2010-10-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Det var DU som drog in det i denna tråden.

Varför gjorde du det?

Annars vadå....

Nej det gjorde du inte. Stern kan ha gjort massor av studier 2007 och jag kan inte gissa mig till vilken det är.

Om du själv har någon autiststörning och endast är intresserad av att försöka sätta dit mig så får du vända dig någon annanstans.

tja ditt inlägg här säger det mesta....

case closed.
Citera
2010-10-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
tja ditt inlägg här säger det mesta....

case closed.

Oväntat.

Tack.

Kör ditt aspergertjaffs med någon annan. Vem vet du kanske mognar och upptäcker att det finns en värld utanför dina referensramar.
Citera
2010-10-24, 20:46
Bannlyst
om du forskat inom det hela vad är det mest vanliga draget man kan se hos en psykopat som alltid finns där eller kanske dem 3 mesta som alltid finns att se direkt hos en person.
Citera
2010-10-24, 20:49
Bannlyst
undrar även om personer med sådana drag alltid måste utleva sina tankar för att tillfredställa sig utan att börja må dåligt alltså är det vanligt att dem utlever tankarna för att inte börja må ännu sämre utan känner sig ett tag nöjda kanske med situationen tills dem måste ha en ny upplevelse ungefär som en seriemördare , stämmer detta?
Citera
2010-10-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filato
om du forskat inom det hela vad är det mest vanliga draget man kan se hos en psykopat som alltid finns där eller kanske dem 3 mesta som alltid finns att se direkt hos en person.

Det kan man nog inte säga då de är för heterogena.

Jag utgår från egna erfarenheter av personer som jag har haft en hel del kontakt med. De behöver inte ha varit psykopater men har i alla fall drag av det.

Det manipulativa draget är alltid mycket påtagligt. De tänker väldigt strategiskt. Ställer aldrig personliga frågor utan utgår från att de vet allt redan. De försöker utöva makt genom att försöka stirra ned en. Kommer alltid med en massa borförklaringar och när man påpekar att de snackar skit så bortförklarar de bara det eller blir förbannade. Allt "rinner" bara av dem. Givetvis pratar de aldrig utifrån en humanistisk synvinkel utan de är ofta väldigt "ytliga". En del kan försöka få ett djup för att göra sig mera intressanta men det består mest av en tomhet. Ofta har de ett väldigt trevligt lättsamt sätt tills man då avslöjar någon av deras lögner. De är ofta mycket lugna och kan till och med te sig ödmjuka. En del är mycket obehagliga. Det bästa sättet att identifiera dem imo är att de är lismande. Man skönjer att det finns alltid en dold agenda bakom trevligheten som inte är äkta på något sätt. Jag kan inte se att det går att få kontakt med dem på ett djupare plan. Det finns inget att få kontakt med.

Citat:
undrar även om personer med sådana drag alltid måste utleva sina tankar för att tillfredställa sig utan att börja må dåligt alltså är det vanligt att dem utlever tankarna för att inte börja må ännu sämre utan känner sig ett tag nöjda kanske med situationen tills dem måste ha en ny upplevelse ungefär som en seriemördare , stämmer detta?

De kan stävja impulser. Även om en psykopat känner för att så ihjäl någon så gör han ju inte det. Är de inte lågintelligenta så är de strategiska. De lågintelligenta hamnar nog oftare i trubbel då de inte alltid förstår orsakan/verkan.
Citera
2010-10-24, 23:34
Bannlyst
jag råkade ut för människor som hatar mig tills jag tar livet av mig pga att jag skoja med dem på ett sätt dem inte tålde då dem förutsäger sig veta o kunna allt bättre än mig så dem straffar mig direkt när man säger ifrån eller överglänser deras intellekt med simpla saker som gör dem väldigt förbannade och reagerar som en psykopat direkt då hjärnan kokar över på dem , ett sätt att testa är att göra personen till åtlöje snabbt och sedan ta över "makten" han känner sig då mindervärdig och psykopatiska dragen visar sig snabbt även om du bara skämtar men det hajar inte dem alla tro mig.

