Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-07-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Det skulle vara ett självmål av demokraterna om man tog Trumps intelligensbefriade lögner, fantasier och konspirationsteorier på allvar på det sättet. ”Nej vi offrar inte barn till djävulen”. ”Nej jag är ingen ödlemänniska”. Skratta åt idioten och gå vidare.

Trump gjorde dessutom självmål när han utan grund kallar henne antisemit trots att hon är gift med en judisk man. Samtidigt dyrkas Trump av nazister världen över.

Tvärtom. Det var smart av Trump.

Han vet att varenda liberal tidning i USA kommer att reagera med att skriva "Trump ljuger! Kamala Harris älskar faktiskt Israel!"

Och det är exakt det budskap han vill att unga radikaler som funderar på om de skall rösta eller inte skall få till sig.
Citera
2024-07-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Gå tillbaks och läs i tråden, detta har besvarats tre-fyra gånger redan.

Om Harris nu tycker att detta inte bör vara tillåtet så bör hon väl bara svara det till Trump.

Men det kommer hon inte göra.

Poängen är inte huruvida hon svarar eller ej utan det faktum att Trump ljuger.
Citera
2024-07-27, 18:23
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Tvärtom. Det var smart av Trump.

Han vet att varenda liberal tidning i USA kommer att reagera med att skriva "Trump ljuger! Kamala Harris älskar faktiskt Israel!"

Och det är exakt det budskap han vill att unga radikaler som funderar på om de skall rösta eller inte skall få till sig.
Visst, du är välkommen att hitta en enda tidning med den rubriken.

Harris-kampanjen gav dock ett briljant svar på hans sinnesrubbade tal; https://x.com/harryjsisson/status/1817024998734708941
Citera
2024-07-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Jag vet inte mycket om Harris, så jag väntar lite med att göra min bedömning av henne. Dock är det många som totalsågar Harris här på Flashback, men vad jag läst är det mest osakliga personangrepp. Att hon är färgad, att hon är kvinna/kärring, att hon är ful och falsk m.m.

Men oavsett mina bristande kunskaper om Harris, så har jag väääldigt svårt att tro att Trump skulle vara en bättre person eller presidentkandidat än Harris. Jag har inte hört den mannen yttra ett enda vettigt sanningsenligt ord, aldrig sett honom uppträda förtroendefullt och inte någonsin sett honom visa sig värdig ämbetet som president. Trump är en bluff och bedragare rakt igenom, och det är fullkomligt otroligt att väljarna inte genomskådar honom. Eller så kanske de gör det, men vill jävlas med etablissemanget genom att ändå rösta på Trump. De tycker väl det är roligt att se en pajas på presidentposten, vad ska clownen hitta på? Som om presidentskapet vore en jäkla dokusåpa!!
Det är samma här. Jag vet för lite angående Harris för att kunna göra en bedömning. Men jag tror på Trump för att få fred.
Till och med SD hetsar ju mot Ryssland nu så vad vad har man för alternativ?
Politiker som söker diplomati eller någon som söker fred?
Trump är mycket mer för fred än krigar presidenten Obama iaf. 🥺
Citera
2024-07-27, 18:54
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Det skulle vara ett självmål av demokraterna om man tog Trumps intelligensbefriade lögner, fantasier och konspirationsteorier på allvar på det sättet. ”Nej vi offrar inte barn till djävulen”. ”Nej jag är ingen ödlemänniska”. Skratta åt idioten och gå vidare.

Trump gjorde dessutom självmål när han utan grund kallar henne antisemit trots att hon är gift med en judisk man. Samtidigt dyrkas Trump av nazister världen över.

