2006-08-30, 15:15
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSound
Peter vart får du dom där konstiga skrifterna ifrån?
koranen och Sahih ahadith
Citera
2006-08-30, 15:24
Medlem
Peter_UUs avatar
En fråga till IbnHazm:

Varför vågar du inte diskutera med mig? Är du rädd?
Citera
2006-08-30, 15:27
Medlem
Peter_UUs avatar
IbnHazm, du vet att islam är ondskans religion, och du vet vad som står i koranen, så länge jag är här kan du inte lura andra läsare.

Islam kommer alltid förbli en djävulsk och omänsklig religion, och islam undergång kommer allt närmare ju fler som vågar ta sig ansvaret att ta reda på islams lära och muhammeds budskap. Rent djävulsk vilja.
Citera
2006-08-30, 15:29
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Jodå, det finns många som ljuger för att få stanna, men i hennes och andra som är mest iranier gör dom det på bekostand av att smutskasta islam.

Har du en källa till detta påstående?

Citat:
Hon är som jag nämnde tidigare inte är muslim, detta är vad somalierna säger, de vet bättre än mig och dig.

Jag trodde i min enfald att var och en själv avgör vad man har för tro i sitt hjärta?
Men tydligen så är det somaliska islamister som avgör detta? ok.

Angående hirsis ”lögn” så är det tydligen så här:
Citat:
I förra veckan visade holländska public service en tv dokumentär där Ayaan Hirsi Alis bakgrund vevades upp. Hon hade angett fel uppgifter om resväg och namn när hon flydde från Somalia. Detta är visserligen känt sedan tidigare, berättat av Hirsi Ali själv, och de nya uppgifterna ändrar inte hennes trovärdighet som flykting. Men eftersom hennes parti, högerliberala DDV, driver en hård linje mot alla asylanter som bluffar blev hon ett oemotståndligt byte. Medierna älskar när änglar faller ner bland de dödliga, politiska konkurrenter tog chansen och den holländska vänstern jublade över att dess kanske farligaste kritiker försvagades.

När migrationsministern lovade att kalla tillbaka hennes medborgarskap gav hon upp och deklarerade flykt till USA, där hon välkomnades ända upp på regeringsnivå.
http://expressen.se/index.jsp?a=590913

Citat:
Vad gäller din länk så är den skrattretande. 95-98% av kvinnorna i Irak bar slöja innan USAs ockupation. De flesta är hemmafruar, bara en liten del som jobbar. Jag tycker du borde skaffa dig en parabol och titta på irakiska kanaler som Alsharqiyah och Aliraqiyah, du kommer att inte tro dina ögon.

Jag tvivlar starkt på att kvinnorna i dagens irak faller in i ditt skratt. Och läser man mellan raderna så är det omöjligt att undgå din illa dolda förtjusning över kvinnornas situation. Vilket återigen gör mej starkt tvivlande på ditt påstådda kön.

Men så här säger andra (icke vetande förstås?):
Citat:
– Allt har blivit värre. Vi kan inte längre gå ensamma på gatorna utan att riskera att mördas eller kidnappas, säger Salwa, 30 år, och rättar till den traditionella klädsel hon numera tvingas bära för att inte bli attackerad på gatan.
Att bära västerländska kläder, en självklar rättighet före invasionen, har blivit livsfarligt i Irak. Kvinnor som inte bär schal eller kör bil attackeras och hotas till livet. Alla, särskilt kvinnorna, måste vara väldigt försiktiga.
– Vi kämpar förtvivlat för våra rättigheter men religionen, den patriarkala strukturen och nuvarande säkerhetsläget gör att jag inte har mycket hopp om framtiden, säger Salwa
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,868426,00.html

Kvinnor i Irak har inte behövt bära slöja, man har haft rätt till utbildning och har haft en förhållandevis stark ställning på arbetsmarknaden (jag arbetade själv som civilekonom bland annat på Elverket i Bagdad).
Nu har det gått så långt att kvinnliga bilister stoppas på gatan.
”Sluta att köra bil annars dödar vi dig”, sa man till min kusin

http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_13021006.asp

Sen har du mycket fel angående parabol och inte tro sina ögon. Ty när det gäller islam och muslimer har jag för längesedan sluta att förvånas eller höja på ögonbrynen.
Citera
2006-08-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
IbnHazm, du vet att islam är ondskans religion, och du vet vad som står i koranen, så länge jag är här kan du inte lura andra läsare.