Har jag fel där eller stämmer det med din forskning =)

Åkte på stryk så det räcker för att dem skulle visa mig en läxa så att dem kunde ställa sig över mig igen vilket bara en psykopat kan göra med våld å annat eller har jag fel där också , dem ger sig aldrig förens dem tröttnat eller är nöjda med att veta själva att nu kan dem inte göra mera än så här killen är helt sönder psykad och slagen osv. ?
Senast redigerad av Filato 2010-10-24 kl. 23:36.
Citera
2010-10-24, 23:46
Bannlyst
dem ger sig inte heller då dem hittat nått att bita i så biter dem i det tills det äpplet ruttnar eller dör ut då dem hela tiden måste stå över allt å alla gärna för minsta lilla sak som ett par ord eller ett skämt som dem inte var beredda på alls, tänker lite på många mäktiga och kända personer som genast tror att man ska behandla dem med mer respekt än andra gör man inte det kan man dra då dem står över dig å alla andra ändå , skulle du tex reta upp en person som en polis eller en läkare eller en annan "högutbildad" person då är du jävligt illa ute tro mig jag vet om alla kategorier även psykologer är jävliga då dem ofta bortser från din intellekt och förutsätter sig veta bättre än dig även om du själv studerat saker i smyg,

Många personer är psykopater även fast dem inte vill erkänna det hela , det måste man vara om man tar allt så fullblodigt allvarligt å utmanar för minsta lilla sak och stör sig på en person så att den personen får lida rejält för att bevisa något för alla andra även om han har fel men påvisar andra att den han trycker ner är den som är felet ?

Är det psykopati det jag skrev ovanför nyss?
Senast redigerad av Filato 2010-10-24 kl. 23:50.
Citera
2010-10-25, 00:08
Medlem
Citat:
jag råkade ut för människor som hatar mig tills jag tar livet av mig pga att jag skoja med dem på ett sätt dem inte tålde då dem förutsäger sig veta o kunna allt bättre än mig så dem straffar mig direkt när man säger ifrån eller överglänser deras intellekt med simpla saker som gör dem väldigt förbannade och reagerar som en psykopat direkt då hjärnan kokar över på dem , ett sätt att testa är att göra personen till åtlöje snabbt och sedan ta över "makten" han känner sig då mindervärdig och psykopatiska dragen visar sig snabbt även om du bara skämtar men det hajar inte dem alla tro mig.

Har jag fel där eller stämmer det med din forskning =)

Åkte på stryk så det räcker för att dem skulle visa mig en läxa så att dem kunde ställa sig över mig igen vilket bara en psykopat kan göra med våld å annat eller har jag fel där också , dem ger sig aldrig förens dem tröttnat eller är nöjda med att veta själva att nu kan dem inte göra mera än så här killen är helt sönder psykad och slagen osv. ?

Det där är bullies, mobbare.

Mobbare mobbar för att de har lågt självförtroende och själva blivit mobbade. Så nej, jag tror inte att de nödvändigtvis är psykopater. Men visst, empatiskt störda ja. Men de är unga. Folk mognar.

Ge dig inte in i en kamp med en psykopat om du inte är jävligt tuff rackare själv och är medveten om att du kan få betala ett högt pris.

Det du kan göra, om du vågar, är att plocka dem en efter en. Men bara om du tror att de backar sedan. De flesta gör det, även psykopater. Gissar jag i alla fall. Jag hamnade i konflikt med en person som hade bordeline med psykopatiska drag än gång. Jag markerade tydligt och han sprang iväg och "grät ut" för en annan person som han sedan försökte använda emot mig. Men en renodlad psykopat lär agera annorlunda. Min erfarenhet är han kan ha svårt att förstå att du menar allvar. Glöm inte, psykopater känner inte ångest eller rädsla på samma sätt som normala människor.

Annars, vänd dig till polis, föräldrar, vänner, kurator, socialtjänst etc. Det blir bättre när du blir äldre. Gläds åt att mobbarna oftas blir loosers.
Citera
2010-10-25, 00:15
Medlem
Citat:
dem ger sig inte heller då dem hittat nått att bita i så biter dem i det tills det äpplet ruttnar eller dör ut då dem hela tiden måste stå över allt å alla gärna för minsta lilla sak som ett par ord eller ett skämt som dem inte var beredda på alls, tänker lite på många mäktiga och kända personer som genast tror att man ska behandla dem med mer respekt än andra gör man inte det kan man dra då dem står över dig å alla andra ändå , skulle du tex reta upp en person som en polis eller en läkare eller en annan "högutbildad" person då är du jävligt illa ute tro mig jag vet om alla kategorier även psykologer är jävliga då dem ofta bortser från din intellekt och förutsätter sig veta bättre än dig även om du själv studerat saker i smyg,

Många personer är psykopater även fast dem inte vill erkänna det hela , det måste man vara om man tar allt så fullblodigt allvarligt å utmanar för minsta lilla sak och stör sig på en person så att den personen får lida rejält för att bevisa något för alla andra även om han har fel men påvisar andra att den han trycker ner är den som är felet ?

