Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 05:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Jag tippade förra valet för samtliga delstater/elektorskollegier publikt på Facebook och hade rätt i samtliga utom i två eller tre.

Det kommer bli en sanslöst jämn och spännande kamp detta. Det står redan klart.

Oavsett vem som vinner i November kan jag bara konstatera att människor är oförbätterliga och förtjänar att bli träffade av kometer. Det är bara demoraliserande att någon av dessa narcissister väljs till världsledare utav känslostyrda klappträn med tvåsiffrigt IQ som inte ens kan torka sig i arslet ordentligt.
Citera
2024-09-11, 05:02
Medlem
Comitiums avatar
Kamala Harris vann debatten helt klart - även om det egentligen inte var en debatt utan två intervjuer. Tråkigt att republikanerna inte har en bättre kandidat. Trump kör sina gamla käpphästar och det är mycket snack om hur bra han skulle ha klarat av saker och ting. Hur? Säg det.
Citera
2024-09-11, 05:02
Medlem
DjPuttes avatar
Debatten blev som jag trodde Harris åklagaren som gör korsförhör på MAGA ledaren som tappar tråden, Hon fick han exakt dit hon ville i långa stunder av debatten om MAGA ledaren var rökt innan så är han det nu definitivt!
Citera
2024-09-11, 05:03
Medlem
develis avatar
Fanns noll substans i det Trump sa.

Han hade inte nån ekonomisk plan, det skulle de få se sen?

Vad fan är det för svar och samtidigt gnäller han på henne - den enda som det kom konkreta siffror från.

Dra in att invandrare äter upp husdjuren, hahaha!
Citera
Medlem
Månsans avatar
Harris klart bättre än väntat. Var väl förberedd, när inledande nervositeten lagt sig uppträdde hon lugnt och säkert.

Trump något sämre än när han är som vassast. Skulle inte låtit sig provoceras så ofta, borde talat lugnare och mer statsmannamässigt. Det ständigt återkommande omdömet om sin egen presidenttid — best ever — blir lite tröttsamt i 90 minuter.

Jag tippade att Trump skulle vinna med marginal, typ 7-3.

Nu blev det jämnare, 4-4. Trump gör 5-4 i sudden med sin avslutande undran varför Harris inte redan gjort något av allt hon påstår att hon ska göra.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Harris vill nu ha fler debatter! 😂😂
Citera
2024-09-11, 05:04
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag kan dig. Du kör lika mycket ordsallad så att du kan låtsas att du är bildad och smart som Harris gör.

Trump kommer med hjärndöda påståenden som ni kan använda för att släta över faktiskt sjuka saker dessa invällare gör. Varje gång. Nu handlar allt om att Trump är galen igen. Så klart.

Det är ju bara att lyssna på Trump. Verkar han verkligen rimlig eller vettig någonstans? Låter han inte när han talar ungefär som någon som efter en blöt kväll på hem från krogen kört omkull på en elsparkcykel och fått hjärnskakning?

Det finns ju liksom inget sammanhang, varken i vad han säger eller hur han säger det. Och sen så ljuger han konstant, nästan allt han säger är felaktigt. Han saknar dekorum, han är arrogant, ohyfsad och okunnig. Han är politiskt flytande, står inte för något, saknar ideologisk förankring. Han brinner inte för någon fråga, förutom den där jäkla immigrationsfrågan, som är ännu konstigare att brinna för i USA, som saknar samma välfärdssystem som Sverige gör. (Och det är extra konstigt för en svensk att brinna för amerikansk immigrationspolitik. Jag kan verkligen inte begripa den biten alls.)

Kan man ha överseende med allt detta då måste man verkligen ha en sjuklig fobi för immigration, andras som egen.
Citera
2024-09-11, 05:04
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Debatten blev som jag trodde Harris åklagaren som gör korsförhör på MAGA ledaren som tappar tråden, Hon fick han exakt dit hon ville i långa stunder av debatten om MAGA ledaren var rökt innan så är han det nu definitivt!

