Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 06:06
Medlem
HomoHitlers avatar
Tycker det är så trisst att de inte kan debatera sakfrågor som mogna personer....

VARFÖR blir Trump så upprörd när de pratar om publiken på sina möten???? Han ger ett djävligt obalanserat intryck....

Så det är dessa två som det står mellan att styra världens starkaste nation???

Givetvis är inte valet avgjort efter denna debatt, men de som inte bestämt sig.... trpr verkligen inte att Trump gjorde ett bra intryck.

Men tror inte USA kommer välja en färgad kvinna som president dock.
Citera
2024-09-11, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
I Haiti är det vanligt med katter och hundar som föda så varför inte när de kommer till USA?

Det är riktigt snaskiga negrer vi talar om.

Nej, det är mexikanare. They don't send their best, they send those who eat peoples cats.
Citera
2024-09-11, 06:09
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Så det är dessa två som det står mellan att styra världens starkaste nation???

Du får gå 40-50 år bakåt i tiden om du vill hitta en annan känsla kring kandidaterna. Det har varit såhär länge. Hur gammal är du?
Citera
Medlem
Ouelets avatar
Vem fan är talibanen Abdul!? Trump förhandlade tydligen med Abdul och denna "art of the deal" skulle åtminstone jag vilja veta mer om. 5000 mordiska talibaner blev ju som bekant frisläppta efter förhandlingarna med Trump.
BREAKING: In a stunning moment, Donald Trump just admitted he got involved with the Taliban. Retweet so all Americans see this.

https://x.com/harris_wins/status/1833693107658883572
Senast redigerad av Ouelet 2024-09-11 kl. 06:11.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Demokrater förespråkar faktiskt att medvetet låta ett fullgånget barn dö efter förlossningen, om det är familjens vilja. I fall där barnet har allvarliga deformiteter, eller är oönskade, så kan man passivt låta det dö. https://www.youtube.com/watch?v=Z88SabQ2JAA

Edit: Har du själv barn?
Vad fan snackar du om?
non-viable är ordet om fostret.

Två läkare ska fatta medicinska beslut om tredje trimestern i samråd med kvinnan/föräldrar och inte politiker, det gäller om kvinnans liv och hälsa är i fara eller om fostret är så skadat att det inte är livsdugligt.

Om inte en abort sker kan fostret dö i livmodern och kvinna kan dö av sepsis.
Vilket har hänt i Polen pga sjuka abortförbud och var nära att ske i Texas pga att Trump förstört Roe v Wade.
Citera
2024-09-11, 06:10
Bannlyst
Kamala Harris har förberett sig i en vecka inför debatten och Joe Biden ligger väl och suger på tummen i blöjor nånstans.
Så frågan är, vem styr USA just nu?
Spelar det nån roll om det blir Kamala Harris lr Donald Trump som blir president, ingen av dom är ändå kompetenta nog att styra landet.
Citera
2024-09-11, 06:13
Medlem
ziracorns avatar
Kamala var väldigt "Trumpig" i den så kallade debatten (som inte var en debatt, förutom när Kamala avbröt Trump vid 2 tillfällen).

Hon neutraliserade honom. Fick några hundratusen att INTE rösta på honom. Maybe.

Själv hade hon dock inget att tillföra, absolut nada. Redan på första frågan om ekonomin duckade hon.

Och det bara fortsatte.

Kvinnan utan substans, och med stöttepelare som neo-con Dick Cheney kan nu alltså bli nästa prez.

Cheezuz...
Citera
2024-09-11, 06:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Nej ingen demokrat förespråkar det, men av någon outgrundlig anledning så står det på vissa ställen att det skulle vara tillåtet. Jag vet inte om det står så i RvW men du kanske kan upplysa mig där?

Sen kan du ju också säga vilka kliniker som utför sådant?

Jag menar hur vet man att det händer?
Gå inte på smörjan, det är en vantolkning av vad han diskuterar.
Citera
2024-09-11, 06:18
Medlem
Aafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballsten69
Kamala Harris har förberett sig i en vecka inför debatten och Joe Biden ligger väl och suger på tummen i blöjor nånstans.
Så frågan är, vem styr USA just nu?
Spelar det nån roll om det blir Kamala Harris lr Donald Trump som blir president, ingen av dom är ändå kompetenta nog att styra landet.