Trumps favoritdotter Ivanka är gift med Jared Kushner som är ortodox jude och var del av administrationen. I samband med giftermålet konverterade Ivanka själv till judendomen dvs. några av Trumps barnbarn är judar. Trump är kompis med Netanyahu och stor israelvän. Det här snacket att han skulle vara antisemit eller (som du menar) dyrkas av nazister värda namnet är både långsökt och åt helvete fel.
Citera
2024-07-27, 18:54
Medlem
Datumet är alltså 17 september och inget annat, för debatten mellan Trump och Harris på Fox News.
Debatten kommer att modereras av Martha MacCallum och Bret Baier. Källa.
Citera
2024-07-27, 19:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Datumet är alltså 17 september och inget annat, för debatten mellan Trump och Harris på Fox News.
Debatten kommer att modereras av Martha MacCallum och Bret Baier. Källa.
Inget är bestämt ännu.
Citera
2024-07-27, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Bara påståendet att genomföra aborter i åttonde eller nionde månaden är ju så dumt så att klockorna stannar. Jag tycker det är helt rätt att inte bemöda sig om att bemöta sådana stolligheter.
Synd att du inte tar reda på fakta då. Sex delstater plus D.C. har ingen övre gräns. Progressiva demokrater vill införa detta i fler stater. Harris vägrar på direkt fråga att besvara vad hon anser vara en rimlig övre gräns utan menar att det är en fråga mellan den gravida kvinnan och hennes läkare.
Citera
2024-07-27, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag förstår. Du killgissade bara som du och din sort brukar göra.
Nej, som du ser av mitt inlägg så gissade jag inte utan skrev klart och tydligt att Harris inställning är oklar.

Här är ett länktips till dig.
https://8sidor.se/
Citera
2024-07-27, 20:39
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag jämförde republikanernas syn på abort med islamisters. Det e ingen skillnad.

Det är liten skillnad, helt klart. Men du kan inte sitta och påstå att västerländska kvinnor generellt sett är motståndare till den synen på abort, när de är helt och hållet instrumentella i försöken att få islamisk och klanbaserad kultur att ta plats i våra länder. De är i förgrunden för alla strävanden att få hit fler muslimska män.

Om man bjuder in islam, så får man också islam. Ergo, mindre frihet för kvinnor.

Således är det inte sant att västerländska kvinnor är motståndare till patriarkala styren eller idéer generellt, utan bara om de kommer ifrån vita män.
Citera
2024-07-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Synd att du inte tar reda på fakta då. Sex delstater plus D.C. har ingen övre gräns. Progressiva demokrater vill införa detta i fler stater. Harris vägrar på direkt fråga att besvara vad hon anser vara en rimlig övre gräns utan menar att det är en fråga mellan den gravida kvinnan och hennes läkare.

Så sena aborter är ovanliga. I flertalet länder dessutom olagliga. Att vissa delstater inte har någon övre gräns behöver ju inte betyda så mycket i praktiken. Rimligen finns det ju mycket starka medicinska skäl för en abort om den genomförs så sent. Lär inte vara många föräldrapar som ändrar åsikt om barnets födelse efter 80-90% av graviditetstiden om det inte finns starka medicinska orsaker.
Citera
2024-07-27, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Så sena aborter är ovanliga. I flertalet länder dessutom olagliga. Att vissa delstater inte har någon övre gräns behöver ju inte betyda så mycket i praktiken. Rimligen finns det ju mycket starka medicinska skäl för en abort om den genomförs så sent. Lär inte vara många föräldrapar som ändrar åsikt om barnets födelse efter 80-90% av graviditetstiden om det inte finns starka medicinska orsaker.
Det är helt säkert så som du säger, att det är mycket ovanligt idag. Problemet med det resonemanget är att tiden inte står still. Allt som inte uttryckligen är olagligt kommer att utföras. Hur många som gör det beror enbart på samtidens värderingar. Och värderingar förändras som bekant över tid. Det är själva definitionen av ett progressivt samhälle.
Om vi hade en rättsordning som innebar att det inte är olagligt att slå ihjäl sin mormor när hon fyller nittio så vore det säkert inte heller något större problem i praktiken. Idag.
Senast redigerad av Natalz2 2024-07-27 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in