Allt handlar ju bara om att vinna swing states och riktigt där är hon inte än och debatten kommer varken göra till eller från.
Citera
2024-09-11, 05:05
Medlem
E-Mac.s avatar
I presidentdebatten jag tittade på nyligen så tycker jag att Trump verkar vara betydligt bättre som politiker än Kamala Harris. Kamala verkade inte vara lika på hugget. Jag tror hon kanske kan vara ett (ex.) fyllo.
Om så är fallet så är det överlägset med någon som inte tar droger som skall bli president.
Sedan att Robert F Kennedy Jr stödjer Trump säger också en hel del.

Jag vet att Trump inte är fläckfri men jag tycker hans politik är bättre.

Harris har svängt i många politiska frågor nyligen i syfte att försöka kamma hem röster. Det går inte att lita på sådana.
I huvud taget, jag litar inte på demokraterna, speciellt inte efter att ha sett hur många krig de startat upp och att de verkar för totalitära metoder som exempelvis Bidens censurering av Facebook m.fl. (gällande covid-19).

Så trots löften om att bevara andra tillägget i konstitutionen (rätten att bära vapen) så har jag inget förtroende för den här nykomlingen Kamala (till synes från ingenstans) Harris, utan med henne i vita huset tror jag det blir mera av det elände vi sett de senaste 4 åren.

Och när Harris i debatten började pladdra om klimatförändringar så var det finito forever med henne och demokraterna för min del, för jag har aldrig sett några vetenskapliga bevis på att det skulle föreligga något klimathot.

Lite reflektioner. Nu har jag inte sett hela presidentdebatten (10 september), men den var ganska intensiv och de hade tränat Harris att uppträda bättre i TV. Hon gjorde bort sig mindre än hon brukar.

Trump var som han alltid är men ändå mera skarp på något sätt.
Citera
2024-09-11, 05:05
Medlem
I mina ögon är Trump spritt språngande galen och ljuger varannan sekund. Han har dock sina poänger, speciellt med massinvandring och kriminalitet. Här har USA och även många andra länder faktiskt ett problem att hantera och är dåliga på det och det är illavarslande i en tid när vi går mot en kraftig överbefolkning uppemot 11 miljarder i tider när vi borde varit nere på 4-5 miljarder. Detta kommer medföra att folk vill flytta på sig i ett allt större antal.

Men rent allmänt är politiker urusla på att hantera verkliga problem och det är det som Trump lever på, att USA i mångt och mycket lever med ungefär samma problem i flera årtionden utan att komma någon vart.

Men Trump är verkligen en idiot och det är det som är så synd i sammanhanget. En person som Jimmie Åkesson hade i USA vunnit en jordskredseger, det är jag övertygad om.

Kamala är bättre som president än Trump, men med det sagt. Nästan alla skulle vara bättre presidenter än Trump. USA har väldigt dåligt med bra ledarskap överlag och hamnar alltför ofta i situationen att välja mellan pest och kolera.

Trump körde på med i stort sett samma som han gjort i alla tider, oavsett vad ämnet var så höll han sig inte till frågan utan körde på med vad han ville säga och det är rent ut sagt bara svammel. Det beteendet hatar jag hos politiker. Tycker det är ett grundkrav att de åtminstone håller sig till ämnet som är på tapeten och inte pratar om nåt helt annat än frågan de fick.

Vi i Sverige har åtminstone vettigare alternativ att välja mellan, dessvärre visar även våra politiker i Socialdemokraterna och Moderaterna en extrem oförmåga att verkligen se problemen och lösa dem och så får det bli. Majoriteten bestämmer. Vilket även blir fallet i USA hur de nu kommer att välja mellan Trump och Kamala är en öppen fråga.
Citera
2024-09-11, 05:06
Bannlyst
Svag debatt från bägge sidorna tycker jag och särskilt från abc.

Debatter brukar dock inte påverka valen dock.
Citera
2024-09-11, 05:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fanns noll substans i det Trump sa.

Han hade inte nån ekonomisk plan, det skulle de få se sen?

Vad fan är det för svar och samtidigt gnäller han på henne - den enda som det kom konkreta siffror från.

Dra in att invandrare äter upp husdjuren, hahaha!

Du blandar ihop "konkreta siffror" med ordsallad och snyfthistorier nu. Men Trump gav er katt-gaffen så nu kan ni rida på det.

Trump och hela jävla Konservatismen är i princip eran enabler som agerar kontraproduktiv och efterbliven opposition åt er att se bättre ut i jämförelse än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in