2024-08-05, 23:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vad är det för dumheter du skriver? Assistenterna ska genomföra de arbetsuppgifter som ingår i jobbet, och i detta jobbet ingår arbetsuppgiften att ta hand om Essie i den mån det behövs. Det är väldigt vanligt att brukare har djur, och det är precis lika vanligt att det är assistenternas uppgift att ta ha hand om de djuren i den mån det behövs. Det är inget konstigt med det.

Det är många som riskerar att bli misshandlade i sitt yrke, poliser, ordningsvakter, kriminalvårdare, psykvårdare m.fl. det betyder inte att de inte har en bra arbetsmiljö.

Det sätt som den eller de assistenter som skrivit om familjen och dottern på facebook visar tydligt att de är inkompetenta och ger IMO klara tecken på att de är bortskämda curlade snorungar. Bara en sådan sak som att de inte förstått och följt lagen om tystnadsplikt visar detta.
Du blir bara sjukare för var dag som går.

Poliser har både utbildning och hjälpmedel för att övermanna och boja våldsverkare.
Ordningsvakter har också hjälpmedel och utbildning om än mindre befogenheter.
Kriminalvårdare har utbildning i självskydd, så även psykvårdare som även de har befogenheter och hjälpmedel.

Här har man anställt unga flickor som saknar allt ovan. De ska agera boxbollar, de får vare sig försvara sig eller styra upp situationen. De behandlas som 1800- talets pigor.

Om du är så duktig varför jobbar inte du med A undrar jag?

Angående tystnadsplikt så är dessa människor visselblåsare. De har civilkurage.

Igen, med vänner som dig behöver P inga fiender.
Citera
2024-08-05, 23:21
Medlem
Citat:
lawline?

Du har fel.

Jg hr inte fel på djurskyddslagen och Jordbruksverket föreskrifter eller gällande Länsstyrelsen där vet jag vad som gäller
Citera
2024-08-05, 23:22
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Du får inte binda en hund vid ett stillastående motorfordon om inte en speciell uppbindningsanordning finns installerad på fordonet. Uppbindningsanordningen ska vara utformad så att fordonet inte kan lämna platsen utan att man först tar bort anordningen.

Det var väl typ det första jag skrev om dig. Du har noll koll. Du kan ingenting. Du googlar och tror att du vet, och så postar du det du har googlat, och för det mesta blir det helt galet, för du har noll koll.

Och så var vi där ännu en gång. Du googlar och skriver galenskaper, och inte förrän någon här som har lite koll, som jag, rättar dig, så blir det fel, men inte ens då blir det rätt innan du har varit obstinat och hävdat din "rätt" hur fel du än har.

Som jag skrev - man får binda hundar vid fordon, men man måste ha rätt utrustning.

Vad gäller Essie så har hon dock så vitt känt aldrig bundits vid något fordon. Det är bara ni näthatare som tjatar om sådana saker i era fruktlösa försök att smutskasta familjen för saker de aldrig gjort. Patetiskt.
Citera
2024-08-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Jag fick en bra förklaring av Saga23 o då är den merkostnaden som PÖ tar ut/begär ut för kläder som A fördärvar bedrägeri.

Jag förstår inte detta. Vad är det som är bedrägeri för merkostnaden av As kläder?
Citera
2024-08-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colomar
Jag förstår inte detta. Vad är det som är bedrägeri för merkostnaden av As kläder?

Kläder får brukaren betala själv. Knappast någon merkostnad. Saga123 gav ett tydligt svar vad merkostnader skulle vara till för.
Citera
2024-08-05, 23:26
Medlem
Citat:

Det var väl typ det första jag skrev om dig. Du har noll koll. Du kan ingenting. Du googlar och tror att du vet, och så postar du det du har googlat, och för det mesta blir det helt galet, för du har noll koll.

Och så var vi där ännu en gång. Du googlar och skriver galenskaper, och inte förrän någon här som har lite koll, som jag, rättar dig, så blir det fel, men inte ens då blir det rätt innan du har varit obstinat och hävdat din "rätt" hur fel du än har.

Som jag skrev - man får binda hundar vid fordon, men man måste ha rätt utrustning.

Vad gäller Essie så har hon dock så vitt känt aldrig bundits vid något fordon. Det är bara ni näthatare som tjatar om sådana saker i era fruktlösa försök att smutskasta familjen för saker de aldrig gjort. Patetiskt.

Ja eftersom de förra jag skrev så jag tog upp het och kollade vidare och du har rätt i den saken men de stod i texten på Jordbruksverket att de inte fick men läser man närmare så fick de det undervisas premisser

Så absolut jag läste för fort
Citera
2024-08-05, 23:28
Medlem
Citat:

Att läsa på Jordbruksverket är inte att googla
Men j jg tar fakta ifrån källor och kopierar av istället för att försöka formulera det själv
Citera
2024-08-05, 23:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jg hr inte fel på djurskyddslagen och Jordbruksverket föreskrifter eller gällande Länsstyrelsen där vet jag vad som gäller

Du lider av en grandios personlighetsstörning, eller hur!?

