2024-08-05, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Såg du om det finns en passage mellan fram och baksida längs häcken mot grannen, där båttrailern står på bilden. Kan Essie ha tagit sig ut den vägen?

Såg inget sånt idag, men skulle tro att man kan gå den vägen till baksidan. Konstigt vore det ju annars.
Citera
2024-08-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jo men katten Snövit.... Var är hon?

Är hon registrerad på adressen? Det var hon inte tidigare.
Citera
2024-08-05, 17:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag TRODDE att P var förmyndare åt A
Hade aldrig gissat på att hon inte var omyndigförklarad.
Stämmer bra att jag lurade i mina barn medicin när dom var små. Har två öronbarn.

Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja pappan är förvaltare åt Amanda utsedd av tingsrätten i Uppsala, läs tidigare inlägg me länk
Jag läste på om det här och man har alltså tagit bort Förmyndarskap som möjlighet.
Inte ens dementa kan få en förmyndare.

Nu är det alltså en Förvaltare (OBS inte samma ord), då blir uppgiften mer delikat för denne måste vara så skicklig att denne får med sig huvudmannen på tåget.
Den måste alltså vara lite av en psykolog.

Det klarar inte autister som vanligen håller sig till regler.

Möjligen är uppgiften så luddigt skriven för att ÖM inte rent ut skall säga vad förvaltaren eller den gode mannen ska göra.

Ledstjärnan skall vara huvudmannens bästa.
Det är oklart om P har den förmågan. Att vilja lösa måendet med att härja med personalen och offra en hund och personalens liv och lem tyder inte på en sådan förmåga.
Tvärtom.

Särskilt inte när P med Fru undviker att jobba med A själva.
Citera
2024-08-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag tycker att man ser hjulspår ungefär en knapp meter från glipan i häcken.
Vidare slutar ju gunnebostängslet precis framför glipan. Man behövde inte lyfta Essie, det var bara för henne att gå förbi slutet av stängslet och in i väntande bil.
On hon var skadad, behövde hon kanske lyftas.
Om det är ägaren som tagit henne, kunde ju en orsak vara att inte en granne skulle se henne skadad.
Filmen med springande Essie var i så gall fejkad.
Från annat tillfälle?
Varför laggar filmen ur just då man väntar att få se personen som lockar och varför lockas hon ut på detta sätt, om det är en vanlig dag, med film från annat datum?

Kan ha varit så att man baxade bort skadade Essie genom baksidan för att kamerorna på framsidan är kopplade till Verisure. Bara spekulation.
Citera
2024-08-05, 17:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ser inte alls hur det ställer till det, om jag ska vara ärlig. Besökstider hade varit lika svårt att sätta ändå. Att begränsa hennes tillvaro hade haft lika stora etiska och juridiska problem ändå. Inom LSS är självbestämmande en stor del, det är så enkelt. Och motsatsen är väldigt svårt/omöjligt just för att det var det som var målet med lagen. Att undvika tvång och institution, utan arbeta mer med stöd i boendet.

Sedan kanske det finns problem med P som förvaltare, det kan jag inte säga mycket om. Men inget självklart som vi från utsidan ser.
Vilka är vi?
Känner du P?
Citera
2024-08-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag läste på om det här och man har alltså tagit bort Förmyndarskap som möjlighet.
Inte ens dementa kan få en förmyndare.

Nu är det alltså en Förvaltare (OBS inte samma ord), då blir uppgiften mer delikat för denne måste vara så skicklig att denne får med sig huvudmannen på tåget.
Den måste alltså vara lite av en psykolog.

Det klarar inte autister som vanligen håller sig till regler.

Möjligen är uppgiften så luddigt skriven för att ÖM inte rent ut skall säga vad förvaltaren eller den gode mannen ska göra.

Ledstjärnan skall vara huvudmannens bästa.
Det är oklart om P har den förmågan. Att vilja lösa måendet med att härja med personalen och offra en hund och personalens liv och lem tyder inte på en sådan förmåga.
Tvärtom.

Särskilt inte när P med Fru undviker att jobba med A själva.

Det är nog inte P enbart som eventuellt är emot medicin. En läkare bör absolut överväga om medicinsk behandling är rätt väg att ta, för att lösa problem som har med bemötande och personals kompetens att göra. Det verkar vara en dålig väg att ta, då omsorgen allt mer kan börja ta genvägar och istället använda sig av medicin.
Citera
2024-08-05, 17:31
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enecopia73
Framsidans kameror 2 st
Ena är ovanför svarta Volvon, som är PÖ:s
Vita Polestar tillhör Bosch företag.
Andra kameran är till höger om vita bilen

https://ibb.co/S6ZsS9M
Tack!
Citera
2024-08-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vilka är vi?
Känner du P?

Vi som står på utsidan. Vilket alltså betyder att jag inte känner P, för då hade jag ju sett från insidan.
Citera
2024-08-05, 17:34
Medlem
Citat:
Man kan ju få juridisk hjälp via hemförsäkringen och då blir det väl riktigt advokat? Som ombud till A kan han runda att anmäla stölden, om han inte vågar,bara gå på förtal och sekretessbrott mot henne.

Men det är inget jag vet, bara vad jag gissar om anmälan av personal.

Rättshjälp får du bara om det ligger i domstol.
Citera
2024-08-05, 17:34
Medlem
Citat:
Den alternativa fejangruppen har ballat ur. Admin har hoppat av.

Inte igen väl?
Var det någon/ några som trampade prinsessan ( admin) på lilltån? 😂

Det blir otroligt löjligt när man raderar en hel grupp och dess inlägg pga av att man har svårt för att hantera någon form av kritik
Citera
2024-08-05, 17:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Vi har oerhört långtgående självbestämmanderätt i Sverige. Om man har vårdintyg enligt LPT kan man bli tvingad men inte annars. Det ska till att man är suicidal eller en fara för annans liv och lem.
Fast det är det väl här?
Assistenterna har ju råkat illa ut rejält.
Citera
2024-08-05, 17:40
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Som jag minns det hade han skrivit det i jag tror det var Essie skall hem som sen döptes om. Flera reagerade på formuleringen. gissar starkt att den är borta nu det inlägget. Tog tyvärr ingen skärmdump.
Jag har för mig att det sägs i tv 4 intervjun. Han säger vägde. Samt att måste tala om för A att Essie gått bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in