Tror du verkligen att marionettdockorna på TV rutan styr landet?

Det är teater och underhållning för de som tror på illusionen av val.
Citera
2024-09-11, 06:21
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Kamala var väldigt "Trumpig" i den så kallade debatten (som inte var en debatt, förutom när Kamala avbröt Trump vid 2 tillfällen).

Hon neutraliserade honom. Fick några hundratusen att INTE rösta på honom. Maybe.

Själv hade hon dock inget att tillföra, absolut nada. Redan på första frågan om ekonomin duckade hon.

Och det bara fortsatte.

Kvinnan utan substans, och med stöttepelare som neo-con Dick Cheney kan nu alltså bli nästa prez.

Cheezuz...

Ge henne lite tid. Och kom ihåg att hon är åklagare. En sak i taget...
Citera
2024-09-11, 06:21
Medlem
Varit en bit skeptisk till Harris, med viss oro att hon är för radikal för stora delar av USA. Hon är trots allt f.d. åklagare, från Oakland, CA. Ska erkänna att jag har varit stor "fan" av President Biden och även om jag tycker att det var ett självklart bra beslut att han klev av, av uppenbara skäl, har jag oroat mig för att demokraterna kommer ha svårt att finna en tillräckligt bra kandidat som på ett så lika enkelt sätt kan skåoa ut Trump som Biden gjorde 2020. Nå. Hur gick det nu då. Harris attacker på Trump var sakliga och inövade.

Varje gång Trump blev angripen av henne, gick han, no surprise, till motangrepp, och hans GOTO argument var migrationen som är den verkligen ömma punkten i demokraternas politik.

Harris var inte tydlig med hur hon ville hantera gränskrisen så här tror jag att Trumps moteld till viss del biter.

Men, på det stora hela gjorde Harris ett samlat intryck, med många skarpa, inövade "soundbites".

Hon fick Trump att framstå som hopplöst fast i missnöjesretoriken, som låt oss vara ärliga, inte alls kändes varken fräsch eller humoristisk, som när han slog igenom i politiken 2015.

Hans svador kändes unkna och allt annat än humoristiska. Borta är glimten i hans öga, borta är charmen och kreativiteten. Trump kändes trött, enformig och en smula uppgiven i sin retorik, särskilt när han försökte försvara stormningen av Kapitolium genom att gå till angrepp mot Pelosi. Där var hans lågvattenmärke i debatten, och där behöver hans PR-team komma ut med en strategi i kampanjen för att städa upp.

Trump framstod som trött och tjatig tycker jag, rent av humorbefriad, i sina utsvävningar. Harris hade lärt sig av mästaren Trump själv, i den här debatten var det hon som grimaserade över Trumps pinsamheter på samma sätt som Trump gjorde i debatterna med Hillary. Det var en ögonöppnare som jag tror funkade i amerikanernas TV-rutor.

Allt detta till trots, Harris är i högsta grad ett oprövat kort, och hon har inte, anser jag, det genuina, breda stödet i ryggen som Biden hade i förra valrörelsen. Det är inget plus i amerikansk politik att ha många fans i California. Detta gäller särskilt i de avgörande vågmästarstaterna, s.k. swing states, därför är detta ett helt öppet race.

Trump adresserar och attraherar framgångsrikt traditionella republikaner och stora skaror med arbetarväljare i delstater som Michigan, Wisconsin, Ohio och Pennsylvania. Här kommer valet att avgöras. Biden var till skillnad från både Harris och fru Clinton otroligt populär i mellanvästern och rostbältet i synnerhet.

Kanske, om man är "snäll" mot Harris, kan man säga att Harris gjorde ett ganska lyckat försök att etablera ett folkligt förtroende med den här debatten, men hon har ännu mycket kvar att bevisa, anser jag. Trump behöver arbeta på att förnya sin retorik och hitta tillbaka till sin gamla stil, missnöjespolitik blandat med garv och glimten i ögat, och väldigt catchy one-liners. Det saknades.
Citera
2024-09-11, 06:22
Medlem
Trump vann debatten. Kamala var så blek. Lol på fake media och fake konton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in