2024-08-02, 17:48
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det finns dödshot riktade till både A och P. När 50% av en familj utsätts för det, så uppfylls min definition av generellt hat. När till och med farfar och faster utsätts för trakasserier och förtal på sociala medier, så är det helt klart.

Låter minst sagt obehagligt!

Måste dock säga att jag blir väldigt förvånad, då du har upprepat flera gånger att du inte känner familjen ifråga...

Inget av denna information har delats i media, sociala medier eller Flashback eller någon annanstans....

Hur kan du veta detta??
Känns lite förvirrande...
Senast redigerad av MrBubs 2024-08-02 kl. 18:08.
Citera
2024-08-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Den stora gruppen är kvar men det händer inget mer än att det försvinner kommentarer samt att P redigerar minst sitt "försvarstal".
Men för 6 dagar sen skapades en ny grupp, hemlig så klart, som just nu har 83 medlemmar.

Har PÖ startat en hemlig grupp....vad heter den hemliga gruppen?
Citera
2024-08-02, 17:53
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
En trådsanning alltså!
Finns det ingen oberoende källa på att LS ringde ägaren så det en trådsanning.
Det samma gäller angående att LS skulle lagt ned ärendet på grund av försvinnandet.

Nej det ligger länkar i tråden till det i en mejlkonversation men du får leta upp det själv. Det står att dom skickade brevet och pratade med föräldrarna. Tror knappast dom åkte hem till dom

Annars framgår det på deras webbsida att dom även kan ringa djurägaren.

https://www.lansstyrelsen.se/uppsala/djur/skotsel-av-djur/djurskyddskontroller.html
Citera
2024-08-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quanto78
Tjänsteanteckning vid samtal 20 juni
Informationsbrev samt Meddelande om svar på anmälan 26 juli
Utskriftsdatum 26 juli

https://diarium.lansstyrelsen.se/Case/CaseInfo.aspx?caseID=4810295

Eftersom handlingarna hos Ls inklusive registerutdrag på pappan och det förelåg förundersökningssekretess så kan inte familjen ha fått handlingarna då de skickas inte ut före förundersökningssekretessen är borta. Så familjen kan inte ha fått handlingarna 20/6 . Jag kan dubbelkolla när de tog bort förundersökningssekretessen och när familjen då fick informationen om anmäla
Citera
2024-08-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Eftersom handlingarna hos Ls inklusive registerutdrag på pappan och det förelåg förundersökningssekretess så kan inte familjen ha fått handlingarna då de skickas inte ut före förundersökningssekretessen är borta. Så familjen kan inte ha fått handlingarna 20/6 . Jag kan dubbelkolla när de tog bort förundersökningssekretessen och när familjen då fick informationen om anmäla

När de kommer till Länsstyrelsen behöver jag inga källor kopierade för det kan jag utan och innan hur processen går och hur de fungerar.
Citera
2024-08-02, 17:56
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Den stora gruppen är kvar men det händer inget mer än att det försvinner kommentarer samt att P redigerar minst sitt "försvarstal".
Men för 6 dagar sen skapades en ny grupp, hemlig så klart, som just nu har 83 medlemmar.

Förväntat. Med fancluben då.

Edit: originalgruppen är kvar och har nästan 39 000 medlemmar. En snabb titt ser allt lika ut förutom en detalj och det är pappas telefonnummer är borttaget. Förvånad det legat kvar så länge.

Det är mycket hjärtan, tröst och likes. Sånt och inlägg kan man ju ändra och ta bort själv. Tror folk har slutat bry sig, rinner ut i sanden för den stora massan.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-02 kl. 18:08.
Citera
2024-08-02, 18:00
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Det inlägget är redigerat vid flera tillfällen.
Går man in och tittar på tidigare versioner så står det inget om rumpan.
Däremot så har det stått att A sparkat Essie en gång när hon varit irriterad.
Rumpan dök upp nyligen

Och ett LSS boende skulle inte kasta ut någon som får ett utbrott varannan vecka.
Det ska till mer än så för att få lämna.

Det inlägget måste gå till historien som det mest redigerade någonsin.
Citera
2024-08-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ser inte alls hur det ställer till det, om jag ska vara ärlig. Besökstider hade varit lika svårt att sätta ändå. Att begränsa hennes tillvaro hade haft lika stora etiska och juridiska problem ändå. Inom LSS är självbestämmande en stor del, det är så enkelt. Och motsatsen är väldigt svårt/omöjligt just för att det var det som var målet med lagen. Att undvika tvång och institution, utan arbeta mer med stöd i boendet.

Sedan kanske det finns problem med P som förvaltare, det kan jag inte säga mycket om. Men inget självklart som vi från utsidan ser.

Inget självklart som vi från utsidan ser??? A har ju betalningsanmärkningar, P är därmed uppenbart olämplig som förvaltare och kommer ju, om överförmyndare sköter sitt uppdrag, fråntas förvaltarskap.
Citera
2024-08-02, 18:02
Medlem
Citat:

https://delafil.se/4ee591783c65db20/IMG_0907.jpeg

Skärmdump från mejlkonversation mellan mig & Länsstyrelsen Uppsala med datum 26/7, Handläggare Hanna Bäckström
Citera
2024-08-02, 18:02
Medlem
Citat:
När de kommer till Länsstyrelsen behöver jag inga källor kopierade för det kan jag utan och innan hur processen går och hur de fungerar.

Sorry, det var inte dig jag citerade. Inte säkert att alla andra har lika bra koll som du så det var enbart ett vänligt förtydligande och någon annan kanske är intresserad!
Citera
2024-08-02, 18:04
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Ska fråga pappa P om han kan hjälpa mig med ansökan. Man hittar ingen som är bättre på att bolla med myndigheter än han.

Eh...har ni missat vem som är deras juridiska ombud!

Trist att tråden har spårat ur.
Citera
2024-08-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quanto78
Sorry, det var inte dig jag citerade. Inte säkert att alla andra har lika bra koll som du så det var enbart ett vänligt förtydligande och någon annan kanske är intresserad!

Absolut var inget otrevligt emot dig eller hävdande , andra som säger att jag har noll koll haha.

Har samtliga registerutdrag, mejlkonversation mellan mig och Länsstyrelsen tidigare datum också då jag begärde ut första gången och fick svar om förundersökningssekretess
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in