Islam kommer alltid förbli en djävulsk och omänsklig religion, och islam undergång kommer allt närmare ju fler som vågar ta sig ansvaret att ta reda på islams lära och muhammeds budskap. Rent djävulsk vilja.

Jag kan ju säga såhär, varken om det finns en Gud när du dör, oavsett vilken religion som gäller, så kommer du aldrig, då menar jag aldrig någonsin, ha en plats i paradiset efter alla dessa påståenden. Spelar ingen roll om du hade rätt om att det var kristendomen som var den rätta religionen, att du har följt religionen och varit aktiv och trott på Gud. När det kommer till kritan så spelar det ingen som helst roll, du har smutskastat andras religioner, visat respektlöshet, med mera, och det är det värsta man kan göra....

Insallah Peter, vi får verkligen se
Citera
2006-08-30, 21:32
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettochetikett
Jag kan ju säga såhär, varken om det finns en Gud när du dör, oavsett vilken religion som gäller, så kommer du aldrig, då menar jag aldrig någonsin, ha en plats i paradiset efter alla dessa påståenden. Spelar ingen roll om du hade rätt om att det var kristendomen som var den rätta religionen, att du har följt religionen och varit aktiv och trott på Gud. När det kommer till kritan så spelar det ingen som helst roll, du har smutskastat andras religioner, visat respektlöshet, med mera, och det är det värsta man kan göra....

Vem har sagt att jag måste tycka om andra ideologier än den som Jesus har förespråkat? Jag förkastar alla världens religioner förutom kristendomen.

Och jag ställer mig med båda mina smutsiga fötter på islam.

Jag vet vad islam står för. Och jag har endast förmedlat vad som står i islams lära, alltså koranen och ahadith.

Men för det har jag inte sagt att jag hatar andra mnniskor. jag älskar alla människor, oberoende av vilken religion. Vad gäller mördare och terrorister så är det deras sak, men komme de mot mig så har jag både Jesus och lagens tillåtelse att försvara mig i syfte att rädda mitt liv.

Jag smutskastar inte, men om att förmedla citat tolkas som smutskastning av vissa sp tyder det endast på okunskap hos dessa människor.

Du dömer mig utifrån ett inlägg jag har gjort, men mitt syfte är att provocera de "lärda" muslimerna i detta forum till att debattera med mig, i syfte att visa ER vad islam står för. Islam, som ideologi och uttövande, är ett hot mot mänsklighet och frihet. Det vet ni bara inte. Hela er uppfattning kretsar kring "acceptera alla människor och värna om deras frihet till tro" oberoende av om deras tro går ut på att utplåna alla som inte tror på samma religion.
Citera
2006-08-30, 21:34
Medlem
Marulks avatar
Citat:

Så man kommer till helvetet om man har mage att kritisera islam ? Kanske därför folk i muslimska länder kniper käften. På flashback tycker jag dock att det vore trevligt om vi kunde debattera både Islams nackdelar och fördelar. Vill man hylla muhammed kan man söka sig till Sindbad .

Tur att vi kristna har möjligheten att få syndernas förlåtelse på dödbädden förresten, finns väl nåt liknande inom Islam har jag för mig.

Pax Vobiscum, SHALOM
Citera
2006-08-30, 21:52
Bannlyst
Citat:

Så en muslim kommer inte till himlen om han inte respekterar andra religion? Fan vad gött, då skall jag nog ta mig min planerade resa till Palestina nu.
Citera
2006-08-30, 22:00
Medlem
Jorå McDuck, men som Peter, förstör som fan, ger ingen chans till Någon att ens tänka på Islam efter de ni har läst de han har skrivit.
Man nästan MÅSTE respektera andra religioner inom Islam, men inte överdrivet.

