2024-08-02, 17:22
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Det är väl ändå lite märkligt om man nu saknar hunden så mycket? Den har inte ens varit försvunnen i en månad.. Har sett många som efterlyser sina hundar som har varit borta i flera år.
Det är mycket märkligt. Jag tror gruppen är nedlagd också. Men överlåter till någon som inte är blockad att kolla....är vi nåt på spåren kanske...
Citera
2024-08-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det är mycket märkligt. Jag tror gruppen är nedlagd också. Men överlåter till någon som inte är blockad att kolla....är vi nåt på spåren kanske...

Gruppen är kvar, men ingenting nytt som står där.
Citera
2024-08-02, 17:25
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Gruppen är kvar, men ingenting nytt som står där.
Ok..för det nämndes i Essie- sanningen... gruppen men då är det bara blockade som inte ser den. Tack!
Citera
2024-08-02, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Skönt att någon hon håller med. Jag går här och retar upp mig. Vem fan skulle inte vilja ha en assistent ( uppassare) som drog och hämta pizza och körde runt mig på roliga saker. Hade blivit jätteglad för ett hus för 2,8 miljoner så jag slapp grannar.
Det låter ju som att hon inte är sjuk alls på en del. Lite arg bara. Då är jag värre kan jag säga. Blir förbannad minst en gång i veckan.
Lider A av PMS bara?
Man vill ju bara skita i att betala skatt när man ser var pengarna går. Rakt ner i farsans ficka.
Ändå kan man inte låta bli att fascineras. Vägrar ge ungen mediciner, vägrar bo på ett boende.
Nejnej. Lyx ska det vara på skattepengar
Ja, det har sedan länge varit klart att du inte är riktigt frisk i huvudet. Lite assistenthjälp i vardagen tror jag inte skulle vara tokigt alls.
Citera
2024-08-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ok..för det nämndes i Essie- sanningen... gruppen men då är det bara blockade som inte ser den. Tack!

https://imgur.com/Fyz5kkz

Där är bara en screenprint på det senaste inlägget i gruppen, så det står ingenting nytt men gruppen finns kvar än så länge
Citera
2024-08-02, 17:28
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du undvek frågan kategoriskt genom att svara på motsatsen! Men jag förmodar att det är ett svar också.

Att hon behöver mer kompetent vård för att klara sin vardag, som du tydligen inte kan svara på vad en fungerande sådan för henne innebär för dig, är det ingen som har ifrågasatt.

Essie kan mycket väl vara en god hjälp i en sådan fungerande vardag. Du blundar också kategoriskt för det faktum att det i domstolshandlingar framkommit att dottern är utåtagerande ungefär 1 gång varannan vecka i snitt. Uppenbarligen fungerar vardagen någorlunda bra resten av tiden och hur stor nytta Essie gör där vet vi inte, men givet det vi hört från Hundhjälpens representant och familjens engagemang för att få tillbaka sin hund, så kan man utgå ifrån att Essie är till stor hjälp i vardagen för dottern.

Återigen, det som behövs är kompetent assistans som innefattar att skydda Essie när dottern blir utåtagerande.

Men snälla nån, hur svårt kan det vara att förstå det jag skrev? Familjen har haft både hund och katt sen innan Essie kom. Så de vet mycket väl HUR dottern fungerar med en hund. Familjen skulle naturligtvis aldrig lägga 300 000 kr på en assistanshund om de redan visste att dottern inte fungerar med djur/hund. Familjen visste alldeles uppenbarligen hur dottern fungerar med djur och att hon fungerar bra med hund. Så vad är det egentligen du vill säga?

Jaha ja, du ser hela världen bara i svart eller vitt.
Som jag ser det så är det helt tydligt så att dottern fungerar alldeles utmärkt med djur.
Ibland blir hon utåtagerande. Då fungerar hon inte alls. Det har inget med hunden att göra.

Att dottern blir utåtagerande ca en gång varannan vecka säger mig att hennes vardag fungerar åtminstone någorlunda större delen av tiden, och där är jag övertygad om att Essie är till stor hjälp.
Sedan behöver hennes föräldrar och hennes assistenter i första hand arbeta för att undvika att hon blir utåtagerande, och även där kan säkert Essie hjälpa till också, men om hon ändå blir det så måste återigen föräldrar och assistenter hantera situationen så att INGEN skadas, och det inkluderar så klart föräldrar, assistenter, Essie, dottern själv och alla andra djur och människor i närheten.

Och där står då följande att läsa

Det är inte alls i linje med vad som påstås i tråden!

Det där med att pappan skulle tvångshålla Essie för att klippa klorna tar jag som ett bevis på att assistenten ljuger. Där är jag helt övertygad om att pappan talar sanning. Det är inga märkvärdigheter att klippa klorna på en hund, och alldeles särskilt inte på en tjänstehund. Hade Essie inte kunnat hantera att få sina klor klippta, hade hon aldrig klarat ribban för att bli assistanshund från början.
Jag hade nog också behövt tvångshållas om någon börjat klippa mina naglar så fingrarna blödde.
Citera
2024-08-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Här är du igen och hittar på och skapar egna sanningar. Brevet är ju daterat 26/7 och då har ju redan LS fått vetskap om att hunden är försvunnen.
Tror du inte handläggarna på LS ser på nyheter, läser tidningar och vistas på sociala medier? Har någon i hela Sverige missat att denna hunden är borta vid det här laget?
.

