2024-10-22, 20:33
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har skrivit så många olika saker.

I varje nytt inlägg säger du mot dig själv och det du skrev i föregående.

Nej det var hela iden av vad jag skrev från början.
Det finns inga spår iväg från tomten. Det enda som finns , om man kallar det spår eller doftmarkering,
är det i anslutning till det så kallade bilspåret.
Inget annat har sedan uppgivits annat ä den markering som var vid assistentens hus.
Vilket i sig är märkligt eftersom Essie rört sig, rastats, i Enköping. Det borde vara hur mycket som helst.

Men sprungit iväg har hon inte efter som det inte finns något SPÅR att följa, men en DOFTMARKERING
i anslutning till häcken.

Kanske vi ska släppa det här nu eftersom det leder inget till och vi har i grunden samma uppfattning..tror jag.
Citera
2024-10-22, 20:36
Avslutad
En annan teori än att Essie är kidnappad eller skadad/dödad av dottern i familjen i samband med aggressionsutbrott, är att mamman eller pappan skadat alternativt dödat/låtit avliva hunden. Och då menar jag inte att dottern skulle ha gjort illa Essie först så döden för den stackars hunden var enda utvägen enligt föräldrarna, utan att de agerat helt utifrån egen agenda eller impuls.

Säkert var vi inne på det spåret i begynnelsen, då solen stöd högt i sommar och Essie precis försvunnit? Känns som en evighet nu. November snart för fan och jag tror uppriktig aldrig vi kommer få svar på vad som hänt den arma hunden. Tyvärr.
Senast redigerad av Kryptonitonia 2024-10-22 kl. 20:39.
Citera
2024-10-22, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Nej det var hela iden av vad jag skrev från början.
Det finns inga spår iväg från tomten. Det enda som finns , om man kallar det spår eller doftmarkering,
är det i anslutning till det så kallade bilspåret.
Inget annat har sedan uppgivits annat ä den markering som var vid assistentens hus.
Vilket i sig är märkligt eftersom Essie rört sig, rastats, i Enköping. Det borde vara hur mycket som helst.

Men sprungit iväg har hon inte efter som det inte finns något SPÅR att följa, men en DOFTMARKERING
i anslutning till häcken.

Kanske vi ska släppa det här nu eftersom det leder inget till och vi har i grunden samma uppfattning..tror jag.

Essie fick enligt PA sällan komma ut och rastas utanför tomten. Så, om doftspår av Essie inte finns runtomkring i kvarteret är det inte så konstigt, om det stämmer det PA påstår.
Citera
2024-10-22, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ost80
Jeg har fulgt denne saken lenge, men det er så mange poster.

Er hunden Essie funnet nå? Død eller levende? Takk for svar

Nej, ingen hund funnen.
Citera
2024-10-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du hävdar alltså att det är aningen rimligare att någon skulle trycka in en påkörd älg i bakluckan än en hund, men tycker samtidigt att någon håller tråden igång med låtsasspekulationer? Jo tjena.

Nä, jag syftade mer på hur underförstått det är hur man ska bete sig vid liknande händelser, och underströk det orimliga i att inte göra det med min parallell.
Citera
2024-10-24, 12:02
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diselgubbe
Har du läst där? Du har ingen aning om vad du pratar om. Det står klart och tydligt att id hunden söker upp ett spår sen spårar den. Vadå aktivt följande? Vet du ens skillnaden på söka och spåra?
Jag svarade på en kommentar ..
Och jag vet exakt vad det handlar om...
Läs original inlägg istället så kanske du möjligtvis förstår varför jag nämnde aktivt "för"följande!
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-24 kl. 12:05.
Citera
2024-10-26, 21:13
Medlem
Varför är det ingen som längre bryr sej om Essie?. Varför vann farfar militär? Har de så högt uppsatta positioner i detta riket att de kan göra så här??😠
Citera
2024-10-26, 22:00
Medlem
flugornass avatar
Jag frågade AI eftersom jag är övertygad om att Essie är stendöd, här är svaret.
Vilken orsak verkar mes trolig, ingen för avlivad är inte med som alternativ.
Citat:
Hundar kan försvinna av flera olika anledningar, och här är några av de vanligaste:

Rymma hemifrån: Många hundar rymmer från sina gårdar eller hem när de får möjlighet. Detta kan hända genom öppna grindar eller dörrar, eller genom att de gräver eller klättrar över staket.