Är det psykopati det jag skrev ovanför nyss?

Wooo, vänta lite här nu. Du får nog ta mitt förra inlägg men en nypa salt.

Ser du psykopater i varje träd så är du fel ute. De flesta människor stör sig på någon som retar dem eller påpekar deras brister. Händer det här ofta får du fundera på din egen roll i det hela.

Men annars känner jag igen mig lite. Glöm inte att om du behandlar folk med respekt så kommer de respektera dig. Det gäller även psykopater.
Citera
2010-10-25, 00:25
Medlem
polyesterpams avatar
Det råder ju viss kontrovers om faktorstruktur för psykopati, i synnerhet mätt med PCL-R. Vilken faktorlösning anser du det finns mest empiriskt stöd för?
Citera
2010-10-25, 00:35
Bannlyst
inte riktigt vad jag menade med inlägget som du utläste det hela , det var mer som ett exempel, det jag mena är att dem flesta vanliga ungdomar eller gammla skakar bara på huvudet å går sen glömmer dem det hela men psykopaten utmärker sig i testet att direkt ta fighten och letar även upp dig för att få visa dig osv, den vanliga spärren i hjärnbalken är på uppspänt läge en lång tid då den information som öppnade spärren i hjärnan är konstant flöde på och kan inte stoppas utan ligger för alltid på det flödet och tar över större delen av tänkandet för att stoppa det flödet måste spärren åtgärdas enbart genom att personen får ta ut sin ilska på den personen eller någon annnan stackare eventuellt men får dem syn på orsaks personen ligger födet direkt å gryr år efter år dag efter dag samt minut osv minsta lilla sak kan även öppna fler såna flöden å spärrarna öppnar sig som en bro öppning och trafiken till allt annat får avbrytas då det är förtur för annat att åka i flödets vatten ibland stora färjor men ibland små segelbåtar osv .

Att flödet av informationen till balken inte kan stoppas beror väl på psykopati att dem inte kan hantera det hela då det är broöppning och vanliga flödet bryts för att man inte kan ta in vanliga flödets signaler som alla andra som får flera flöden och kan snabbt å enkelt rensa ut vad för flöde som e relevant?

har jag helt fel, därför är väl många mobbare även psykopater då dem förmodligen är det i andra situationer också för resten av livet då dem får broöppningar men med tiden kanske lär sig att hantera och smyga med öppningen och båtarna fortsätter att få förtur mot vanliga biltrafiken för att dem inte lyckats stänga bort båten båtarna annat än att i smyg göra konstiga saker och reagera ovanligt starkt och bestämt då dem irriterar sig något otroligt på att någon gör eller vet sig bättre än andra och kan även mörda för att få bro öppningem i balken att stängas helt och dem tror sig då fattat rätta besluten men som för oss andra är starkt fel.

Jag brukar ibland se om folk som även är äldre kan ta ett skämt eller att man är lite extra stöddig i vissa situationer eller diskussioner men den som är psykopatisk är inte mån att ta in det du säger då dem redan vet allt eller lever i egna världar som inte får störas alls.
Senast redigerad av Filato 2010-10-25 kl. 00:41.
Citera
2010-10-25, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Det råder ju viss kontrovers om faktorstruktur för psykopati, i synnerhet mätt med PCL-R. Vilken faktorlösning anser du det finns mest empiriskt stöd för?

Allt som har med psykopati råder det kontrovers över.

En sak vet man med säkerhet och det är att det ofta finns överlappning med andra personlighetsstörningar precis som i ovan nämda exempel där i och för sig huvuddiagnosen var bordeline.

Det är svårt att få tillräckligt underlag för att göra vettiga faktoranalyser. En sak som jag kan tänka mig är att Faktor 1 mer innefattar de "narcissistiska psykopaterna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in