Citat:
Ursprungligen postat av vettochetikett
Jag kan ju säga såhär, varken om det finns en Gud när du dör, oavsett vilken religion som gäller, så kommer du aldrig, då menar jag aldrig någonsin, ha en plats i paradiset efter alla dessa påståenden. Spelar ingen roll om du hade rätt om att det var kristendomen som var den rätta religionen, att du har följt religionen och varit aktiv och trott på Gud. När det kommer till kritan så spelar det ingen som helst roll, du har smutskastat andras religioner, visat respektlöshet, med mera, och det är det värsta man kan göra....
Insallah Peter, vi får verkligen se
Vem har sagt att jag måste tycka om andra ideologier än den som Jesus har förespråkat? Jag förkastar alla världens religioner förutom kristendomen.
Och jag ställer mig med båda mina smutsiga fötter på islam.
Jag vet vad islam står för. Och jag har endast förmedlat vad som står i islams lära, alltså koranen och ahadith.
Men för det har jag inte sagt att jag hatar andra mnniskor. jag älskar alla människor, oberoende av vilken religion. Vad gäller mördare och terrorister så är det deras sak, men komme de mot mig så har jag både Jesus och lagens tillåtelse att försvara mig i syfte att rädda mitt liv.
Jag smutskastar inte, men om att förmedla citat tolkas som smutskastning av vissa sp tyder det endast på okunskap hos dessa människor.
Du dömer mig utifrån ett inlägg jag har gjort, men mitt syfte är att provocera de "lärda" muslimerna i detta forum till att debattera med mig, i syfte att visa ER vad islam står för. Islam, som ideologi och uttövande, är ett hot mot mänsklighet och frihet. Det vet ni bara inte. Hela er uppfattning kretsar kring "acceptera alla människor och värna om deras frihet till tro" oberoende av om deras tro går ut på att utplåna alla som inte tror på samma religion.