Alltsa som stenhart haller pa alla 'kristna' helger. Forstod inte riktigt da hur det hangde ihop...
Nar andligheten sen vaknade sa kunde jag inte tro att Gud skulle vara manniska ocksa. Fick inte ihop det dar. Gudsbilden i Islam stamde dock med det jag sokte efter. Och dar fick jag alla losa pusselbitar som skramlade runt, att falla pa plats.
Dock har jag uppdaterat mig nagot pa bade Kristendom och Judendom under aren som gatt. Bara for att jag tycker det ar intressant att se skillnader/likheter.
Ha det bra du med!
Citera
2006-09-02, 23:00
  #562
Medlem
xeroc81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Man bekanner sig till Islam som muslim varje gang man uttalar Islams trosbekannelse, vilket man gor flera ganger per dag. Och avviker man inte fran detta, att be, att utfora de plikter man har som muslim, sa behover man inte gora en 'separat' trosbekannelse. Man har da hallit kvar sin muslimska identitet sedan fodseln.
Dock som du sager, revertiter som jag dock foredrar att kalla mig/oss, atervander till det som vi fotts till, efter att ha vandrat runt i andra trakter kortare eller langre tid. Vi maste uttala trosbekannelsen, Shahadah nar vi ater trader in i Islam.

Om jag har förstått dig rätt, så betyder det att ett barn som föds i ett shari'ah styrt land har inget val att lämna sin religion (förutom att dö)?
Citera
2006-09-02, 23:01
  #563
Medlem
xeroc81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Tycker du muslimer ska fråntas rätten mänskliga rättigheter?

Nej, därav min fråga om shari'ah och religionsfrihet, vilket är en del av FN deklaration av mänskliga rättigheterna - artikel 18:

Citat:
Var och en har rätt till tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet. Denna rätt innefattar frihet att byta religion och trosuppfattning och att, ensam eller i gemenskap med andra, offentligen eller enskilt, utöva sin religion eller trosuppfattning genom undervisning, andaktsutövning, gudstjänst och religiösa sedvänjor.

Citera
2006-09-02, 23:10
  #564
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Inte fran min sida i alla fall, da ar det nog snarare du som ar pa villovagar.

1. Nej Islam inskranker varken frihet eller allmannas basta. Det har du fatt om bakfoten. For det skulle innebara att vi inte har mojligheter att gora val, vilket vi har.

2. Precis som du sjalv efterlyser, FRIHET, jag har frihet att valja att jag anser Allah SWT vara den sanna guden. En rattighet som du nu verkar ifragasatta?...

Muslimer kare Darwin, muslimer, inte muslamiter. Det handlar inte alls om detta som du pastar. Det anser jag vara vilda spekulationer. Det finns alltid sana som overdriver i alla lager, men ska de fa vara foresprakare for oss ovriga? I don't think so.

1. Du har en något märklig definition på frihet och det allmännas bästa... religiöst tvång, intollerans mot oliktänkande och homosexuella, kvinnoförtryck, barnmisshandel, inskränkning av yttrandefrihet mm, kan näppeligen definieras som frihet enligt mitt sätt att se på saken.

2. Du får tro på vad fan du vill, så länge du inte inkräktar på någon annans frihet. Problemet med islam är dock att den hela tiden gör detta, och hela tiden strävar efter att göra sig till totalitär lag.

Så länge ni kallar oss för kuffar så tänker jag kalla er för muslamiter, eller mohammedaner, eller skäggturkar, eller smutsiga saracener. Det är väl en skriande orättvisa att ni ska få ha ett eget ord för oss, medan vi ska vara tvugna att kalla er det ni vill? Kastar man bajs kan man inte förvänta sig att få blommor tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in