2024-07-07, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Det där sorterar jag som pappahumor.
”Ta en stol och slå dig ner i soffan”.

Skåningar har ofta något tick att avsluta exakt alla menings med hängerdume eller hängerdumepovajasaj.

Skåningar är är ju en sorts gammal danskar, det blir i dansk översättning till; 'hænger du med' ? ( Förstår du? ), 'hænger du på med hvad jeg siger'? ( Förstår du vad jag säger? )
Citera
2024-07-07, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
WT är mer en "kulturell" sak. Dvs man är klassisk Svensk slödder med låg moral, svär mycket. Svenska som prata Rinkeby svenska gör det väl dom uppväxta där och måste pasar in. Man bör oxå ställa fråga, varför lever i Svenska ens i fattigdom 2024?

Det bero på att man ha bedrivit en allt för gerenösa asylpolitik, dvs tagit det absoluta bottenskrapet ifrån 3:e världen låtit det få tära sönder Svenska välfärd. Om vi hade haft politiker som hade byggt muran istället för hetsa massorna med att vi skall öppna vårt hjärtan, då hade vi haft Mexico kriminalitet i Sverige idag. Allt jävla MENA har tärt sönder Sverige.

Dom här problemen vi har idag fannns inte på 70 och 80 talet, då det Svenska samhället vara homogent. Mångkulturen är en cancerböld för ett välmående land.

Ja, låg moral och stjäla någon cykel. Mycket sämre än överklassens rån och fuskande via systemet. Har man råd är det första man gör och anlita en klipsk advokat.
Citera
2024-07-07, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Ja, låg moral och stjäla någon cykel. Mycket sämre än överklassens rån och fuskande via systemet. Har man råd är det första man gör och anlita en klipsk advokat.

Överklassen lever på ärvad pengar. Du har blivt hjärntvättad av VPK och andra subverisa element.
Citera
2024-07-07, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Folk som gått livets hårda skola på facebook och fortfarande inte fattat hur illa wt-stämpel det är.

Vad är det fel med 'livets hårda skola'? Det är ju sanningen för många människor. Man slap i alla fall systemets hjärntvätt, och kan tänka en självständig tanke.
Citera
2024-07-07, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Överklassen lever på ärvad pengar. Du har blivt hjärntvättad av VPK och andra subverisa element.

Det gör inte dem till mindre kriminella. Wallenberg skulle ha som på soc. Det räcker. Samla pantburkar om det blir tajt sist på månader.
Vet inte vad du yrar om, med det sista.
Citera
2024-07-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Precis. Varför säger man då carport?

Kanske för det betyder "tak man ställer bilen under. Som ett litet hus utan väggar ungefär."

Blir lite jobbigt att säga
"Det är ett tak man ställer bilen under. Som ett litet hus utan väggar ungefär." varje gång.
Citera
2024-07-07, 11:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
förlåt mig, låt mig klargöra vad jag menar med just 'frågor på det?' Det handlar alltså inte om en chef som rundar av ett möte eller en löjtnant som har genomgång. Låt mig ge ett fiktivt exempel på en facebookpost:

Mina barn är mitt allt, precis som mitt manchester united, min milleniumöl och mina tatueringar. Frågor på det?

Pöbeln tar till sig fint maner.
Citera
2024-07-07, 11:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ett fruktansvärt låneord som dessutom är helt onödigt.

Automobilstallet är att föredra.
Citera
2024-07-07, 11:09
Medlem
Jiiimboohs avatar
Så nära svensk WT man kan komma är väl någon som heter Kenny, dricker negersvett på morgonen i sin slitna t-shirt med text, typ "öl byggde denna kropp", och som enligt Facebook gått på "Livets hårda skola". De röstade kanske på S förr, men "nu har man fått nock" och röstar på SD. Åtminstone en av ungarna heter något fornnordiskt.

Jag har sådana bekanta och de kan ofta vara trevliga och "gatusmarta", om än inte så akademiskt lagda.
Citera
2024-07-07, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Ja, de grejerna du nämnde? Men förstår att det är jobbigt att komma från en liten ort, känna sig utstött alternativt förmer och sedan flytta till storstan (allt lite större än hålan man kommer från) och tycka man är sååå duktig, du får 10 av 10 poäng. ängslig urban medelklass.

Angående topic så är det som jag säger, arbetarklass är inte nödvändigtvis wt. En hel del wt arbetar inte alls utan lever skamlöst på bidrag. Dagens wt är väl ofta lika deltagarna i lyxfällan; snabblån, inte de skarpaste knivarna, ungar med konstiga namn som beter sig och ser ut som skit. Stoppar i sig skräpmat, energidryck och läsk. Väsnas. Bor ofta i hyreslägenhet eller hyr ett hus där trädgård och inredning ser ut som hej kom och hjälp.

Men det är klart, smidigare att göra en politisk diskurs av det. The deplorables osv..

Ja, för idealet här i Sverige är; en svensk tiger.
Citera
2024-07-07, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Så nära svensk WT man kan komma är väl någon som heter Kenny, dricker negersvett på morgonen i sin slitna t-shirt med text, typ "öl byggde denna kropp", och som enligt Facebook gått på "Livets hårda skola". De röstade kanske på S förr, men "nu har man fått nock" och röstar på SD. Åtminstone en av ungarna heter något fornnordiskt.

Jag har sådana bekanta och de kan ofta vara trevliga och "gatusmarta", om än inte så akademiskt lagda.

Du glömde den där äckliga jycken de oftast har. En sån där 'kamphund'.
Citera
2024-07-07, 11:17
Medlem
tastass avatar
När hittar ni tid med att umgås med allt wt-folk så att ni hinner börja störa er på deras uttryck?

Sluta u gås med dem så slipper ni lyssna på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in