Somalier e sjuka, nästan alla. Man får ju inte ens ha Spegel hemma eller Musik.
Så det är bäst att Upptäcka islam själv.

www.islamguiden.com - Lata er inte,läs.
Citera
2006-08-30, 23:44
Medlem
Pamlors avatar
Citat:

I kristendomen säger vi att man inte skall döma, då domen är jehovas allena, dock i Islam är ju alt förutbestämt, men jag undrar har du verkligen rätt enligt Islam att döma människor på det sättet allah vet alt men du vet inte alt ...

Ska allah säga o vettochetikett sa att peter inte kommer till paradiset altså behover jag itne tänka på det då domen redan är förkunnad av vettochetikett.
Citera
2006-08-31, 07:51
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSound
Jorå McDuck, men som Peter, förstör som fan, ger ingen chans till Någon att ens tänka på Islam efter de ni har läst de han har skrivit.
Man nästan MÅSTE respektera andra religioner inom Islam, men inte överdrivet.

Somalier e sjuka, nästan alla. Man får ju inte ens ha Spegel hemma eller Musik.
Så det är bäst att Upptäcka islam själv.

www.islamguiden.com - Lata er inte,läs.
Du säger att jag förstör? Haha jag citerar ju bara vad som står i koranen! Jag skulle vilja säga att jag lär ut.

Ni är så jävla pantade alltså! Om man verkligen tror på en religion så följer man den religionen, det finns ingen anledning att hoppa över och strunta i halva koranen. Eller så vet du att koranen och islam är lögn, sluta var muslim då och lägg dig inte i dessa diskussioner. Tror du att allah tycker om dig om du bara följer 10% av koranen? allah tycker inte om dig även om du följer 99% Du måste följa 100% av koranen, endast då är du accepterad av allah. Va inte så jävla korkad!
Citera
2006-08-31, 12:18
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Du säger att jag förstör? Haha jag citerar ju bara vad som står i koranen! Jag skulle vilja säga att jag lär ut.

Ni är så jävla pantade alltså! Om man verkligen tror på en religion så följer man den religionen, det finns ingen anledning att hoppa över och strunta i halva koranen. Eller så vet du att koranen och islam är lögn, sluta var muslim då och lägg dig inte i dessa diskussioner. Tror du att allah tycker om dig om du bara följer 10% av koranen? allah tycker inte om dig även om du följer 99% Du måste följa 100% av koranen, endast då är du accepterad av allah. Va inte så jävla korkad!
Återigen visar du att det bara är din definition på religion och religiositet som ska följas, och återigen blir jag nödgad att förklara för dig att den som har sådana åsikter är oförmögen att förstå andra än den själv. Ett väldigt tydligt tecken på narscissism. Religiositet kan ta väldigt många olika uttryck och det är bara vissa som anser att de till punkt och pricka måste följa vad som står i en helig skrift. Men de som är av sådan uppfattning klassificeras av den berömde religionspsykologen Gordon Allport som extrinsikala. Andra forskare menar att sådan bokstavstrogen religiositet är vad de menar vara en omogen religiositet. Båda dessas motsvarigheter kallas intriniskal och mogen religiositet och utmärks av ett personligt förhållande till religionen som är öppet, odogmatiskt och kärleksfullt. Intressant nog har man funnit korrespondenser mellan extrinsikal religiositet och rasism (mot svarta och mexikaner eftersom undersökningen utfördes i 60-talets USA, men självklart är denna rasism av universell karaktär och inkluderar rasism mot alla andra än den extriniskale själv.

"In his book The Individual and His Religion (1950), Gordon Allport (1897-1967) illustrates how people may use religion in different ways. He makes adistinction between Mature religion and Immature religion. Mature religious sentiment is how Allport characterised the person whose approach to religion is dynamic,open-minded, and able to maintain links between inconsistencies. In contrast, immature religion is self-serving and generally represents the negative stereotypes that people have about religion. More recently, this distinction has been encapsulated in the terms "intrinsic religion", referring to a genuine, heartfelt devout faith, and "extrinsic religion", referring to a more utilitarian use of religion as a means to an end, such as church attendance to gain social status. These dimensions of religion were measured on the Religious Orientation Scale of Allport and Ross (1967)."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in