Tjänsteanteckning vid samtal 20 juni
Informationsbrev samt Meddelande om svar på anmälan 26 juli
Utskriftsdatum 26 juli

https://diarium.lansstyrelsen.se/Case/CaseInfo.aspx?caseID=4810295
Citera
2024-08-02, 17:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
P har tagit bort alla länkar till tv intervjuer och efterlysningar på sin Fb sida...

Det här är mitt allra största aber och vad som gör jag kommer fortsätta följa. Pappa och farfars fixade och trixande. Man säger si och så, sen tvärtom och sen tar man bort när det inte blev som man ville ändå. Och då börjar man om.

Det här mönstret går igen från de allra första inläggen jag såg. Nu när vi har dokumentation är det samma sak där.
Citera
2024-08-02, 17:37
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Jag får väl försöka göra en ny liten kort sammanfattning med det vi faktiskt vet om.

Det vi vet är att familjen först har påstått att A inte har skadat hunden, för att sedan ändra sig och säga att det ska ha hänt vid ETT tillfälle. Källa på det är deras egna fb grupp där det står öppet.

Vi vet även om att LS har varit kontaktade vi 3 tillfällen, varav två tillfällen har varit innan hunden försvann och en anmälan ska vara efteråt. 2 anmälningar har varit anonyma och 1 har varit från en anställd på hundhjälpen. Det vi även vet som fakta i det är att hundhjälpen har kontaktat familjen om att de kommer göra en anmälan till LS. Därför är även detta styrkt, det går att se i diverse olika dokument som finns uppladdade i tråden.

A har blivit utslängd från ett tidigare boende pga att personalen inte kunde vara säkra. Även detta är bevisat då P själv har skickat in en insändare om det till enköpingsposten.

Hunden Essie saknade en tand innan hunden kom till familjen, vad det beror på är oklart. Det kan lika gärna vara att tanden har blivit skadad under lek. Men det går inte att lägga det ansvaret på familjen då hunden inte var där då.

En hund har tidigare blivit omplacerad, anledningen är väl inte helt klart men det sägs att det är pga att Essie skulle komma. Den gamla hunden har därför blivit omplacerad hos en annan man.

Familjen har enligt hundhjälpen inte varit ärliga om problematiken för A och att hon är utåtagerande, om detta är sant eller inte vet vi inte med tanke på att ingen av oss har sett vilka dokument dom har läst. Så där sker det pajkastning fram och tillbaka. Även detta går att läsa på varsinn facebook grupp.

Assistenter som tidigare har varit anställda har skrivit ut öppet på facebook om saker dom har upplevt. De största problemet enligt dom har varit att pappan har varit kränkande och diverse olika saker. Även detta låg på facebook tidigare innan den "nya gruppen" började rensa meddelanden. Med det sagt även detta är styrkt.

Tjafset om att hunden inte var registrerad på JBV stämmer också. Alla som följde med i början sökte på samma chipp på JBV som på SKK. Dvs hunden var reggad på SKK men inte i JBV vilket är märkligt då hunden var gammal och borde ha varit reggad redan vid senast 4 månaders ålder. Först var hunden inte registrerad, sen dök den upp under fel ras "golden retriver" när det senare togs upp här i tråden så ändrades det till rätt ras någon dag efteråt. Även detta är Fakta som har hänt. Det går att kolla bakåt i tråden och se att det är samma chippnummer för dom som tvivlar på det.

Användaren Saga har grävt mycket och även lagt upp trovärdiga källor i saker som har framkommit. Samt även lagt upp diverse länkar till olika dokument vilket vi alla är tacksamma för.

Det som vi inte vet med all säkerhet är vad exakt som har hänt hunden, och även vad A har för diagnoser. Det är någonting som inte har kommit fram helt då det verkar stå olika lite här och där.
Bra sammanställning på de få fakta som finns.
Var det inte så att det var assistenterna som kontaktade Hundhjälpen och enligt Hundhjälpen finns det bildbevis på olika händelser?
Angående bilder och videosnutter kan man bara säga att de bevisar ingenting. Om något så motsäger de ägarens påstående att Essie togs via en glipa i häcken. Detta eftersom hunden på den sista videon springer parallellt med häcken till sidan av huset.
Citera
2024-08-02, 17:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Med tanke på att de söker assistenter med erfarenhet av lågaffektiv bemötande...googlar jag det så är det motsatsen till ordning och reda. Och det är nog främst det hon behöver känns det som. .
Lågaffektivt bemötande innebär att assistenten själv ska hålla sig lugn och inte gå i affekt när A gör det.
Det funkar inte om båda skriker till varandra.

Vad fick du för resultat när du googlade?

Det är skilllnad på att vara ouppfostrad och vara psykiskt störd och eller ha ett NPFH.
Citera
2024-08-02, 17:40
Medlem
Citat:

Den stora gruppen är kvar men det händer inget mer än att det försvinner kommentarer samt att P redigerar minst sitt "försvarstal".
Men för 6 dagar sen skapades en ny grupp, hemlig så klart, som just nu har 83 medlemmar.
Citera
2024-08-02, 17:41
Medlem
Citat:
Det är väl ändå lite märkligt om man nu saknar hunden så mycket? Den har inte ens varit försvunnen i en månad.. Har sett många som efterlyser sina hundar som har varit borta i flera år.

Hunden är ju död. Och han vet det, att hunden är död
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in