2009-11-11, 21:47
Bannlyst
Hur kan ssri och liknande fortfarande säljas?

http://www.dailymail.co.uk/health/article-518669/Anti-depressants-taken-thousands-Brits-NOT-work-major-new-study-reveals.html
Citera
2009-11-12, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Passar det inte så lämna tråden. Du kan starta en egen tråd där du får uppfylla dina behov på bekräftelse och skriva av dig.

Förövrigt så kan inte psykologer mycket om psykopati med några få undantag i Sverige. En psykolog arbetar främst med personalfrågor och med folk som söker för att få hjälp. Psykopater söker inte hjälp.
Det söker inte hjälp på riktigt...
Jag har levt med en psykopat och flera års erfarenhet.
(Träffat många kvinnor som levt med psykopater, vilket är naturligt att man träffar dem)
Professionella inom det rättsliga samt psykiatrin mfl har benämnt honom som det så de känner till vad de talar om.

Förmodligen inte sökt för han kommit till insikt att han lider av en personlighetsstörning, då han inte uppfattar sina egna problem utan det är omvärlden som fallerar, inte han.
Utan det är via krav som omgivningen ställt på honom.
Sedan vet jag via många andra att dem sökt vård fast inte av behandlande skäl utan manipulerande skäl->det ser bra ut med ett papper och kunna visa upp ett intyg ex : på jobbet.
Psykopater har ofta konflikter på jobbet som ett exempel, sprider sällan harmoni omkring sig
Citera
2009-11-12, 07:24
Medlem
CocoNutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Men en man säger ju att pedofiler har en störd personlighet och att en sociopat har en störd personlighet. Vad är skillnaden?

Är det någon mer än jag som undrar var trådskaparen tog vägen!!?? I synnerhet om man tänker på rubriken på tråden.. Trollar det igen??

Vad har "störd personlighet" med att vara psykopat att göra?! Du kan ha en hur störd och sinnesjuk personlighet som helst, men är du ingen psykopat så är du ingen psykopat.
Att vara en psykopat handlar inte om att "vara lite störd", det är speciella kriterier i personlighetsstörningarna som måste uppfyllas.
Citera
2009-11-12, 07:29
Medlem
CocoNutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoeticJustice
Generellt: Inga.

En intelligent psykopat märker givetvis att han skiljer sig från normen.
En intelligent psykopat är med stor sannolikhet medveten om "vad" han är.
Citera
2009-11-12, 07:34
Medlem
CocoNutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idetorka
Om man misstänker att någon/en själv är psykopat, bör man ta tag i det då? Typ gå till en psykolog eller liknande?

Om du tänker så är du garanterat ingen psykopat.
Är man en psykopat bryr man sig inte om det alls, det ses som en fördel endast.
Det är inget man oroar sig för iaf.
Citera
2009-11-12, 07:35
Medlem
CocoNutzs avatar
Citat:
Vet inte. Skulle gissa på folk som är lättmanipulerade men det finns exempel på psykopater som bildat team. Det är nog inte helt ovanligt med lite lösare team tex bland kriminella psykopater.

Det där är sannolikt ingen psykopat. Det där är en stalker.

Stalker är ingen psykisk störning, det är något man utför, och en stalker är ofta just en psykopat.
Citera
2009-11-12, 07:39
Medlem
CocoNutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
På Hare's lista fanns ju bara lite drygt 20 punkter.

Du kan få högre eller lägre poäng på punkterna.
Citera
2009-11-12, 07:40
Medlem
CocoNutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rahaat
Du kan få 0, 1 eller 2 poäng per punkt.

När jag gjorde den där för mig själv fick jag 34 poäng.

Självdiagnostiserad psykopat, som även verkar "stolt" över sin titel...
Jag använder mig inte av "LOL" för jag tycker det ser så fult ut, fast... heh... du får mig att småle.
Citera
2009-11-12, 07:42
Medlem
CocoNutzs avatar
Citat:
Den här tråden handlar om psykopati. Inte om hur den akademiska världen ser ut och fungerar.

Håll er ontopic.