Jaktinstinkt: Hundar, särskilt raser med stark jaktinstinkt, kan följa dofter eller andra djur och tappa bort sig när de är ute.

Olyckor: Hundar kan råka ut för olyckor, till exempel trafikolyckor, och kan fly för att söka skydd eller för att de är skadade eller desorienterade.

Ljudrädsla: Många hundar är rädda för höga ljud, som åska eller fyrverkerier, och kan rymma i panik.

Sociala skäl: Ibland kan hundar försvinna för att de söker kontakt med andra hundar eller människor.

Stöld: Tyvärr kan hundar även bli stulna, särskilt om de är av värdefulla raser eller om de lämnas utan tillsyn.

För att minska risken att en hund försvinner är det viktigt att hålla dem säkra i en inhägnad miljö, använda koppel under promenader och överväga att mikrochippa dem för att öka chanserna att återfå dem om de skulle försvinna.
Citera
2024-10-29, 23:00
Medlem
flugornass avatar
Oj här händer det saker är hunden död eller finns det nya teorier om hennes öde?
Citera
2024-10-29, 23:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Oj här händer det saker är hunden död eller finns det nya teorier om hennes öde?
Enda jag sett är lite nyheter om A, familjen, deras ekonomiska och sociala förehavanden men inget nytt om hunden Essie.

Vi har stött och blött det mesta om henne. Även om vi har haft personer här som tvärsäkert hävdat det ena efter det andra finns inget vi kan säga om hennes öde med någon säkerhet.

Har inte hört något om försäkringen, ej heller hur polisutredningen fortskrider.

Så kort sagt nej.
Citera
2024-10-30, 21:43
Medlem
Banned.s avatar
Essie är såklart död. A har misshandlat hunden svårt och familjen har avlivat henne genom farfar militär.

Tänkte på det sista inlägget i familjens Essie grupp.

En för dom helt okänd människa skriver att han ändrat åsikt från att misstänka familjen till att inte längre misstänka familjen. Patrik väljer att publicera inlägget då han tycker det är viktigt. Såklart, eftersom personen håller med familjen.

Genast skriver Patrik att tips om Essie kan lämnas till denna person och även att Essie kan lämnas till denna person?

Om nu Essie är såå viktig för familjen och A , hur i helvete kan dom uppmana folk att lämna tips om var hon finns, eller tom lämna tillbaka Essie till en total främling som dom aldrig träffat och vars agenda dom inte har en aning om.

Jo för att dom vet att det är helt riskfritt för att dom vet att hunden är död och begraven sedan länge.
Det diskuterades i den alternativa Essiegruppen och vips hade P redigerat sitt nyaste inlägget och tagit bort att tips skulle lämnas till denna person.

Ni hundägare därute fattar ju att man aldrig i livet skulle lämna sin hunds öde i en total främlings händer.
Det ultimata beviset på att hunden är död och begraven. PUNKT.
Citera
2024-10-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Essie är såklart död. A har misshandlat hunden svårt och familjen har avlivat henne genom farfar militär.

Tänkte på det sista inlägget i familjens Essie grupp.

En för dom helt okänd människa skriver att han ändrat åsikt från att misstänka familjen till att inte längre misstänka familjen. Patrik väljer att publicera inlägget då han tycker det är viktigt. Såklart, eftersom personen håller med familjen.

Genast skriver Patrik att tips om Essie kan lämnas till denna person och även att Essie kan lämnas till denna person?

Om nu Essie är såå viktig för familjen och A , hur i helvete kan dom uppmana folk att lämna tips om var hon finns, eller tom lämna tillbaka Essie till en total främling som dom aldrig träffat och vars agenda dom inte har en aning om.

Jo för att dom vet att det är helt riskfritt för att dom vet att hunden är död och begraven sedan länge.
Det diskuterades i den alternativa Essiegruppen och vips hade P redigerat sitt nyaste inlägget och tagit bort att tips skulle lämnas till denna person.

Ni hundägare därute fattar ju att man aldrig i livet skulle lämna sin hunds öde i en total främlings händer.
Det ultimata beviset på att hunden är död och begraven. PUNKT.

Personen du refererar till i P’s grupp som misstänkte familjen först och ändrade sig är faktiskt inte en främling till familjen.
Han är från byn och är bekant med familjen. Han var till en början ganska hård mot dem och tryckte på för konfrontation. Jag tror att han blev tystad (kanske med sanningen) när han gick för hårt på, för att sanningen inte skulle komma fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in