Du lyckades alltså googla något och kopiera in något som stämde, till viss del, och nu måste du slå dig själv för bröstet och påpeka det. Ja jösses.

Essie har såvitt känt aldrig bundits till något fordon och ej heller hållits i bur. Allt tyder på att familjen har gjort allt i sin makt för att följa de regelverk som finns och de instruktioner som de fått från Hundhjälpen. Assistenten som skrev på facebook stödde också detta genom sin kommentar om att även assistenterna hjälpte till med att ta hand om hunden. När det kom till kloklippning så gjorde familjen på samma vis som många hundägare gör, de lät en professionell hundvårdare sköta den saken.

Så sluta kasta skit och inse faktum istället!
Citera
2024-08-05, 23:29
Medlem
Citat:
Jag har inte uttalat mig om deras webbplats, jag har uttalat mig om deras föreskrifter. Klarar du inte ens av att hitta dem på egen hand? Men varför har då du inte postat en länk till jordbruksverkets webplats där detta står? Kanske för att det inte gör det?

Nej just det, det var väl du som inte klarade av att kolla upp ens de enklaste saker innan du skriver dina galenskaper.

I alla fall så är det som jag skrev. Alla som kan sin sak om hundar är väl medvetna om detta. Det är liksom grundläggande.

Såvitt känt har dock Essie aldrig bundits vid något fordon.

Sen finns det inget logiskt syfte att sätta fast sin hund i ett fordon
tycker jag är fel
Citera
2024-08-05, 23:35
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du blir bara sjukare för var dag som går.

Poliser har både utbildning och hjälpmedel för att övermanna och boja våldsverkare.
Ordningsvakter har också hjälpmedel och utbildning om än mindre befogenheter.
Kriminalvårdare har utbildning i självskydd, så även psykvårdare som även de har befogenheter och hjälpmedel.

Här har man anställt unga flickor som saknar allt ovan. De ska agera boxbollar, de får vare sig försvara sig eller styra upp situationen. De behandlas som 1800- talets pigor.

Om du är så duktig varför jobbar inte du med A undrar jag?

Angående tystnadsplikt så är dessa människor visselblåsare. De har civilkurage.

Igen, med vänner som dig behöver P inga fiender.

Jösses så korkat.

Precis som alla andra yrkeskategorier skall också personliga assistenter ha adekvat utbildning och hjälpmedel, hur kan du tro något annat. Om de inte har det så är det deras arbetsgivare som är ansvariga. Detsamma gäller övriga yrkeskategorier. Det har ju tyvärr hänt en del allvarliga olyckor där så inte varit fallet. Dock inte med dottern och Essie, så vitt känt.

Ja just det, den som lyder under tystnadsplikt har sin visselblåsarfunktion på facebook. Finns det ingen gräns för hur korkade inlägg du kan få ur dig?
Citera
2024-08-05, 23:35
Medlem
Citat:
Du lider av en grandios personlighetsstörning, eller hur!?

Du lyckades alltså googla något och kopiera in något som stämde, till viss del, och nu måste du slå dig själv för bröstet och påpeka det. Ja jösses.

Essie har såvitt känt aldrig bundits till något fordon och ej heller hållits i bur. Allt tyder på att familjen har gjort allt i sin makt för att följa de regelverk som finns och de instruktioner som de fått från Hundhjälpen. Assistenten som skrev på facebook stödde också detta genom sin kommentar om att även assistenterna hjälpte till med att ta hand om hunden. När det kom till kloklippning så gjorde familjen på samma vis som många hundägare gör, de lät en professionell hundvårdare sköta den saken.

Så sluta kasta skit och inse faktum istället!

Jag svarade på frågan på inlägget. Självklart har de inget med detta att göra. Har ingen grandios självbild men att jag söker fakta på säkra källor är för stt de ska bli korrekt eller

Gällande andra saker har jag stenkoll på bland annat vilka vägar hur man gör och får ut från diverse statliga myndigheter offentliga handlingar, få fram information, och jag har fått fram en hel del tidigare

Jag vill inte ha cred eller liknande jag vill få fram sanningen

Jg googlar när jag själv inte är säker och hellre att jag kopierar och blir korrekt u inläggen än att jg ska formulera något som finns förklarat enkelt.

Viktigaste är att de källa från myndigheterna
Citera
2024-08-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Kläder får brukaren betala själv. Knappast någon merkostnad. Saga123 gav ett tydligt svar vad merkostnader skulle vara till för.

Jag har inte lärt mig hitta och söka här så bra än. Ska försöka hitta inlägget du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in