Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Demokrater förespråkar faktiskt att medvetet låta ett fullgånget barn dö efter förlossningen, om det är familjens vilja. I fall där barnet har allvarliga deformiteter, eller är oönskade, så kan man passivt låta det dö. https://www.youtube.com/watch?v=Z88SabQ2JAA

Edit: Har du själv barn?

Kan du hjälpa mig att få klarhet i frågan?

Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Nej ingen demokrat förespråkar det, men av någon outgrundlig anledning så står det på vissa ställen att det skulle vara tillåtet. Jag vet inte om det står så i RvW men du kanske kan upplysa mig där?

Sen kan du ju också säga vilka kliniker som utför sådant?

Jag menar hur vet man att det händer?
Citera
2024-09-11, 06:39
Medlem
Trump kändes trött, enformig och uppgiven i sin retorik, särskilt när han försökte försvara stormningen av Kapitolium. Det var pinsamt när han började svamla om "Pelosi" när han i själva verket satt parkerad fram sin TV och käkade ostbågar medan huliganerna bröt sig in i kongressen och poliserna kämpade för sina liv.

Det kan aldrig amerikanska folket förlåta honom för. Han skulle självklart åtminstone gjort en liten pudel, hmm. not his strong suite. Detta var bara pinsamt och cringe moment i debatten. Skämskudde, han gjorde bort sig tooootalt. Trumps PR-gäng får fullt upp.
Citera
2024-09-11, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Grattis Kamala!!! Du vann debatten, det var inget snack om saken. En bra dag på jobbet för Harris, förutom den lyckade debatten blev hon endorsad av Taylor Swift.

Swiftens utrop gör mig till Trumpsupporter.
Citera
2024-09-11, 06:41
Medlem
klybans avatar
Om inte donalds är bättre än så här, så är det svårt och vinna en debatt(tom mot Joe.)
Man inser i detta att donalds har inget, och som vi sett ett tag nu och när de pratar och kampanjar om valet.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Tror folket i hela världen fattar. Ingen vill att ens stad ska översvämmas av haiter. Trump säger det alla fattar. Kamala vill att varje stad ska ha 50% haiter. Inte ens folk på Gaza remsan vill ha in haiter. Kamala har nu förlorat valet.
Så det var därför donalds var så kass i debatten och för Kamala vill ha dit Haitis befolkning(11-12 miljoner) och sen ska vi hitta 9ggr Haitier till som inte existerar.

Det är som man säger, ska man ljuga så ska man ljuga så dåligt att ingen går på det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Därför behovs ju aborträtten. Det är den typen av människor som faktiskt inser att de inte har medel att försörja ett barn. Och det vet kanske inte du men mängder av människor i USA kommer att rösta på Kamala nu.

Det komiska i det hela är att både vänstern och högern gör självmål i frågan. Högern ser till så att fler vänster-väljare föds genom att vara emot abort och vänstern ser till att färre vänster-väljare föds genom att vara för abort.

Säger det mesta. Ni är alla lika efterblivna och förtjänar varandra.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Ge henne lite tid. Och kom ihåg att hon är åklagare. En sak i taget...

TID är väl sånt man ska undvika att ge människor som henne.

Hon är SÅÅÅÅÅÅÅÅ Annie Lööf (C), så jag vill kräkas.

"I have a plan" sa hon femtielva ggt under sitt slutanförande.

Hon svarade inte på nåt som hon (inte) gjort under sina 3,5 år som VP. Fakta.

Nä, den donnan behöver inte mer TID.

By the way, enligt CNN vill 22 % av amerikanerna inte ha varken Trump eller Kamala som boss. Undersökning gjord direkt efter "debatten".

Källa: live TV CNN - som jag betalar för.
Citera
2024-09-11, 06:44
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, och så slog Taylor Swift i ännu en rejäl spik i trumpetens kista, när hon kort efter debatten gick ut med att hon stöttar Kamala, och att hon blev skrämd av trumpetens falska AI-genererade bilder där han ljög om att han hade Swifts stöd.

Trump är verkligen helt körd nu.

USA största kändisar går alltid ut och stöttar Demokraternas kandidat varje val. På samma sätt som att alla kändisar i Sverige är emot SD.

Tror inte det påverkar nämnvärt.
Citera
2024-09-11, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Swiftens utrop gör mig till Trumpsupporter.
Harris och demokraterna svaga punkt är gränskrisen och de höga priserna. De är verkliga problem och trots en lyckad debatt från Harris, är jag inte övertygad om att amerikanerna köper säljsnacket. Demokraterna måste ta itu med migration och gränsen samt adressera de otroliga kostnaderna för att leva i USA. Då vinner Harris valet, för i "debattskicklighet" överträffar hon Trump. Invandring, invandring, invandring. Inflation, inflation, inflation. Det är vad väljarna har i huvudet. Det hon måste hon svara på för att vinna. Inte plocka enkla poänger, långt hängande frukt, i debatten. Men jag måste säga att jag var imponerad av henne och Trump var utklassad i sitt eget esse.
Citera
2024-09-11, 06:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Vem fan är talibanen Abdul!? Trump förhandlade tydligen med Abdul och denna "art of the deal" skulle åtminstone jag vilja veta mer om. 5000 mordiska talibaner blev ju som bekant frisläppta efter förhandlingarna med Trump.
BREAKING: In a stunning moment, Donald Trump just admitted he got involved with the Taliban. Retweet so all Americans see this.

https://x.com/harris_wins/status/1833693107658883572
Beskrevs det i brevet från de där höga militärerna?
Nånstans har jag iaf läst det alldeles nyss.
Citera
2024-09-11, 06:49
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Grattis Kamala!!! Du vann debatten, det var inget snack om saken. En bra dag på jobbet för Harris, förutom den lyckade debatten blev hon endorsad av Taylor Swift.
En pyrrhusseger...

Swift är större i Europa än i USA, och jag misstänker att workingclass americans börjar bli en aning trötta på kändisar som ställer sig bakom Kamala.

Sorry Swift, bad timing. Det är 56 dagar kvar. Skulle väntat.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
MAGA har redan börjat skylla på programledarna "som riggade debatten", vem är förvånad räck upp handen

Sitter och fnittrar åt alla kul kommentarer. Både här och på X. Blir en lång kul dag, med en massa bäljandes java.

"Donald Trump’s debate performance tonight the worst debate performance in American history."

https://x.com/harris_wins/status/1833701778874920970

😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Exakt. Mkt förvånande om hon inte ganska snart in i debatten kommer att lyckas få Trump att kasta manuslappen i ursinne och flippa ur fullständigt. Lär kunna bli en show, fram med popcornen 🍿

Jahapp. Verkar ha gått ganska precis som förväntat. Trump ur balans och väldigt arg.. Kanske enda debatten innan valdagen: 1 - 0 Harris.
Senast redigerad av Tedrom 2024-09-11 kl. 07:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in