Du slingrar dig ständigt, du har "forskat" i wikipedia, that's it. Du är genomskådad av alla.
Citera
2009-11-12, 07:46
Medlem
CocoNutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Hej

Har misstänkt en längre tid att något är knas med mig, kan vara önsketänkade så jag litar inte riktigt på mig i denna fråga.

Är jag bara lite av en avart eller är alla så här (tror jag inte).
Kan jag klassas som .. troligtvis det eller det?

Lite symptom
- Blir lätt riktigt arg, dock inte värre än att jag slår på saker och skriker.
- Romantiserar våld, fantiserar dagligen om att skuta, mörda etc..
speciellt personer jag är arg på vilket det finns gott om.
- Blir lätt utråkad av vardagen, måste testa nya saker hela tiden.
- Känner mig offta misslyckad trots bra karriär.
- Spontan och burdus, tänker inte på att folk tar illa upp, bryr mig inte så mycket heller.
- Anser att i allmänhet är folk sämre än mig och i regel dumma i huvudet på ett eller annat sätt.
- Har ibland självmordstankarnär jag är ensam.
- Bra självförtoende i grupp, växer när jag står i centrum.
- Gillade att sätta eld på saker när jag var yngre.

Hör inte röster, hallucinerar inte, dricker inte en massa och knarkar inte.

Tycker nog ändå att jag har ett ganska bra liv, beror givetvis på dagsformen.
Kommer inte orka bry mig om att kontakta psyk men försöker läsa på själv om olika diagnoser osv..

Du är nog bara lite ledsen... sluta läsa på själv du blir bara mer förvirrad än du redan är. Uppsök till en PSYKIATRIKER och ingen pshykolog.
Citera
2009-11-12, 07:49
Medlem
CocoNutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Jag tokade ur på jobbet för ett 2 år sedan, gapade och skrek.
Chefen sa åt mig att gå hem och sjukskriva mig. Ringde sjukvården och sa att jag mådde dåligt, stress och lite annat (av det jag nämde ovan ).
Fick gå på kognitiv ngt..men mådde riktigt bra efter ett par gånger, livet kändes mera uppåt efter man delat med sig om det man är arg på.
Nämde dock INTE att jag går runt och fantiserar om att döda folk, kändes för privat. Pratade mest om barndommen och föräldrarnas höga förväntingar.

Fick inte någon diagnos.

Skrev om en typisk dag i en annan tråd..
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1029736

Att du tänker att du ska döda folk är en sak, det kan vem som helst göra.
Vill du testa om du är en psykopat kan du köpa en hundvalp och typ ta en skruvmejsel och sticka ut ögonen på den, sen elda i med en torch-tändare så de inte gör att hundvalpen förblöder, utan du kan fortsätta tortera den.
Om du klarar av att typ skära av den svansen och skära i tassarna på den utan att bry dig det minsta lilla, är du en psykopat.
Citera
2009-11-12, 07:53
Medlem
CocoNutzs avatar
Citat:
Ja, det var därför jag startade den här tråden. För att lära ut om någon var intresserad. Inte för att ge dig bekräftelse för dina felaktiga uppfattningar.

Psykopater hänger generellt inte upp sig emotionellt vid människor. De går bara vidare och lämnar offret. Sk “stalkers” är sällan psykopater. De har andra problem som väldigt dåligt självförtroende efter tidigare “svek” och avvisningar som de inte kunnat hantera.

Du är sannolikt inte en psykopat. Du verkar mera ha höga krav på dig själv och ha lite dåligt självförtroende. Du verkar mera vara åt det antisociala/narcissistiska hållet men du har nog inte någon av de störningen heller.

Många skulle nog känna igen sig i det du skriver. Jag gillade också bla att elda när jag var barn.

En psykopat är både antisocial och narcissistisk, du borde inte lura naiva människor att tro du kan ge dem råd eller vägledning när du inte vet något alls. Det verkar väldigt konstigt att du bara skapar en tråd där du påstår dig ha forskat i ett ämne och sen vägrar du tala om hur du forskat, var du forskat etc. Om du hade lite högre intelligens skulle du insett att det är frågor som många vill ha svar på då du skapade tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in